Snakk med andre august terminere tråd

Jeg er da 5+ 3 idag med nr 2. Fra før har jeg en datter på 5 1/2 år . Hadde en sa uke 6+1 første NOV :( . Var så heldig at jeg ble gravid igjen etter bare 2 uker :) yey .. Jeg har mange symptomer , kvalm, brekninger. Ømme bryster, hodepine , trøtt, svimmel. Skal på første legebesøk idag. Tror må sykemelde meg, har ikke krefter til å jobbe. Har første kontroll 21 desember hos jordmor. Gleder meg masse til å passere uke 12. Er veldig redd og engstelig for at noe galt skal skje igjen. Har termin da 10/08- 16
 
Hvordan så forsteret ut i uke 10? Noe bilde fra google du kan sammenligne det med? Sååååå spent og håper vi kan se noe mer enn bare en grå skurrete klump:joyful:

Jeg har også termin nok så tidlig, 16 August ut i fra appen jeg har:) så får vi bare se hvilken dato jeg får av legen som jeg skal forholde meg til.

ImageUploadedByBV Forum1449662138.574977.jpg

Dette er sønnen min i uke 10 :)
 
Hvordan går det jenter?
Bra, men er sykmeldt pga truende abort. Må ta det helt rolig.

Noen symptomer?
Kvalm, ømme pupper, oppblåst på kveldene, kald på hender og føtter

Hvordan fant dere ut at dere var gravid?
Begynte å teste rugedag 6 - fikk positiv med en gang!

Hvor mange pp gikk det?
Tja.. Vet ikke har prøvd i nesten 3 år. Ble gravid på 1. prøverørsforsøk, og 2. innsett.

Hva gjorde dere annerledes pp det gikk?
Satte inn et fryst egg befruktet med icsi. Tar støttemedisiner og blodfortynnende.

Tror dere på at dere er gravid, eller har det ikke sunket inn riktig enda?
Etter en stor blødning 5+5 ble jeg veldig redd, men vet at jeg er gravid fortsatt. Blir mer virkelig etter første UL.

Når er første kontroll?
Ultralyd 21.12 på Ullevål

Er det første barnet?
Dette er nr 2

Tanker, forventninger eller er det skummelt?
Er så redd for at det skal gå galt, men prøver å fokusere på det positive. Etter en så lang og belastende prøvetid er det endelig vår tur! Gleder meg til å fortelle kommende storesøster snart! ❤️
 
Hvordan går det jenter?
Det går bra. Litt uvirkelig at jeg bærer på en liten plomme enda.
Noen symptomer?
Jeg sliter med svimmelhet, kvalme som kommer og går, ømme brystvorter, vonde pupper. Luktesansen er endret, samme med smaksløkene og jeg blir mer og mer trøtt. Jo, også oppblåst!
Hvordan fant dere ut at dere var gravid?
Testetøsa som jeg var begynte jeg å teste allerede 6 dager etter eggløsning :rolleyes: Helt håpløst, men allerede 8 dager etter eggløsningen fikk jeg positiv test :p
Hvor mange pp gikk det?
Vi har prøvd i 3 år.
Hva gjorde dere annerledes pp det gikk?
Pusset opp? :p Neida, jeg gikk på dobbel pergokur!
Tror dere på at dere er gravid, eller har det ikke sunket inn riktig enda?
Fortsatt helt uvirkelig. Må nok se liv før jeg tror ordentlig på det.
Når er første kontroll?
18.desember. Da er jeg ca 6+1 på vei :)
Er det første barnet?
Ja ❤
Tanker, forventninger eller er det skummelt?
Det er skummelt, men også veldig spennende! Plutselig er det ikke "jeg" så viktig, alt handler om lille plomma :) Jeg har vel egentlig ikke så mange forventninger enda :p
 
Hvordan går det jenter?
Jo da går bra , endel kvalm og hodepine , sover alt for mye sier mannen :p

Noen symptomer?
Som over hodepine , trøtt, kvalm

Hvordan fant dere ut at dere var gravid?
Vi hadde tatt el tester så viste vi traff ♡ testet positivt 7 dpo ♡

Hvor mange pp gikk det?
Det gikk på pp 3 etter hormon spiral utak ♡

Hva gjorde dere annerledes pp det gikk?
Vet ikke men drakk slimløsende hostesaft og grapefrukt juice. Og sex Vær dag i el perioden . Vi testet også etter el ♡

Tror dere på at dere er gravid, eller har det ikke sunket inn riktig enda?
Både og synker vel ikke helt inn før magen kommer, men kvalmen og trøttheten Gjør den mer realistisk :)

Når er første kontroll?
21 desember

Er det første barnet?
Nei dette blir vårt 3 og siste barn ♡

Tanker, forventninger eller er det skummelt?
Fødselen gruer meg masse selv om jeg har hatt to normale fødsler. En på 30 timer og en på 2 timer. Så håper noe mellom de :)
 
Så koselig å lese at den lille kom uventet men likevell er velkommen:)
Du ligger to uker forran meg du da, så spennende!

