Snodige barselsgaver

Det bruker de i nord-afrika også... Sært sa du? Er det noe som lukter godt, så er det jo babyer :D

Visste ikke det fantes engang. :o Man vil jo kjenne babylukten, ikke noe annet! Selv fikk vi blomster og klær, helt vanlige ting regner jeg med. ;)

Har aldri hørt om det før. Hadde aldri sprayet en baby. Kanskje heller brukt den som pynt:)

Nå formulerer jeg meg kanskje litt mer direkte her enn det vi gjorde ovenfor svigermor. Hvis vi prøver å være høflige, ta ting på en pen måte eller ikke være brutalt ærlige med henne, så forstår hun overhodet ikke. Vi har tidligere gitt ganske tydelige beskjeder om ting som gjelder feks barneoppdragelse eller gaver og storebror og hun nekter å respekterer det. Det jeg skriver og klarer å formidle her er jo et sammendrag og konsentrert utgave av situasjonen. Hun er typen som bevisst og med fullt overlegg kjøper inn middag som jeg ikke tåler når vi kommer på besøk så jeg har ganske lite til overs for damen. Men jeg er veldig tydelig på at guttene mine skal ikke merke det og de skal ha et så godt forhold til farmor som overhodet mulig. Men noen ganger går hun så alt for langt at jeg ikke helt klarer å formulere meg objektivt når jeg prøver å gjenfortelle historien.

Nå har ikke svigermor kommet med noe parfyme da, men mye annet.
Jeg må si jeg kjenner meg litt igjen i måten du føler at din svigermor vil styre deres liv på om jeg kan si det sånn. (?)
Har også en svigermor som har det med å gå forlangt men hun greier dessverre ikke innse det selv.

Huff, virkelig ikke greit!
Vi fikk heldigvis ikke noe sånt,men svigermor strikka et hentesett i str 1 år. Ble dritsur da vi ikke brukte det på hjemreisa. Han var liten, og settet var stort, så vi fikk hele guttungen inn i ene buksebeinet. Nytta jo ikke å bruke det før han var rundt halvåret..

Vi fikk heldigvis ikke noe sånt,men svigermor strikka et hentesett i str 1 år. Ble dritsur da vi ikke brukte det på hjemreisa. Han var liten, og settet var stort, så vi fikk hele guttungen inn i ene buksebeinet. Nytta jo ikke å bruke det før han var rundt halvåret..

Hæ? Strikker hentesett i str ETT ÅR? Når ungen er nyfødt? Sier seg jo selv at det ikke blir brukt. :P

Hæ? Strikker hentesett i str ETT ÅR? Når ungen er nyfødt? Sier seg jo selv at det ikke blir brukt. :p

Da jeg spurte om hu kunne strikke så sa jeg at jeg ville ha minste str, "ja, det er greit ja" var svaret jeg fikk... Jeg har blitt flinkere til å strikke, så neste gang strikker jeg selv :p

Her stussa vi litt da eldstemann fikk et konjakkglass i dåpsgave... Viste seg at han som samlet på den typen glass hadde fått en traktorsparebøsse til bursdagen sin samme helga, så der hadde bare giveren bytta om pakkene og vi fikk bytta tilbake.... ;) Ellers kommer svigermor med forskjellig som ikke akkurat er barnevennlig (sånt som er beregna som souvenirer og absoultt ikke er egnet for små barn) og som vi takker pent for og legger unna. ;)

:eek:
Vi fikk en lillebror på fredag og på lørdag var det masse besøk på sykehuset. Jeg må innrømme at noen ganger lurer jeg litt på hva folk tenker når de kjøper barselsgaver, svigermor tok virkelig kaka denne gangen. Vi fikk en gave som hun hadde kjøpt i Frankrike og vår første reaksjon var: æsj, nei takk, bare glem det, dette går rett i søpla. Hun hadde nemlig kjøpt BABY PARFYME. Den luktet kunstige blomster og høgg. Heldigvis var gubbens reaksjon minst like avvisende og heftig som min men fytterakken for noe tull.

Har dere fått noe rart? Hva var det og hvem var det fra?
Babyparfyme :eek:
Babylukten i seg selv er jo verdens beste!
:happy:

Vi fikk en lillebror på fredag og på lørdag var det masse besøk på sykehuset. Jeg må innrømme at noen ganger lurer jeg litt på hva folk tenker når de kjøper barselsgaver, svigermor tok virkelig kaka denne gangen. Vi fikk en gave som hun hadde kjøpt i Frankrike og vår første reaksjon var: æsj, nei takk, bare glem det, dette går rett i søpla. Hun hadde nemlig kjøpt BABY PARFYME. Den luktet kunstige blomster og høgg. Heldigvis var gubbens reaksjon minst like avvisende og heftig som min men fytterakken for noe tull.

