Snakk med andre august terminere tråd

Hvordan går det jenter?
Det går bra, jeg 'tror' ikke helt på det ennå og bare venter på at det går galt igjen MEN samtidig prøver jeg å tenke positiv!
Noen symptomer?
Litt ømme pupper, litt murring, trøtt og småkvalm.
Hvordan fant dere ut at dere var gravid?
Jeg tok en test igår, egentlig så ville jeg bare bekrefte min følelse at det IKKE har klaffet så jeg må si jeg hylte høyt 'WHAAAT?!?!' når jeg så på testen etter en stund også sto det 'Gravid 1-2' ☺️
Hvor mange pp gikk det?
Denne gangen tok det faktisk 5pp.
Hva gjorde dere annerledes pp det gikk?
Ingenting egentlig, hadde kanskje litt deiligere sex
Tror dere på at dere er gravid, eller har det ikke sunket inn riktig enda?
Det har ikke sunket inn ennå, men jeg tenker hele tiden på det☺️
Når er første kontroll?
Ikke avtalt noe ennå.
Er det første barnet?
Nei, det er faktisk vår nr.5
Tanker, forventninger eller er det er det skummelt?
Jeg er litt nervøs for å miste igjen og det kommer jeg nok til å være en god stund fremover... Men jeg gleder meg også og håper inderlig at alt går bra❤️

5 barn er kjempe tøft av dere! Flott med en stor familie da♡ Må den lille holde seg godt fast til august!
 
Er det flere som kjenner murringer/kramper/stikkinger i livmoren?? Lurer på hva det kan komme av førstegangs gravid som jeg er:) Vondt nede i ryggen også. Er det livmoren som vokser og strekker seg??

Ja:) Er også førstegangsgravid, så vet ikke eksakt HVA d er, men har hatt stikk/strekk/murring i nedre del av magen (eller livmoren heter d vel:p) siden 7-8 dpo og hver dag frem til nå (5+3):) Ikke noe plagsomt og ikke hele tiden, men d er der.
 
Hei jenter er førstegang gravid her, så vanskelig å holde det skjult i 12 uker!
Alt går bra her, symptomer som nysing, ømme bryster, humørsvingninger (stakkars sambo) og konstant sulten..
Jeg fant ut ved at mens ikke kom, og tok 3 tester og alle var positive med en gang!!!
Vi hadde ikke noe PP, vi bare tok det som det kom da vi har en del år på å prøve om det ikke skulle gå.. gått uten prevensjon i 2 år, så nå satt den! har ikke sunket inn enda,men det begynner å komme forventninger er vel magen❤ og kunne ligge på UL å høre at det er liv! Det bare gledes, men noe bekymret frem til uke 12..
Har min egen termin på 10 aug, er 4+6 i dag❤
 
Ja:) Er også førstegangsgravid, så vet ikke eksakt HVA d er, men har hatt stikk/strekk/murring i nedre del av magen (eller livmoren heter d vel:p) siden 7-8 dpo og hver dag frem til nå (5+3):) Ikke noe plagsomt og ikke hele tiden, men d er der.
Ja, sånn er det for meg også:) Kjennes litt ut som mens smerter, men annerledes. Ikke vondt, men kjenner at det er der.
Kjenner det mest etter jeg har drevet med ting på jobb som løft eller gått mye.
 
Hvordan går det jenter?
D går bra, men kjenner jeg tenker en del på mye forskjellig...er likevel rolig rundt d hele:)

Noen symptomer?
Lite symptomer egentlig. Stikk og strekk i livmor, bitte litt kvalmefølelse før jeg får i meg mat om morgenen, men ikke noe å snakke om heldigvis:)

Hvordan fant dere ut at dere var gravid?
Begynte å teste 8 dpo, så forsto d ganske tidlig...10 dpo hadde jeg positiv digital. Veldig ønsket og etterlengtet!

