Sniker...

smekker

Betatt av forumet
Hei på dere. Og gratulerer.. de fleste har vel fått sitt lille nurk. [:D] er selv bare 6 uker på vei.
Jeg Bare lurer på hvordan dere synes det hele går? er det mer slitsomt med en liten enn dere trodde før dere fikk?
Er det slik at dere aldrid legger fra dere ``lille``? og har det så travelt att dere knapt rekker å spise selv?
Blir litt stressa for om jeg kommer til å få sjokk eller om jeg bare har prata med småbarnsmødre som overdriver det hele litt...

Jeg var forbered på at dette kom til å bli "mye" men det går fint så lenge ein planlegger, jeg gjør mye når hun sover på dagen, pga på ettermiddag/kveld går det mye i bussing da jenta mi har kolikk, men hun sover veldig godt på dagen så da fyger jeg rundt og gjør ting. Er jo mye nytt så leser mye på nett og i spedbarnsboka mi, snakker også mye med mor og storesøster [:D]

Viktigs av alt er å huske på at det er du som kjenner babyen din best, du trenger ikke høra på alle råd. Alle babyer er forskjellige og du må selv finne din måte å gjør ting på.

Lykke til!!

jeg kjenner meg igjen idet at man knapt rekker å spise og dusje de første ukene. og så tror jeg det er bedre å være forberedt på at det blir veldig travelt så får du heller ta det som bonus om det blir lettere enn forventet. Når det er sagt så er det maaaaaaaaaaaaaasse kos og du har masse herlige stunder i vente [;)][;)]

Gratulerer så masse[:D]

Jeg syntes de første ukene var ENORMT koselige, men også de "tøffeste" sålangt!:)
Jeg kjente ikke rutinene hennes,hva hun skrek etter, å holdt henne vel hele tiden, å føler jeg aldri sov, ikke fordi hun ikke sov, men fordi jeg ikke turte,måtte liksom følge med.
Da hadde jeg ikke matlyst,spiste kanskje engang om dagen,også fordi jeg følte jeg måtte holde henne hele tiden.
Var også slitsomt i form av at vi hadde besøk HVER dag til hun var 3 uker!
Jeg var nesten "redd" for å gå i dusjen, eller bare på do, følte om jeg mista ett minutt,så var det krise, hehehe[:)]
Jeg angrer litt på at jeg godtok så mye besøk, man skal jo få tid å slå seg til ro som familie på en måte, å de første dagene og ukene er GULL, altså er jo det nå også,men jeg kjenner jeg savner de,jeg var i en boble!

Men akkurat perioden vi er i nå,så har hun fine døgnrutiner, å jeg kjenner behovene hennes og rutinene hennes, så nå kan jeg helt fint legge henne på stellematta på badromsgulvet f.eks å dusje, hun får sprelle naken da, å ELSKER det, hun underholder seg såpass lenge på babygymmen selv at jeg kan spise i ro å fred, sover godt på dagen å natta, så akkurat nå er det enklere en jeg hadde sett for meg.
Litt sliten er man jo,men LANGT i fra det jeg hadde sett for meg! Men har vært heldig også, som har en så "enkel" baby,om man kan si det sånn[:)]

Du har så utrolig mye koselig og herlig foran deg!![:)] Masse masse lykke til[:)]

Jeg er faktikst positivt overrasket over hele greia. Graviditeten, fødsel og tiden etterpå.

MEN nå var jeg en spreking under svangerskapet, gikk masse turer (gikk 2 timerstur etpar dager før fødselen), Dette tror jeg har hjulpet meg under fødsel og med tiden etterpå. Lille jennie kom til terminen og er en veldig fornøyd og gråter nesten aldri. Men vil ikke legge henne fra meg av den grunnen, Du blir så forelsket at du bare vil være inærheten av barnet ditt, Uansett om det er kosing, eller trøst pga magevondt.

du har ALT å glede deg til !!! Det er helt normalt å ha en drøss med tanker i hodet sitt.

Ingen svangerskap er like, ingen fødsler er like og ingen barn er like.

ORIGINAL: Frøken Lillan

Jeg er faktikst positivt overrasket over hele greia. Graviditeten, fødsel og tiden etterpå.

MEN nå var jeg en spreking under svangerskapet, gikk masse turer (gikk 2 timerstur etpar dager før fødselen), Dette tror jeg har hjulpet meg under fødsel og med tiden etterpå. Lille jennie kom til terminen og er en veldig fornøyd og gråter nesten aldri. Men vil ikke legge henne fra meg av den grunnen, Du blir så forelsket at du bare vil være inærheten av barnet ditt, Uansett om det er kosing, eller trøst pga magevondt.

du har ALT å glede deg til !!! Det er helt normalt å ha en drøss med tanker i hodet sitt.

