Snakk om flaks :p

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Mannen min har ønsket navnet Nora hvis vi skulle få en jente, og selv om jeg syns navnet er fint, så setter jeg foten ned der. Vil ikke kalle babyen min opp etter en handballspiller, spesielt ikke med sangen som mannen har vært med på å lage om henne (søk Brekka Kakofonia - Nora Mørk på youtube eller spotify, seriøøøst:p ). Så viser det seg at hele diskusjonen løste seg så fint, for min bror fikk en datter i går, og hun skal hete Nora. :D

Ikke første gangen vi opplever det da, vi har hart guttenavn klart siden jeg gikk gravid med sjuåringen i tilfelle hun ble gutt, oppkalling etter mannens bestefar og far. Det navnet snappet mannens søskenbarn! Utrolig frustrerende. :p mannen syns vi enda skal bruke det, de blir jo bare tremenninger og bor hundrevis av kilometer unna hverandre, men jeg føler navnet er opptatt nå. Så vi står liksom litt fastlåst på navnefronten, han liker ikke mine forslag og jeg liker ikke hans, men jeg har et jentenavn som jeg tviholder på og han har guttenavnet. :p får se om vi lander på et kompromiss, at vi tar de to og så blir det det det blir. Vi skal ikke vite kjønn da, så ekstra vanskelig siden vi må ha noen kandidater på begge kjønn :p

Hvordan står det til med dere andre på navnefronten?

Navn er så vanskelig! :p

Men vi har funnet ett navn som begge liker, navnet ble vi egentlig enige om før jeg ble gravid tilogmed :p har også noen alternativer som vi begge er enige i :)

Her er både jente og guttenavn bestemt, veldig greit siden vi ikke skal vite kjønn så har vi ett av hvert klart :)

Her var det mye diskutering på hva vi skulle kalle snuppa vår.Foreslo både Nora og Idun,men fikk kommentar tilbake om at ongen hans skulle ikke assososieres med syltetøy og ketchup(idun ketchup og nora syltetøy ):DSå vi bestemte oss for Emma,det eneste navnet vi var enig om..

Last edited:
Haha litt flaks må man ha :p jeg har masse forslag, men har egentlig falt veldig for et spesielt. Samboeren er ikke helt enig, men tror gan er på gli :)

Haha litt flaks må man ha :p jeg har masse forslag, men har egentlig falt veldig for et spesielt. Samboeren er ikke helt enig, men tror gan er på gli :)

Mannen og jeg har generelt ganske ulik smak, ser jeg. Jeg liker litt "mannenavn" som Helge og Arne, ikke for nusselige navn generelt, mens mannen foreslo seriøst Tiana her om dagen! Vi så froskeprinsessen :p

Hehe, det er bra! Kanskje det blir gutt? Her har vi ikke tenkt på navn enda, får se om vi begynner når vi får vite kjønn. Men jeg plukker opp det jeg kan da, prøve å få litt inspo :-)

Navn er vanskelig!
Har funnet ut at guttenavn er vanskeligst, så har begynt å idémyldre litt på den fronten i tilfelle det er en gutt vi får se på OUL neste uke. Alle mine forslag blir stemt ned av mannen :P Får beskjed om at det er bikkjenavn. Ikke min skyld at hele omgangskretsen hans driver med hund og gir bikkjene sine menneskenavn, hahaha!

Her er navnet bestemt! Så godt som skrevet i fjell :) vi skulle kalt første for det om han ble jente. Alltid vært enig om navn både med første å nå. Jeg har mellomnavnet som er oppkalling etter to personer i min familie som ikke er blant oss mer, som har betydd mye for meg. Så han mannen bestemt fornavnet :) å jeg elsker navnene til begge barna våre :D men velger å ikke dele dem på forum ol. Da jeg ikke vil at dem skal bli oppbrukt ;)

Godt med litt flaks!

Jeg har ikke akkurat flaks på navnefronten:
- Jeg overtalte søsteren min til å ta min bestefars mellomnavn på sin gutt. Hun gjorde det, men bruker det ikke. Når jeg selv fikk en gutt angret jeg bittert - for jeg elsker det navnet!
- En annen søster valgte navnet Nora på si jenta. Jeg elsker navnet Noah, men det blir for likt, så gutten vår kunne ikke hete det heller...
- Mannen min ville kalle ham opp etter sin farfar som heter Bjarne. Gjett om vi har hatt noen harde økter på det.. Farfaren døde i mars, samme året som gutten vår ble født, og det gjorde ikke akkurat saken lettere..
- I april (hadde termin i juni) var endelig navnet klart. 2 timer etterpå tikker det inn en sms; min venninne har nettopp født og gjett hva; joda hun velger samme navn som vi har bestemt oss for. De hadde navnet hemmelig og vi hadde jo nettopp bestemt oss for det, så det var ren og skjær uflaks. Vi ler litt av dette enda, 8 år etterpå, hehe

Nå er jeg litt stuck:
Får vi en gutt, så begynner mannen å krangle om Bjarne igjen...
Får vi ei jente, så begynner vel mannen å krangle om at hun må oppkalles etter hans mor, som døde i kreft for 5 år siden...