Hvor mange pp gikk det?
Ble endelig gravid i pp 20:D

Hva gjorde dere annerledes pp det gikk?
PP20 var første pp med Letrozol og Crinone, da satt den gitt<3

Tror dere på at dere er gravid, eller har det ikke sunket inn riktig enda?
Ja, gjør vel egentlig d, på tross av veldig lite symptomer tenker jeg at jeg er veldig gravid:p

Når er første kontroll?
Jordmortime, 10+5

Er det første barnet?
Ja:D

Tanker, forventninger eller er det skummelt?
Tenker på d meste, men føler meg veldig avslappet til d hele likevel...får ikke gjort noe fra eller til nå uansett, så tar ting som de kommer når de dukker opp:)
 
Hei jenter er førstegang gravid her, så vanskelig å holde det skjult i 12 uker!
Alt går bra her, symptomer som nysing, ømme bryster, humørsvingninger (stakkars sambo) og konstant sulten..
Jeg fant ut ved at mens ikke kom, og tok 3 tester og alle var positive med en gang!!!
Vi hadde ikke noe PP, vi bare tok det som det kom da vi har en del år på å prøve om det ikke skulle gå.. gått uten prevensjon i 2 år, så nå satt den! har ikke sunket inn enda,men det begynner å komme forventninger er vel magen❤ og kunne ligge på UL å høre at det er liv! Det bare gledes, men noe bekymret frem til uke 12..
Har min egen termin på 10 aug, er 4+6 i dag❤

Ja, det er vanskelig å holde det hemmelig! Håper ukene går fort. Det hjelper jo på at det både er jul og nyttår i mellomtiden, eller kanskje når jeg faktisk tenker over det kan det være vaskeligere med tanke på alle i familien som kommer når du prøver å holde det skjult:joyful: Dette blir en spennende høytid og vi har alle virkelig et eventyr forran oss i 2016!♡

Jeg sjekket appen jeg har og fått termin dato 16.august 2016 ut i fra den. Er 4 uker i dag.
Skal til kontroll ca i uke 10, så får vi se hva som blir den datoen jeg skal gå ut i fra:) gleder meg sånn!!
Vil at ukene skal gå så jeg kan høre hjertet og se lille klumpen og vite at de 12 mest sårbare ukene er over. Da skal jeg puste lettet ut og slappe ordentlig av. Er redd ikke alt skal være i orden med den lille, ikke fordi det er noe grunn til at det skal være noe galt, men har så mange nervøse tanker rundt det, så mulig jeg ønsker å betale for en tidlig ultralyd i uke 10.

Kan de se/finne ut om noe er avvikende fra normalen så tidlig?

Noen som har vært gravide før som kan fortelle om hva som sjekkes på første kontroll? Eventuelt når dere fikk/tok ultralyd?
 
Last edited by a moderator:
Ja, sånn er det for meg også:) Kjennes litt ut som mens smerter, men annerledes. Ikke vondt, men kjenner at det er der.
Kjenner det mest etter jeg har drevet med ting på jobb som løft eller gått mye.

D er nok som d skal:) Deilig å hvertfall ha d "symptomet" når mye annet ikke er tilstede (kvalme f.eks):p Noen ganger er d ganske sterke strekk, begynner å lure på om tr kommer...men d er aldri ho gitt;)
 
Vet ikke om det allerede eksisterer en, men starter en tråd for snakk slik som vi hadde i pp i form av ikm uken vår:)


Hvordan går det jenter?
Det går bra, litt overveldet av følelser, hektiske dager på jobb

Noen symptomer?
Murringer, følelsen av at mensen kommer snart, litt stikking i lysken, litt ømme pupper. Hadde en helt utrolig appetitt i helga, ikke fullt så ille nå men fortsatt mer enn normalt. Var småkvalm da jeg var sulten da, og på biltur, ikke kjent noe mer på det siden.

Hvordan fant dere ut at dere var gravid?
Mensen skulle kommet søndag, men syklus har ofte vært opptil 2-3 dager lengre enn det mest vanlige (28 dager) så jeg tenkte i grunn ikke så mye på det. Har ikke hatt tester liggende og det har på en måte vært fint, lite stress. Hadde ingen tro på denne pp. På morran i går tulla 2,5-åringen med at jeg hadde baby i magen, aldri gjort det før (sikkert inspirert av babybesøk i helga). Så jeg kjøpte test og testa på do på jobb i fritimen min i går.

Hvor mange pp gikk det?
Mista i uke 10 i sommer, og prøvde med en gang mensen kom igjen. Dvs PP5. 2,5-åringen satt på første forsøk, samme med den jeg mista i sommer, så det var uvant å i det hele tatt prøve.

Hva gjorde dere annerledes pp det gikk?
Hadde gitt opp. Tenkte at augustbarn egentlig ikke passa så bra, siden da blir presset om å begynne bhg tidlig og tilbake til jobb tidlig stort, synes 11-12 mnd er lite (forrige var 15 mnd). La inn aksjer kun en gang hele PP, antakelig to dager før EL. Hadde ikke noen tester tilgjengelig, første gang det har skjedd.

