Sniker meg stille inn her

HM89

Glad i forumet
Januarlykke 2020
Hei alle sammen :)
Sniker meg stille inn her , da jeg fikk positiv test 9 dpo. Slo ut på clearblue digital idag. Så er vel ca 3+5 .
Vi fikk høre at det ville/kunne ta lang tid for meg og mannen å bli gravide pga noe medisiner han går på. Men plutselig i pp6 klaffet det. Gleden ble litt byttet ut med beskymring når jeg fant ut dette Igår. Pga jeg begynte i ny jobb :arghh: jeg har blitt vikar for ei som skal ut i svangerskaps-permisjon og det varer ett år, men mulig å få mer etter det. Jeg kjenner meg nervøs og engstelig for å fortelle dette til min nye sjef :( og jeg vil jo bare nyte dette.

Noen som har vært i lignende situasjon ? Kan de avslutte kontrakten med meg når jeg har prøvetid til desember ??

Eller går det greit . Er kvalm, trøtt og stikker mye i magen og flyr på do og tisser hele tiden :hilarious: kan tenke meg mine nye kollegaer stusser på denne do-flyginga mi.

Eller så ønsker jeg og bli kjent med og prate masse om graviditeten sammen med dere. Utrolig godt med en slik gruppe :Heartpink:Heartpink
 
Gratulerer så mye :) jeg ville latt være å si noe til sjefen før etter at du begynner å vise mage. Og så kan du jo bare si at det kom som en overraskelse for eksempel og at du ellers ikke ville tatt jobben dersom du visste det. Egentlig ville jeg ikke sagt dette heller, men jeg kan være litt hard:p

Om du gjør en god jobb, så skal han ha en god grunn til å si deg opp etter prøvetiden! For han kan ikke si deg opp pga du er gravid, så jeg tror du kan slappe av der.

Lykke til med jobbsituasjon:joyful:
 
Gratulerer så mye :Heartred

Jeg begynte i ny jobb 1.april, så kjenner meg godt igjen. Dette er fast stilling, drømmejobben og noe jeg har jobbet lenge for å oppnå.

Vi har prøvd noen måneder på baby, men det trenger ikke lederen min å vite tenker jeg. Gruer meg til å fortelle det, men tenker å vente en stund, tar det like før jeg går ut i ferie da er jeg ca 13 uker på vei :)
 
Gratulerer så mye :Heartred

Jeg begynte i ny jobb 1.april, så kjenner meg godt igjen. Dette er fast stilling, drømmejobben og noe jeg har jobbet lenge for å oppnå.

Vi har prøvd noen måneder på baby, men det trenger ikke lederen min å vite tenker jeg. Gruer meg til å fortelle det, men tenker å vente en stund, tar det like før jeg går ut i ferie da er jeg ca 13 uker på vei :)
Takk for gode svar av dere alle sammen :love017 Gratulerer med graviditet og gratulerer med ganske ny jobb :) hvordan tenker du å forklare lederen din det?
 
Takk for gode svar av dere alle sammen :love017 Gratulerer med graviditet og gratulerer med ganske ny jobb :) hvordan tenker du å forklare lederen din det?

Tusen takk :love7

Har ikke peiling faktisk, orker ikke tenke på det helt enda. Tenker kanskje bare å si at det kom som en overraskelse eller noe. Si ifra hvis du finner på noe lurt ;)
 
Tusen takk :love7

Har ikke peiling faktisk, orker ikke tenke på det helt enda. Tenker kanskje bare å si at det kom som en overraskelse eller noe. Si ifra hvis du finner på noe lurt ;)
Ikke jeg heller. Men jeg jobber tett innpå kollegaene mine. Så blir jeg så kvalm at jeg begynner å kaste opp så må jeg jo finne på noe lurt :eek: men er dritnervøs for å si det. Men igjen så er det faktisk graviditet det handler om. Arbeidsgivere skulle ikke hatt lov til å bli sure en gang :love017
 
Ikke jeg heller. Men jeg jobber tett innpå kollegaene mine. Så blir jeg så kvalm at jeg begynner å kaste opp så må jeg jo finne på noe lurt :eek: men er dritnervøs for å si det. Men igjen så er det faktisk graviditet det handler om. Arbeidsgivere skulle ikke hatt lov til å bli sure en gang :love017

Mest sannsynlig gruer vi oss unødig, satser på at de blir glade på våre vegne :)
 
Jeg tenker at det er unødvendig å si om det er planlagt eller ikke. På et tidspunkt må du jo si at du er gravid, men sikkert greit å vente så lenge som mulig, både for at du kan vise hva du kan av jobben (uten å tenke på hva andre tenker om graviditeten eller ikke), og for å være i en tryggere del av svangerskapet.

Uansett så går det nok bedre enn hva en forestiller seg selv.

Gratulerer så masse forresten :)
 
Tusen takk for gratulasjoner og masse gode råd og tips :Heartpink:Heartpink Vi får satse på det ordner seg ja :smiley-angelic001
 
Back
Topp