Mannen min har ønsket navnet Nora hvis vi skulle få en jente, og selv om jeg syns navnet er fint, så setter jeg foten ned der. Vil ikke kalle babyen min opp etter en handballspiller, spesielt ikke med sangen som mannen har vært med på å lage om henne (søk Brekka Kakofonia - Nora Mørk på youtube eller spotify, seriøøøst
). Så viser det seg at hele diskusjonen løste seg så fint, for min bror fikk en datter i går, og hun skal hete Nora.
Ikke første gangen vi opplever det da, vi har hart guttenavn klart siden jeg gikk gravid med sjuåringen i tilfelle hun ble gutt, oppkalling etter mannens bestefar og far. Det navnet snappet mannens søskenbarn! Utrolig frustrerende.
mannen syns vi enda skal bruke det, de blir jo bare tremenninger og bor hundrevis av kilometer unna hverandre, men jeg føler navnet er opptatt nå. Så vi står liksom litt fastlåst på navnefronten, han liker ikke mine forslag og jeg liker ikke hans, men jeg har et jentenavn som jeg tviholder på og han har guttenavnet.
får se om vi lander på et kompromiss, at vi tar de to og så blir det det det blir. Vi skal ikke vite kjønn da, så ekstra vanskelig siden vi må ha noen kandidater på begge kjønn 
Hvordan står det til med dere andre på navnefronten?
Ikke første gangen vi opplever det da, vi har hart guttenavn klart siden jeg gikk gravid med sjuåringen i tilfelle hun ble gutt, oppkalling etter mannens bestefar og far. Det navnet snappet mannens søskenbarn! Utrolig frustrerende.
Hvordan står det til med dere andre på navnefronten?