Tror dere på at dere er gravid, eller har det ikke sunket inn riktig enda?
Sliter litt med å tro på det. Prøver å ikke bli for glad, i tilfelle vi mister igjen. Tenker mye mer på alt som kan gå galt nå, enn første gang og forrige gang.

Når er første kontroll?
Vet ikke, men jeg bør ta urinprøve snart fordi jeg hadde oppblomstring av GBS under graviditeten i sommer.

Er det første barnet?
Nei. Gutt på 2,5 fra før.

Tanker, forventninger eller er det skummelt?
Først og fremst sliter jeg med dårlig samvittighet fordi jeg ikke har tatt kosttilskuddet for gravide fast før nå. Tenker på folat og andre ting kroppen trenger ekstra av nå. Og så slutta jeg å snuse først i går etter positiv test. Ved de to andre graviditetene testa jeg tidlig (9dpo) og slutta tilsvarende tidligere. Ja, det er jo kjempedumt å snuse i utgangspunktet, men viljestyrken var ikke stort nok til å klare å slutte før jeg VISSTE at jeg var gravid.

?
 
Hvordan går det jenter?
Jo takk, er i sjokk nesten. Ikke planlagt og føler at jeg har nok med nr 1 som er 1,5 år nå.
Noen symptomer?
Massa kvalme
Hvordan fant dere ut at dere var gravid?
Var kvalm en hel dag og gått over tiden.
Hvor mange pp gikk det?
Forsøkte ikke
Hva gjorde dere annerledes pp det gikk?
Prikket riktig dato tydeligvis
Tror dere på at dere er gravid, eller har det ikke sunket inn riktig enda?
Ja, det føles som sist!
Når er første kontroll?
Har ikke booket noe.
Er det første barnet?
Nr 2
Tanker, forventninger eller er det skummelt?
Avslappet!
 
Hvordan går det jenter?
Jo takk, er i sjokk nesten. Ikke planlagt og føler at jeg har nok med nr 1 som er 1,5 år nå.
Noen symptomer?
Massa kvalme
Hvordan fant dere ut at dere var gravid?
Var kvalm en hel dag og gått over tiden.
Hvor mange pp gikk det?
Forsøkte ikke
Hva gjorde dere annerledes pp det gikk?
Prikket riktig dato tydeligvis
Tror dere på at dere er gravid, eller har det ikke sunket inn riktig enda?
Ja, det føles som sist!
Når er første kontroll?
Har ikke booket noe.
Er det første barnet?
Nr 2
Tanker, forventninger eller er det skummelt?
Avslappet!
Ojj! Første her inne jeg har snakket med som ikke er planlagt gravid:wideyed: det vil jeg tro var absolutt et sjokk ja.

Bra du er avslappe til det hele da, selv om det kom litt brått på:) hvor langt er du på vei?
 
Ojj! Første her inne jeg har snakket med som ikke er planlagt gravid:wideyed: det vil jeg tro var absolutt et sjokk ja.

Bra du er avslappe til det hele da, selv om det kom litt brått på:) hvor langt er du på vei?

Er 5+ noe. Husker ikke eksakt. Jeg har pco og endo og har hele livet tenkt at jeg enten kommer til å slite veldig med å få barn eller ikke få noen. Derfor har jeg vel undervurdert mulighetene for å bli uplanlagt gravid, selv om jeg også med første ble gravid sån to måneder etter jeg sluttet med p-piller.

Har du forsøkt lenge? Er det første barnet?
 
Er 5+ noe. Husker ikke eksakt. Jeg har pco og endo og har hele livet tenkt at jeg enten kommer til å slite veldig med å få barn eller ikke få noen. Derfor har jeg vel undervurdert mulighetene for å bli uplanlagt gravid, selv om jeg også med første ble gravid sån to måneder etter jeg sluttet med p-piller.

Har du forsøkt lenge? Er det første barnet?

Med pco og endo er det er jo flott at du allerede har fått ett barn og har en til på vei:) selv om de var små overraskelser, så vil jeg jo tro du er veldig glad for å ha de, med tanke på at du kanskje ikke kunne hatt noen nå om ting var annerledes.

