Det bruker de i nord-afrika også... Sært sa du? Er det noe som lukter godt, så er det jo babyer 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nå formulerer jeg meg kanskje litt mer direkte her enn det vi gjorde ovenfor svigermor. Hvis vi prøver å være høflige, ta ting på en pen måte eller ikke være brutalt ærlige med henne, så forstår hun overhodet ikke. Vi har tidligere gitt ganske tydelige beskjeder om ting som gjelder feks barneoppdragelse eller gaver og storebror og hun nekter å respekterer det. Det jeg skriver og klarer å formidle her er jo et sammendrag og konsentrert utgave av situasjonen. Hun er typen som bevisst og med fullt overlegg kjøper inn middag som jeg ikke tåler når vi kommer på besøk så jeg har ganske lite til overs for damen. Men jeg er veldig tydelig på at guttene mine skal ikke merke det og de skal ha et så godt forhold til farmor som overhodet mulig. Men noen ganger går hun så alt for langt at jeg ikke helt klarer å formulere meg objektivt når jeg prøver å gjenfortelle historien.
Huff, virkelig ikke greit!
Vi fikk heldigvis ikke noe sånt,men svigermor strikka et hentesett i str 1 år. Ble dritsur da vi ikke brukte det på hjemreisa. Han var liten, og settet var stort, så vi fikk hele guttungen inn i ene buksebeinet. Nytta jo ikke å bruke det før han var rundt halvåret..
Hæ? Strikker hentesett i str ETT ÅR? Når ungen er nyfødt? Sier seg jo selv at det ikke blir brukt.![]()
BabyparfymeVi fikk en lillebror på fredag og på lørdag var det masse besøk på sykehuset. Jeg må innrømme at noen ganger lurer jeg litt på hva folk tenker når de kjøper barselsgaver, svigermor tok virkelig kaka denne gangen. Vi fikk en gave som hun hadde kjøpt i Frankrike og vår første reaksjon var: æsj, nei takk, bare glem det, dette går rett i søpla. Hun hadde nemlig kjøpt BABY PARFYME. Den luktet kunstige blomster og høgg. Heldigvis var gubbens reaksjon minst like avvisende og heftig som min men fytterakken for noe tull.
Har dere fått noe rart? Hva var det og hvem var det fra?

Vi fikk en lillebror på fredag og på lørdag var det masse besøk på sykehuset. Jeg må innrømme at noen ganger lurer jeg litt på hva folk tenker når de kjøper barselsgaver, svigermor tok virkelig kaka denne gangen. Vi fikk en gave som hun hadde kjøpt i Frankrike og vår første reaksjon var: æsj, nei takk, bare glem det, dette går rett i søpla. Hun hadde nemlig kjøpt BABY PARFYME. Den luktet kunstige blomster og høgg. Heldigvis var gubbens reaksjon minst like avvisende og heftig som min men fytterakken for noe tull.
Har dere fått noe rart? Hva var det og hvem var det fra?
Huff, virkelig ikke greit!
Vi fikk heldigvis ikke noe sånt,men svigermor strikka et hentesett i str 1 år. Ble dritsur da vi ikke brukte det på hjemreisa. Han var liten, og settet var stort, så vi fikk hele guttungen inn i ene buksebeinet. Nytta jo ikke å bruke det før han var rundt halvåret..
Min svigermor skulle strikke hentesett til minstemann her. Det var lilla med rosa hjerteknapper. I tillegg var det bukse, jakke, lue, sokker og votter.
Gutten er født 10. juli og det var 25 grader ute![]()
Her har vi ei i nær familie som alltid spør hva vi ønsker og konsekvent kjøper noe helt annet. Gjerne noe vi spesifikt sier vi IKKE ønsker, eller noe som er helt upassende å gi med tanke på alder. Og gjelder det klær og vi gir beskjed om størrelse så kommer hun med en størrelse for smått, hver gang.Har ikke fått noe rart/ubrukelig i barselgve/dåpsgaver som jeg kan huske
Har fått irritasjonsmomenter til bursdagsgaver til dem da.
Noe klær jeg ALDRI ville tatt på dem asj.
Ting jeg har sagt spesifikk at vi ikke ønsker dem skal få mere av fordi dem har nok!
Og når vi ønsket bøker til minste til 1 års dagen som hun kunne kose seg med så fikk hun bøker som hun kunne rive i stykker, og til en heeeeeelt annen alder. Sånt irriterer når de har spurt, og du har svart skikkelig, og konkret. Ting som må ligge i årevis før det kan brukes er jo bare til irritasjon og gir rot.
Derfor har jeg ofte sagt at de ønsker penger pga de sparer til noe fra dem som gir lite gjennomtenkte gaver![]()

Her har vi ei i nær familie som alltid spør hva vi ønsker og konsekvent kjøper noe helt annet. Gjerne noe vi spesifikt sier vi IKKE ønsker, eller noe som er helt upassende å gi med tanke på alder. Og gjelder det klær og vi gir beskjed om størrelse så kommer hun med en størrelse for smått, hver gang.
For hver gang hun spør er vi tydeligere og mer konkret, men det blir bare verre og verre. Det begynner å bli litt vanskelig å ikke virke utakknemlig, for nå virker det nesten som hun gjør det med vilje![]()
Her har vi ei i nær familie som alltid spør hva vi ønsker og konsekvent kjøper noe helt annet. Gjerne noe vi spesifikt sier vi IKKE ønsker, eller noe som er helt upassende å gi med tanke på alder. Og gjelder det klær og vi gir beskjed om størrelse så kommer hun med en størrelse for smått, hver gang.
For hver gang hun spør er vi tydeligere og mer konkret, men det blir bare verre og verre. Det begynner å bli litt vanskelig å ikke virke utakknemlig, for nå virker det nesten som hun gjør det med vilje![]()