Dette er virkelig en berg og dal bane med alle følelsene, tankene, fremtidsplaner og ikke minst alt man ikke helt klarer å få hodet til å forstå, enda kroppen allerede har skjønt det lenge. Klarer ikke beskrive det annerledes enn at det er et mirakel♡

Noe som ikke fantes for noen uker siden, tenk bare for noen uker siden, er nå en klump med alt av dna og gener den skal ha inni der et sted, så lite som et punktum i mitt tilfelle, men allerede har så mye innvirkning på kroppen. Helt fantastisk og alt for stort for meg å egentlig klare å skjønne fremtiden av nå. Det er allerede en liten gutt eller jente som aldri har fantes på denne jord før, og VI lagde den og skal fortsette å la den vokse seg stor inni magen mens vi passer på:love017


Så sant, så sant! :) *mind blown*
 
Hvordan går det jenter?
Det går greit. Gleder meg veldig da, men litt redd for at det ikke skal gå så bra :p
Noen symptomer?
Hadde menssmerter frem til uke 5+4 ( vil ikke kalle det mensmurringer, for det var vondt liksom) har også hatt litt stikkinger og vondt i ryggen. Nå er jeg trøtt hele tiden, og har vært det i en uke ca. Også tisser jeg hele tiden -_-
Hvordan fant dere ut at dere var gravid?
Graviditetstest, skulle egentlig vente til mensen kom, evt. Ikke kom :p men jeg klarte ikke. trudde ikke jeg var gravid, men det var jeg :D
Hvor mange pp gikk det?
Etter at jeg sluttet å ta ibux, gikk det på 2 pp. Må si vi aldri har brukt prevensjon på de 5+ årene vi har vært sammen :p har vel prøvd litt av og på i 2,5 år :)
Hva gjorde dere annerledes pp det gikk?
Sluttet med ibux for migrenen og begynte paraset istedenfor. Hadde også samleie hver 2. Eller 3. Dag gjennom hele mnd. Og ikke bare rundt eggløsning, ga også gubben alkoholforbud :p
Tror dere på at dere er gravid, eller har det ikke sunket inn riktig enda?
Jeg er helt sikker, gubben sliter litt, han tenker det er mye som må gjøres først.
Når er første kontroll?
5. Januar
Er det første barnet?
Første :)
Tanker, forventninger eller er det skummelt?
Dette er en veldig etterlengtet graviditet, gleder og gruer meg litt. Håper bare svangerskapet går bra og at jeg får et friskt barn :)
 
Hei.
her går det bra. Kjenner det ihvertfall i puppa at jeg er gravid:happy:
Vi ble gravide på pp 2. Kjente det i puppa at her var det noe, så jeg tok en test og den ble positiv med en gang:) hurra for det:happy093
Det blir en liten attpåklatt, da eldste blir 10. Jeg er bare 4 uker på vei, så dette er spennende. håper de første 8 ukene går fort og at det går fint. jeg skal på første kontroll på sykehuset i Januar:) altfor lenge til synes nå jeg.
 
Så flott!♡ takk skal du ha. Gikk du til tidlig ultralyd eller fikk du på kontrollen?

Det var privat fordi jeg syntes alt var så uvirkelig. Nå kommer jeg til å få tidlig, ca uke 10 på Ullevål pga problemer i min forrige graviditet.
Har dere tenkt å gå tidlig?
 
Det var privat fordi jeg syntes alt var så uvirkelig. Nå kommer jeg til å få tidlig, ca uke 10 på Ullevål pga problemer i min forrige graviditet.
Har dere tenkt å gå tidlig?

Ja, jeg ønsker veldig å ta meg råd til en tidlig ultralyd for å få se og høre den lille:) hvordan og når kan de oppdage om alt er som det skal og lille klumpen er i orden eller om noe er galt med fosteret ? Blodprøver og ultralyd?
 
Ja, jeg ønsker veldig å ta meg råd til en tidlig ultralyd for å få se og høre den lille:) hvordan og når kan de oppdage om alt er som det skal og lille klumpen er i orden eller om noe er galt med fosteret ? Blodprøver og ultralyd?

De ser jo som regel på UL hvis noe er galt, men ikke alltid. Tror ikke blodprøver viser noe spes med barnet, men man må jo teste for HIV, og andre smittsomme sykdommer. Og fastsette blodtype men det er ikke noe akutt
 
De ser jo som regel på UL hvis noe er galt, men ikke alltid. Tror ikke blodprøver viser noe spes med barnet, men man må jo teste for HIV, og andre smittsomme sykdommer. Og fastsette blodtype men det er ikke noe akutt

Det er sant:) merker dette er første barnet for ALT er så nytt. Masse tanker og masse håp♡
 
Noen som vet om det kan være farlig eller skadelig for fosteret/barnet å jobbe på butikk under svangerskapet?:wideyed: mye gåing, står jo også mye, esker og varer som må løftes, ryddes og flyttes. Har ikke følt noe ubehag, så tar det som et godt tegn på at det går fint enn så lenge.