signerer det! [;)] med førstemann hadde jeg aldri tid til noe, han måtte bæres på hele tiden. Nå med nr 2 har jeg fått ei jente som sover best alene på dagen [:)] Så nå har jeg nesten for mye tid!!
Men de første 2 månedene er det greit å forberede seg på å bare være mamma.. Bare kose seg og hvile mest mulig når man kan. Etter de 2 første månedene har ting kommet litt i orden, man begynner å venne seg til mammarollen og kose seg mer. Veldig forskjellig hvor lang tid man bruker på denne "innkjøringsfasen" og det kommer nok mye an på babyen også [;)]
Livet blir absolutt helt annerledes etter at man har fått barn. Men når man føler seg klar for det er det bare en hærlig forandring i livet! [:D] Kos deg i graviditeten og gled deg til å bli mamma! [:)]

ORIGINAL: smekker

Hei på dere. Og gratulerer.. de fleste har vel fått sitt lille nurk. [:D] er selv bare 6 uker på vei.
Jeg Bare lurer på hvordan dere synes det hele går? er det mer slitsomt med en liten enn dere trodde før dere fikk?
Er det slik at dere aldrid legger fra dere ``lille``? og har det så travelt att dere knapt rekker å spise selv?
Blir litt stressa for om jeg kommer til å få sjokk eller om jeg bare har prata med småbarnsmødre som overdriver det hele litt...

Hei og gratulerer så masse!
Så fint at du tenker over hvordan ting kommer til å bli :)
Det som er så fantastisk med å være gravid i 40 uker, er at tankene, kroppen, vilje og fornuft tilpasser seg den nye tilværelsen gjennom svangerskapet. Bekymringer du har tidlig i svangerskapet, kommer til å byttes ut med andre tanker etterhvert, og tilslutt er du bare så lei av å være gravid at du ønsker ungen ut koste hva det koste vil :)

Men for å være litt seriøs: noen bærer nok barnet mye, spiser lite, rekker knapt å dusje og husker kanskje ikke hvordan varm middag smakte. Men dette går over - og tiden går fort!
Hos oss har situasjonen vært helt annerledes: Jenta vår sover godt, spiser nok, kan ligge å kose seg i kurven sin alene, sovner av seg selv og har heldigvis hatt lite vondt i magen - pappa sparte ferie, vi begrenset besøk etter fødselen og brukte masse tid på å bli kjent med oss selv og den nye tilværelsen etter at vi ble tre.

Disse små barna som fødes er ganske så ulike, noen plages med magen, andre ikke, noen sover i lange perioder, andre ikke. Man vet ikke helt hvordan dette blir. Og som mor kan man bli deperimert både før og etter fødsel, man bekymrer seg for alt, får vondt i brystvortene om man vil amme, og man kan oppleve at pappa virker ganske fjern i forhold til ungen innimellom.... Men man kan også oppleve at dette takler man, at man får alt til, at det man trodde var umulig faktisk skulle vise seg å bare være en selvfølge.

Etterhvert vil du kanskje gå til samtaler med en jordmor, spør om alt du lurer på - det hjelper!

Jeg kan fortelle deg at jeg var utrolig redd og bekymret for det aller meste de første 12 ukene. Nå har jeg hatt baby i 10 uker - og ikke bare takler jeg det, men det går faktisk utrolig bra med oss alle sammen :)

hei.vesla her må bæres hele tiden.derfor skriver jeg bare med 1 hånd her.he,he.

hun må sove på fanget også...slitsomt , men håper det går seg til etterhvert.hun har vært en del plaget med magen siden hun var 2 uker.
de er forskjellige disse små.jeg koser meg masse selv om det er slitsomt til tider.hun sover godt om natten ihvertfall[:)]og da sover hun mellom oss i sengen i sitt eget lille rede[;)]

ORIGINAL: Frøken Lillan

Signerer denne jeg! Hadde en veldig grei graviditet, følte meg i god form. Gikk tur stortsett hver dag, var ute å gikk 2 turer dagen før fødsel, kava rundt i snø opp til knærne (er sikker på jeg er i dårligere form nå enn som høygravid) Hadde fokus på å høre på kroppen, hvile meg og "lade opp"

Min lille kom 6 dager etter termin, en våken og kvikk liten kar Litt "startvansker" med amming, samt han hadde stivhet i nakken. 2 behandlinger hos kiropraktor og han er mye bedre

De første ukene "rakk" jeg såvidt spise selv, alt gikk i ett, men nå er "rutinene" mer på plass! Prøv å kos deg med graviditeten du, ikke hør på alle historier og råd, for som det står over her - alle svangerskap og barn er forskjellige - og unike!!

Takk for mange gode råd og svar fra dere jenter :) Gode å ha for en litt bekymret nygravid :P

ORIGINAL: KuleMageIgjen

jeg kjenner meg igjen idet at man knapt rekker å spise og dusje de første ukene. og så tror jeg det er bedre å være forberedt på at det blir veldig travelt så får du heller ta det som bonus om det blir lettere enn forventet. Når det er sagt så er det maaaaaaaaaaaaaasse kos og du har masse herlige stunder i vente [;)][;)]

Sign ! [:D] [:D]

Back
Topp