Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: bambilita
bunn:
5 eggeplommer og 4 dl sukker piskes hvitt og skummet (ca 10-12 minutter)
knus 250gr salte peanøtter og 30 ritzkjekt grovt og vend inn i den ferdig piskede massen
fordel i langpanne og stek på 170 grader i 15-25 min (avhengig av om du bruker langpanna som hører med ovnen, eller en mindre variant, og så klart kvalitet på ovnen). vend bunnen ut av langpanna, og la den kjøle seg på rist, men husk å dele den i to mens den er lunken [;)]
krem:
pisk eggedosis av 5 eggeplommer og 4 ss melis, smelt 75gr kokesjokolade i vannbad og pisk krem av 1 pk fløte. vend dette FORSIKTIG sammen når sjokoladen er kjølt litt ned igjen.. legg et lag sjokoladekrem på den ene delen av bunnen, og legg andre bunndelen oppå kremen (blir litt som tyter ut her og der [8D]) og fordel resten av kremen på toppen. kaka må stå i kjøleskap i 1 døgn før servering [;)]
pynt med knuste m&m, m, reven sjokolade eller rett og slett ingenting..
så er det bare å nyyyyyyte [:D]
ORIGINAL: Hopplahei
bunn:
5 eggeplommer og 4 dl sukker piskes hvitt og skummet (ca 10-12 minutter)
knus 250gr salte peanøtter og 30 ritzkjekt grovt og vend inn i den ferdig piskede massen
fordel i langpanne og stek på 170 grader i 15-25 min (avhengig av om du bruker langpanna som hører med ovnen, eller en mindre variant, og så klart kvalitet på ovnen). vend bunnen ut av langpanna, og la den kjøle seg på rist, men husk å dele den i to mens den er lunken [;)]
krem:
pisk eggedosis av 5 eggeplommer og 4 ss melis, smelt 75gr kokesjokolade i vannbad og pisk krem av 1 pk fløte. vend dette FORSIKTIG sammen når sjokoladen er kjølt litt ned igjen.. legg et lag sjokoladekrem på den ene delen av bunnen, og legg andre bunndelen oppå kremen (blir litt som tyter ut her og der [8D]) og fordel resten av kremen på toppen. kaka må stå i kjøleskap i 1 døgn før servering [;)]
pynt med knuste m&m, m, reven sjokolade eller rett og slett ingenting..
så er det bare å nyyyyyyte [:D]
Stemme dette?
ORIGINAL: tullingen
i do! sende på pm? :) eller legge her? flere som vil lage kanskje... jeg må bare skrive den ned [:D] har den i skallen!
og den jeg har er bedre enn den tullingen la ut [8D]
heeeeeeeeeeeeeeeeeei [8D]
eg bare googla d eg då hehe aldri laga den [;)]
ORIGINAL: Gojenta_86_
Jeg laga denne igår faktisk [:D] Ble god den, men neste gang velger jeg nok en annen glasur oppå..
Og jeg delte ikke kake, for å dele ei kake som allerede bare er 2 cm tykk liksom, det er ikke min sterke side..[8D]
Skal forresten ha babytreff idag, derfor jeg laga kake [:)]