Har dere fått noe rart? Hva var det og hvem var det fra?

:o Det er det dummeste jeg har hørt :o
En baby dufter jo så utrolig godt av seg selv heeeeelt naturlig. Og man begynner ikke med å ta på en baby parfyme heller for den saks skuld :/

Min svigermor skulle strikke hentesett til minstemann her. Det var lilla med rosa hjerteknapper. I tillegg var det bukse, jakke, lue, sokker og votter.
Gutten er født 10. juli og det var 25 grader ute :D

Har ikke fått noe rart/ubrukelig i barselgve/dåpsgaver som jeg kan huske:p

Har fått irritasjonsmomenter til bursdagsgaver til dem da.

Noe klær jeg ALDRI ville tatt på dem asj.
Ting jeg har sagt spesifikk at vi ikke ønsker dem skal få mere av fordi dem har nok!
Og når vi ønsket bøker til minste til 1 års dagen som hun kunne kose seg med så fikk hun bøker som hun kunne rive i stykker, og til en heeeeeelt annen alder. Sånt irriterer når de har spurt, og du har svart skikkelig, og konkret. Ting som må ligge i årevis før det kan brukes er jo bare til irritasjon og gir rot.
Derfor har jeg ofte sagt at de ønsker penger pga de sparer til noe fra dem som gir lite gjennomtenkte gaver :)

Har ikke fått noe rart/ubrukelig i barselgve/dåpsgaver som jeg kan huske:p

Har fått irritasjonsmomenter til bursdagsgaver til dem da.

Noe klær jeg ALDRI ville tatt på dem asj.
Ting jeg har sagt spesifikk at vi ikke ønsker dem skal få mere av fordi dem har nok!
Og når vi ønsket bøker til minste til 1 års dagen som hun kunne kose seg med så fikk hun bøker som hun kunne rive i stykker, og til en heeeeeelt annen alder. Sånt irriterer når de har spurt, og du har svart skikkelig, og konkret. Ting som må ligge i årevis før det kan brukes er jo bare til irritasjon og gir rot.
Derfor har jeg ofte sagt at de ønsker penger pga de sparer til noe fra dem som gir lite gjennomtenkte gaver :)
Her har vi ei i nær familie som alltid spør hva vi ønsker og konsekvent kjøper noe helt annet. Gjerne noe vi spesifikt sier vi IKKE ønsker, eller noe som er helt upassende å gi med tanke på alder. Og gjelder det klær og vi gir beskjed om størrelse så kommer hun med en størrelse for smått, hver gang.

For hver gang hun spør er vi tydeligere og mer konkret, men det blir bare verre og verre. Det begynner å bli litt vanskelig å ikke virke utakknemlig, for nå virker det nesten som hun gjør det med vilje :-P

Babyparfyme hørtes rart ut ja, jeg hadde kommet til å ledd høyt og kastet den i søpla. Men om hun tar det personlig blir jo det litt dumt..

Vi fikk én litt snodig barselgave, det var et sett med sommerklær i str 50. Jenta ble født i januar.

Mannen reagerte litt på at vi fikk en del klær i 74 og 80, til og med noe i 86. Det syntes jeg var helt greit, for ellers var det myyyyye i 62. Greit å ha noe til senere også, når klærne faktisk blir brukt en stund :-)

Her var det mange rare gaver :knegg:

Fikk ikke noe rart vi, utenom veldig veldig stygge formløse sparkebukser. Må ha vært fra ett annet århundre. De var like breie som de var lange...

Her har vi ei i nær familie som alltid spør hva vi ønsker og konsekvent kjøper noe helt annet. Gjerne noe vi spesifikt sier vi IKKE ønsker, eller noe som er helt upassende å gi med tanke på alder. Og gjelder det klær og vi gir beskjed om størrelse så kommer hun med en størrelse for smått, hver gang.

For hver gang hun spør er vi tydeligere og mer konkret, men det blir bare verre og verre. Det begynner å bli litt vanskelig å ikke virke utakknemlig, for nå virker det nesten som hun gjør det med vilje :p

Ja det er sånn det er flere som er her også :o
Hvorfor spør i det hele tatt da liksom?

For hver gang hun spør er vi tydeligere og mer konkret, men det blir bare verre og verre. Det begynner å bli litt vanskelig å ikke virke utakknemlig, for nå virker det nesten som hun gjør det med vilje :-P

Har du prøvd å snu det? Si at du ikke ønsker det du faktisk ønsker?

Back
Topp