Så nei, vi har ikke begynt å snakke om navn enda...

Her er navnet bestemt! Så godt som skrevet i fjell :) vi skulle kalt første for det om han ble jente. Alltid vært enig om navn både med første å nå. Jeg har mellomnavnet som er oppkalling etter to personer i min familie som ikke er blant oss mer, som har betydd mye for meg. Så han mannen bestemt fornavnet :) å jeg elsker navnene til begge barna våre :D men velger å ikke dele dem på forum ol. Da jeg ikke vil at dem skal bli oppbrukt ;)

Tenkte akkurat likt selv! Vi kommer heller ikke til å dele hva vi tenker av navn med familie osv før babyen faktisk er her og har fått navnet, så slipper vi å få høre reaksjoner vi ikke har bedt om eller at folk prøver å få oss til å ombestemme oss.

Har en del jente navn som ikke mannen er begeistret for, men noen han syntes er fine. Gutte navn sliter vi med. Så nå venter vi til ul for å se først hva det blir :)

Hvis vi hadde fått gutt var navnet klart, men på ul på mandag var hun sikker på at det var ei jente :p
Og vi er ikke enige i det hele tatt! Jeg liker jentenavn som slutter på A, og han liker de som slutter på E.

Så på montebello camping på tv her om dagen (hahah), og da var det ei lita jente som het Diamante til mellomnavn, jeg digger det, men alle jeg sier det til og mannen mener det er forferdelig :p googla også navnet, virker som om folk syns det er idiotisk men.

Her er navnene klare både til jente og gutt, jentenavnet er oppkalling mens guttenavnet ikke er det.. Mannen vil egentlig ha oppkalling på gutt også men jeg liker ingen av navnene i familien.. Bare trause gamle norske navn :yuck:

Gratulerer med tantebarn :D Og med at diskusjonen om Nora døde ut :p

Jentenavn (ganske normalt, men ikke veldig mye brukt) er begge enige om, guttenavn (veldig uvanlig) har jeg måttet venne meg til :) Blir mellomnavn som jeg regner med at jeg får gjennom :)

Mamma døde i fjor og jeg kan tenkte meg å bruke hennes mellomnavn dersom jeg får en datter. Men om typen ikke er enig så kommer jeg aldri til å tvinge han til å bruke det. Vil jo at vi begge skal være fornøyd med navnevalget :)

Ah, navn!
Jeg kom med et forslag til guttenavn jeg liker (og som i tillegg tippoldefaren min het, tilfeldigvis..) tidlig i svskapet, og mannen likte det med en gang. Så føler guttenavn er sånn halvveis klart (må se ungen først).

Jentenavn er vanskeligere. Jeg eeeeelsker bestemornavn! Synes at Jenny Skavlans 'Åse' er helt nydelig. Mannen er litt mer usikker. Har luftet mine forslag til jentenavn, og av ca 20 var det 1 han likte. Hehe. Men han sier dette med bestemornavn vokser litt på ham.

Mannen driver å lager egne navnelister med navn som han ramler over, men han er ikke klar for å dele listen ennå.. Hehe... Tror dere jeg er nysgjerrig?! Han har ennå ikke kommet med et forslag, så jeg er utrolig spent! Han føler han må gnage litt på listen sin alene først, før han kan dele den med meg. Han liker å tenke godt gjennom ting :) gleder meg til å se hans forslag!

Vi skal heller ikke vite kjønn, så må ha klart jente og guttenavn vi også. Gjerne flere, så man har et par å velge mellom tenker jeg :)

Jeg er ganske sikker på jentenavn og tror mannen hadde gått med på det, men så er vi ganske sikkre på at det er en liten gutt (så slik ut på TUL). Vi har tre guttenavn på listen som vi begge synes er fine, men vi har ikke samme favoritt :p har bestemt meg for å ta den krangelen etter OUL :p

Har ei jente fra før som heter Hannah Gunelia. Gammelt familienavn. Vi ønsker det for nr 2 også men det er litt av en nøtt for vi føler vi har brukt opp det som var finest på jentesiden.
Roter litt med Albert, Jonette og Jonnie. Men vil egentlig ha dem som mellomnavn. Blir en utfordring

Vi har ikke begynt med navn enda :)

Back
Topp