Noen som har erfaring? Måtte sykemelde seg? I så fall når og hvorfor?
 
Vet ikke om det allerede eksisterer en, men starter en tråd for snakk slik som vi hadde i pp i form av ikm uken vår:)


Hvordan går det jenter? Jo det går fint. Er glad for å skulle få en baby til.
Noen symptomer? Ømme bryster, ingen mens, menssmerter, føler at livmoren vokser, kvalm av og til, litt svimmel.
Hvordan fant dere ut at dere var gravid? Når mensen ikke kom tenkte jeg å ta en test. Tok en fire dager før forventer mens, mensen kom ikke når forventet, ventet 2 dager før jeg tok test etter jobb og den var positiv, var ganske overrasket etter mange skuffelser.
Hvor mange pp gikk det? Ca 8
Hva gjorde dere annerledes pp det gikk? Har gått på p sprøyte så lenge at det tok lang tid. Fikk mensen tilbake i februar. Syklusene var da unormale. Først mens i nov var tilbake på 28 dager. Vi slappet litt mer av den siste pp og jeg hadde sagt opp jobben min som jeg mistrivdes i. Så når jeg begynner i ny jobb i Jan er noe av det jeg må fortelle ny arbeidsgiver er at jeg er gravid
Tror dere på at dere er gravid, eller har det ikke sunket inn riktig enda? Jo og jeg gleder meg til Emily får søsken.
Når er første kontroll? Har bestilt legetime til uka
Er det første barnet? Nei andre barnet.
Tanker, forventninger eller er det skummelt?
ja, men absolutt verdt det:) ser på min nydelige 6 åring og synes det er helt utrolig hva man kan lage.
Gratulerer til alle her inne. Gleder meg til å følge dere
 
Noen som vet om det kan være farlig eller skadelig for fosteret/barnet å jobbe på butikk under svangerskapet?:wideyed: mye gåing, står jo også mye, esker og varer som må løftes, ryddes og flyttes. Har ikke følt noe ubehag, så tar det som et godt tegn på at det går fint enn så lenge.

Noen som har erfaring? Måtte sykemelde seg? I så fall når og hvorfor?

Ville vært forsiktig med å bære tunge esker og sånt. Det er jo generelt greit å være i aktivitet og gå. Trenger nok ikke å sykemelde seg om man kan få tilpasset arbeidsoppgavene. Ta lette varer, sitte i kasse osv. Det er jo mye bedre å ha noe å gjøre om dagene enn å være hjemme. 10 mån hjemme var nok for meg og da jobbet jeg til 1 uke før fødsel.
 
Så koselig ❤️


Hvordan går det jenter?
Det går veldig fint. Uvell hele dagen, men er glad. :)

Noen symptomer?
Symptomer er ømme pupper, uvel/kvalm hele dagen, trøtt og sliten mye.

Hvordan fant dere ut at dere var gravid?
Tok en test. :)

Hvor mange pp gikk det?
Vi klarte oss med 3pp.

Hva gjorde dere annerledes pp det gikk?
Jeg satt i gang med trening igjen, etter en hvilepause.

Tror dere på at dere er gravid, eller har det ikke sunket inn riktig enda?
Jo nå tror vi det. :)

Når er første kontroll?
Har hatt første kontroll. 4 uker. Skal til andre kontroll til uken. :)

Er det første barnet? Dette blir tredje barnet mitt og første til mannen.

Tanker, forventninger eller er det skummelt?
Ingenting er skummelt. Bare gleder meg/oss veldig mye. Håper på en baby denne gangen, det forventer jeg blir lekende lett, og denne gangen skal jeg amme!!!! Hehe. :)
 
Hvordan går det jenter?
Det går bra. Men det er veldig rart å være gravid. Første gang så jeg har ingenting å sammenlikne med.

Noen symptomer?
Å ja. Ekstremt trøtt, fryser meg blå enkelte dager, litt småkvalm, sterkere luktesans, litt murringer, svimmel, ømme bryster, veksler mellom matlei og ekstremt sulten/tørst og er hormonell med full panikk om symptomene tar en pause. Mistenker at mange symptomer blir midlere hvis jeg får mye søvn.

Hvordan fant dere ut at dere var gravid?

Testet da jeg prøvde å finne forklaring på ømme bryster

Hvor mange pp gikk det?

2 pp

Hva gjorde dere annerledes pp det gikk?
Egentlig ingenting

Tror dere på at dere er gravid, eller har det ikke sunket inn riktig enda?
Veksler. Er fortsatt litt ...Oi. Men veldig glad!:happy093

Når er første kontroll?

I januar

Er det første barnet?

Jepp

Tanker, forventninger eller er det skummelt?
Gleder meg masse. Hodet er fullt av tanker. Synes det er mere stort enn skummelt...Litt skummelt:excited001
 
Back
Topp