Snicks og snacks

S-40560260

Flørter med forumet
Tips og spørsmål om ja-mat og nei-mat

Noen som drikker koffeinfri kaffe annen enn meg og vet om det finnes daglig anbefalt tak på det?

Selv om det er en «koffeinfri» kaffe kan det likevel inneholde små mengder koffein (2-4mg eller noe) - har du sjekket om den du har inneholder noe? Maks inntak er uansett 200mg per døgn mener jeg å huske, så man skal drikke mange kopper med koffeinfri kaffe for å overstige dette :-)

Ellers er det vel ok, men senere ut i svangerskapet kan man bli plaget med sure oppstøt, og kaffe gjør ikke det noe særlig bedre, heller verre ser jeg for meg

Noen som har tips til enkel mat/snacks man raskt kan hive i seg for å roe kvalmen? Da gjerne noe salt. Jeg får lyst på knekkebrød med salami, men det kan jeg jo ikke ha :wacky: Ellers spiser jeg mye nøtter, men blir lei av det også etter hvert.. Craver chips og den slags, men ønsker å spise relativt sunt, så må finne noen bedre alternativ.

Noen som har tips til enkel mat/snacks man raskt kan hive i seg for å roe kvalmen? Da gjerne noe salt. Jeg får lyst på knekkebrød med salami, men det kan jeg jo ikke ha :wacky: Ellers spiser jeg mye nøtter, men blir lei av det også etter hvert.. Craver chips og den slags, men ønsker å spise relativt sunt, så må finne noen bedre alternativ.
Salt kjeks? Boksen som er rød og beige/hvit har tynne kjeks. Liker de godt og får den knasen chips gir :laughing002

Du kan spise fersk salami. Om du lukker øynene og tygger veldig fort så kan det hende du ikke merker forskjell. :cool:

Back
Topp