I 5 pp skjedde vårt lille mirakel♡ Første lille, er 4 uker på vei♡ Det er helt utrolig at det faktisk hendte denne pp for etter denne skulle vi vente igjen til sommeren pga barnehageplass osv, men lille klumpen kom i siste liten, så håper den holder seg godt fast og alt går bra.
Har ikke sunket inn, vet ikke om det kommer til å gjøre det helt ordentlig før kontroll, når vi får høre hjertelyd og kan se lille på ultralyd hehe
 
Ja, jeg husker følelsen, ble veldig virkelig på ultralyd og sånn. Tror vi gikk i uke 10 ca pga blødninger. Skjønner det med bhgplass, hvis jeg hadde planlagt ville jeg også tatt pause nå. Oslobhg er jo ikke så lett å få plass på. Men er litt heldig som har termin tidlig i Aug sånn at det ikke er noen muligheter for å misse opptaket :))
 
Hvordan går det jenter?
Jo takk, det føles som å være på en berg-og-dal-bane. Lykkelig, sjokkert, livredd og stappfull av sommerfugler i magen.

Noen symptomer?
Murringer, trøtthet og noe kvalme.

Hvordan fant dere ut at dere var gravid?
Stussa veldig over TR som ikke kom, samtidig som jeg var helt sikker på at jeg hadde PMS. Når jeg en kveld blei kvalm bare av lukta av middag foreslo mannen min at jeg kanskje kunne være gravid. HÆ?? :nailbiting: Det er vel ikke mulig, tenkte jeg. Men jeg tok fire tester og alle var veldig enige - plutselig skal vi ha barn gitt. Er 6 uker i dag.

Hvor mange pp gikk det?
Det er tydeligvis en stor forskjell på "ikke planlagt" og "ikke velkommen" ;)

Tror dere på at dere er gravid, eller har det ikke sunket inn riktig enda?
Godt spørsmål. Det kan gå ti minutter der jeg nesten glemmer det helt bort, og så PANG! så husker jeg det. Jeg er gravid. Jeg er gravid. Jeg er gravid. Oi oi oi...

Når er første kontroll?
Har ikke ordnet noe ennå. Blir sikkert etter jul.

Er det første barnet?
Jepp.

Tanker, forventninger eller er det skummelt?
Kjempeskummelt! :nailbiting: Og helt fantastisk samtidig! Jeg skal bli mamma! Det hadde jeg ALDRI trodd for noen uker siden. Og nå ville jeg aldri i livet vært foruten :):):)
 
Hvordan går det jenter?
Jo takk, det føles som å være på en berg-og-dal-bane. Lykkelig, sjokkert, livredd og stappfull av sommerfugler i magen.

Noen symptomer?
Murringer, trøtthet og noe kvalme.

Hvordan fant dere ut at dere var gravid?
Stussa veldig over TR som ikke kom, samtidig som jeg var helt sikker på at jeg hadde PMS. Når jeg en kveld blei kvalm bare av lukta av middag foreslo mannen min at jeg kanskje kunne være gravid. HÆ?? :nailbiting: Det er vel ikke mulig, tenkte jeg. Men jeg tok fire tester og alle var veldig enige - plutselig skal vi ha barn gitt. Er 6 uker i dag.

Hvor mange pp gikk det?
Det er tydeligvis en stor forskjell på "ikke planlagt" og "ikke velkommen" ;)

Tror dere på at dere er gravid, eller har det ikke sunket inn riktig enda?
Godt spørsmål. Det kan gå ti minutter der jeg nesten glemmer det helt bort, og så PANG! så husker jeg det. Jeg er gravid. Jeg er gravid. Jeg er gravid. Oi oi oi...

Når er første kontroll?
Har ikke ordnet noe ennå. Blir sikkert etter jul.

Er det første barnet?
Jepp.

Tanker, forventninger eller er det skummelt?
Kjempeskummelt! :nailbiting: Og helt fantastisk samtidig! Jeg skal bli mamma! Det hadde jeg ALDRI trodd for noen uker siden. Og nå ville jeg aldri i livet vært foruten :):):)

Så koselig å lese at den lille kom uventet men likevell er velkommen:)
Du ligger to uker forran meg du da, så spennende!

