Snakk om flaks :p

Vi satt å kikket litt på navn en kveld. Fant både jentenavn og guttenavn vi begge likte med en gang. Liker tydeligvis samme type navn, veldig overrasket hvor enkelt det var :)

Vi har et guttenavn som vi begge liker men vi har ikke bestemt oss 100% og vi skal også ha et mellomnavn siden frøkna vår har det. Det som var litt moro var at når vi nå på ferie nevnte dette navnet til faren hans så viste det seg at det er et slektsnavn på faren sin side (faren til mannen bor i Polen så har ikke så mye kontakt med dem) i tillegg kunne jeg tenke meg å ha faren sitt fornavn til mellomnavn (siden snuppa vår er oppkalt etter min familie :) ) men der setter mannen ned foten og nekter. Så vi diskuterer og er nesten halv ferdig så gjenstår det jo selvfølgelig å se om det er gutt vi venter på oul neste uke :)

Her nekter mannen å diskutere navn enda. Han mener vi har god tid... Og det har vi jo. Får gi ham 10 uker til før jeg maser for mye på han

Vet ikke hvilket kjønn babyen er men Guttenavnet er bestemt, da det blir navnet etter min oldefar. jentenavn aner vi ikke....

Her blir det litt vanskelig å finne navn som passer i begge språk (albansk og norsk), men vi har flere fine jentenavn å velge mellom :) Guttenavn derimot er veeeeldig vanskelig! Og jeg er ganske sikker på at det er en liten gutt i magen :p så det gjenstår å se hva det blir til..

Her har jeg jentenavn klart, men om sambo er enig det vet jeg ikke enda. Håper det, for synes det er utrolig mye mer vanskelig å finne jentenavn enn guttenavn :o har en haug med guttenavn klar :D

Her blir det litt vanskelig å finne navn som passer i begge språk (albansk og norsk), men vi har flere fine jentenavn å velge mellom :) Guttenavn derimot er veeeeldig vanskelig! Og jeg er ganske sikker på at det er en liten gutt i magen :p så det gjenstår å se hva det blir til..
Her har vi samme problem! Afghansk og norsk! Hovedproblemet er vel kanskje etternavnet... Skal babyen få mitt norske, hans afghanske, eller begge? Dette er vanskelig :eek::confused:

Her har vi samme problem! Afghansk og norsk! Hovedproblemet er vel kanskje etternavnet... Skal babyen få mitt norske, hans afghanske, eller begge? Dette er vanskelig :eek::confused:
Her får babyen mannens etternavn, mitt blir som et slags mellomnavn eller hva man skal kalle det :)

Her får babyen mannens etternavn, mitt blir som et slags mellomnavn eller hva man skal kalle det :)

Mhm, hvis man har to etternavn uten bindestrek er det kun siste som er etternavn, de andre er mellomnavn, mens man kan også ha flere fornavn. På folkemunne sier man det jo litt motsatt, at første fornavn er fornavn, andre fornavn er mellomnavn, og så har man fler etternavn :p

Back
Topp