Snickers kake???

Nøsste

Gift med forumet
Har noen en god oppskrift på den kaka. HAr aldri lagt den før,men har veldig lyst og lage den [:D]

i do! sende på pm? :) eller legge her? flere som vil lage kanskje... jeg må bare skrive den ned [:D] har den i skallen!

ORIGINAL: bambilita

i do! sende på pm? :) eller legge her? flere som vil lage kanskje... jeg må bare skrive den ned [:D] har den i skallen!

og den jeg har er bedre enn den tullingen la ut [8D]

bare send på pm [:D]

bunn:
5 eggehviter og 4 dl sukker piskes hvitt og skummet (ca 10-12 minutter)
knus 250gr salte peanøtter og 30 ritzkjekt grovt og vend inn i den ferdig piskede massen
fordel i langpanne og stek på 170 grader i 15-25 min (avhengig av om du bruker langpanna som hører med ovnen, eller en mindre variant, og så klart kvalitet på ovnen). vend bunnen ut av langpanna, og la den kjøle seg på rist, men husk å dele den i to mens den er lunken [;)]

krem:
pisk eggedosis av 5 eggeplommer og 4 ss melis, smelt 75gr kokesjokolade i vannbad og pisk krem av 1 pk fløte. vend dette FORSIKTIG sammen når sjokoladen er kjølt litt ned igjen.. legg et lag sjokoladekrem på den ene delen av bunnen, og legg andre bunndelen oppå kremen (blir litt som tyter ut her og der [8D]) og fordel resten av kremen på toppen. kaka må stå i kjøleskap i 1 døgn før servering [;)]

pynt med knuste m&m, m, reven sjokolade eller rett og slett ingenting..
så er det bare å nyyyyyyte [:D]

bunn:
5 eggeplommer og 4 dl sukker piskes hvitt og skummet (ca 10-12 minutter)
knus 250gr salte peanøtter og 30 ritzkjekt grovt og vend inn i den ferdig piskede massen
fordel i langpanne og stek på 170 grader i 15-25 min (avhengig av om du bruker langpanna som hører med ovnen, eller en mindre variant, og så klart kvalitet på ovnen). vend bunnen ut av langpanna, og la den kjøle seg på rist, men husk å dele den i to mens den er lunken [;)]

krem:
pisk eggedosis av 5 eggeplommer og 4 ss melis, smelt 75gr kokesjokolade i vannbad og pisk krem av 1 pk fløte. vend dette FORSIKTIG sammen når sjokoladen er kjølt litt ned igjen.. legg et lag sjokoladekrem på den ene delen av bunnen, og legg andre bunndelen oppå kremen (blir litt som tyter ut her og der [8D]) og fordel resten av kremen på toppen. kaka må stå i kjøleskap i 1 døgn før servering [;)]

Stemme dette?

ORIGINAL: Hopplahei

bunn:
5 eggeplommer og 4 dl sukker piskes hvitt og skummet (ca 10-12 minutter)

krem:

Stemme dette?

bra noen er våken, er så klart EGGEHVITER [8D][:D]

ORIGINAL: tullingen

og den jeg har er bedre enn den tullingen la ut [8D]

heeeeeeeeeeeeeeeeeei [8D]
eg bare googla d eg då hehe aldri laga den [;)]

hihi, ja, men da er det greit å prøve den beste om du først skal prøve! den er sviiiiiiingod! i disse svinete tider må jo det være en slager [8D] men advare alle om å forsyne seg med andakt.. den er MEKTIG [8D]

Ble smittet her. [8D]

Spurte sambo om han var glad i snickers, og yes! Sa han skulle få snickerskake til søndagen..  ingenvei tilbake nå, må bake siden han gleder seg allerede, hehe. Blir egentlig litt spennende.. Njammi.

Håper det går bra.. Har en tendens til å bli irritert på kjøkkenet viss jeg sliter [8|][:D]

Ja jeg har laga den flere ganger[:)]
Mange som elsker den ja!!

Jeg laga denne igår faktisk [:D] Ble god den, men neste gang velger jeg nok en annen glasur oppå..
Og jeg delte ikke kake, for å dele ei kake som allerede bare er 2 cm tykk liksom, det er ikke min sterke side..[8D]

Skal forresten ha babytreff idag, derfor jeg laga kake [:)]

ORIGINAL: Gojenta_86_

Jeg laga denne igår faktisk [:D] Ble god den, men neste gang velger jeg nok en annen glasur oppå..
Og jeg delte ikke kake, for å dele ei kake som allerede bare er 2 cm tykk liksom, det er ikke min sterke side..[8D]

Skal forresten ha babytreff idag, derfor jeg laga kake [:)]

du vet at man kan dele loddrett også? [8D] 
marengs er nok i utgangspunktet litt vrient å dele i høyden, uansett tykkelse [:D]

Her er oppskriften jeg bruker:

6 eggehvitter
5 dl sukker
350 gr peanøtter
1 pk salte kjeks (Ritz)
2 ts bakepulver
2 ts vaniljesukker

Glassur:

6 eggeplommer
100 g melis
100 g margarin
2 pl lys kokesjokolade

*Pisk eggehvitter og sukker stivt. Knus peanøtter og kjeks i food processor og vend det i eggehvitemassen sammen med bakepulver og vaniljesukker. Hell røren i en bakepapirkledd langpanne og stek kaken midt i ovnen ved 180 c i 20-25 min.

Pisk ekkeplommer og melis til stiv eddedosis. Smelt sjokoladen i margarinen og bland det i eggedosisen. Smør glasuren på kaken mens den ennå er lunken.

P.s! Et heldig langpannemål: ca 23x32 cm

og hva var galt med glasuren? [:-]

Ingenting galt, men så for meg en mer sjokoladeglasur bare...
Men for all del, kaka var kjempego, og den gikk ned på 1, 2 3 :)

Back
Topp