Dette er virkelig en berg og dal bane med alle følelsene, tankene, fremtidsplaner og ikke minst alt man ikke helt klarer å få hodet til å forstå, enda kroppen allerede har skjønt det lenge. Klarer ikke beskrive det annerledes enn at det er et mirakel♡

Noe som ikke fantes for noen uker siden, tenk bare for noen uker siden, er nå en klump med alt av dna og gener den skal ha inni der et sted, så lite som et punktum i mitt tilfelle, men allerede har så mye innvirkning på kroppen. Helt fantastisk og alt for stort for meg å egentlig klare å skjønne fremtiden av nå. Det er allerede en liten gutt eller jente som aldri har fantes på denne jord før, og VI lagde den og skal fortsette å la den vokse seg stor inni magen mens vi passer på:love017
 
Hvordan går det jenter?
Det går bra:happy: bare litt tungt å være så trøtt å energiløs

Noen symptomer?
Ømme pupper,irritabel og sliten

Hvordan fant dere ut at dere var gravid?
Tok en test etter at kjæresten spurte om det var han som gjorde meg i så dårlig humør:p

Hvor mange pp gikk det?
1 eller 2 pp etter at jeg fjerna p-stav i september(litt syklusklusj etterpå)

Hva gjorde dere annerledes pp det gikk?
Egentlig ingen ting annet enn å ha konstatert at vi var prøvere

Tror dere på at dere er gravid, eller har det ikke sunket inn riktig enda?
Er veldig fjærnt ennå tror jeg

Når er første kontroll?
Har ikke ringt legen ennå for jeg tenkte å vente til nærmere 12 uker for jeg vil ikke sette i gang prosessen før jeg er mer sikker på at det går bra(har før fått ul timen i posten etter å ha mistet og kan heller slippe det)

Er det første barnet?
Næi,det blir min 4.og vår 5.


Tanker, forventninger eller er det skummelt?
Skummelt!føler jeg skyver det framfor meg for det er så vanskelig å slå seg til ro med det før etter uke 12.har mistet to ganger før i uke 11,så er så nærvøs å tiden opp dit går så saaaaakte.Samtidig som jeg er begynt i ny jobb,skulle jo ikke ha fler etter å ha vært lenge alene med 3 :dance018
Men så fort kan det snu altså!eldste jenta mi har tidligere sagt at hun flytter ut om det blir flere babyer,så det blir gøy å overraske ungene :laughing001
 
Fant det ut fordi jeg begynte å lure på hvor mensen var, og visste at vi hadde slurvet med beskyttelse.
Er nr to, og denne gangen gruer jeg meg litt til fødsel, fordi nå vet jeg hva jeg går til.
Ingen pp, har ikke helt planlagt.
Har funnet drømmesøskenvognen som er mer sexy enn Jessica Alba, Emmaljunga double viking 735 (eller noe).
Vi er kjempeglade, men samtidig så er situasjonen litt tråki. Jeg studerer, og jobber bittelitt ved siden av. Vi har ikke råd til at jeg går hjemme, så det skal pappaen gjøre. Skulle jo helst gjort det selv men.
Kjærligheten vår har blusset opp etter dette. Vi tror at vi skal gå ut med nyheten i februar neste år, for da har vi vært gift i 3 år. Da kan vi samtidig ta en tur til Sverige, Kattis og bestille vognen vi vil ha. Og kanskje en ul? :) <3
 
Ja, jeg husker følelsen, ble veldig virkelig på ultralyd og sånn. Tror vi gikk i uke 10 ca pga blødninger. Skjønner det med bhgplass, hvis jeg hadde planlagt ville jeg også tatt pause nå. Oslobhg er jo ikke så lett å få plass på. Men er litt heldig som har termin tidlig i Aug sånn at det ikke er noen muligheter for å misse opptaket :))

Hvordan så forsteret ut i uke 10? Noe bilde fra google du kan sammenligne det med? Sååååå spent og håper vi kan se noe mer enn bare en grå skurrete klump:joyful:

Jeg har også termin nok så tidlig, 16 August ut i fra appen jeg har:) så får vi bare se hvilken dato jeg får av legen som jeg skal forholde meg til.
 
Jeg har 2 apper på graviditeten min, men den ene viser 12 aug som termin og andre 10 aug som termin. Har satt begge på 4 nov som siste dag I mens.. noen som vet hvorfor?

Gubben her ble så fornøyd at han hoppet i taket over den foreløpige terminen.. Den 10 starter bukkejakta, så han fikk 2 uker fri til jakta. Vel og merke våres første barn, så tror nok bukken er trygg i skogen I 2016.. Vi har nok nok med oss og den lille da❤
 
Back
Topp