Vet ikke om det allerede eksisterer en, men starter en tråd for snakk slik som vi hadde i pp i form av ikm uken vår
Hvordan går det jenter?
Det går bra, litt overveldet av følelser, hektiske dager på jobb
Noen symptomer?
Murringer, følelsen av at mensen kommer snart, litt stikking i lysken, litt ømme pupper. Hadde en helt utrolig appetitt i helga, ikke fullt så ille nå men fortsatt mer enn normalt. Var småkvalm da jeg var sulten da, og på biltur, ikke kjent noe mer på det siden.
Hvordan fant dere ut at dere var gravid?
Mensen skulle kommet søndag, men syklus har ofte vært opptil 2-3 dager lengre enn det mest vanlige (28 dager) så jeg tenkte i grunn ikke så mye på det. Har ikke hatt tester liggende og det har på en måte vært fint, lite stress. Hadde ingen tro på denne pp. På morran i går tulla 2,5-åringen med at jeg hadde baby i magen, aldri gjort det før (sikkert inspirert av babybesøk i helga). Så jeg kjøpte test og testa på do på jobb i fritimen min i går.
Hvor mange pp gikk det?
Mista i uke 10 i sommer, og prøvde med en gang mensen kom igjen. Dvs PP5. 2,5-åringen satt på første forsøk, samme med den jeg mista i sommer, så det var uvant å i det hele tatt prøve.
Hva gjorde dere annerledes pp det gikk?
Hadde gitt opp. Tenkte at augustbarn egentlig ikke passa så bra, siden da blir presset om å begynne bhg tidlig og tilbake til jobb tidlig stort, synes 11-12 mnd er lite (forrige var 15 mnd). La inn aksjer kun en gang hele PP, antakelig to dager før EL. Hadde ikke noen tester tilgjengelig, første gang det har skjedd.
Tror dere på at dere er gravid, eller har det ikke sunket inn riktig enda?
Sliter litt med å tro på det. Prøver å ikke bli for glad, i tilfelle vi mister igjen. Tenker mye mer på alt som kan gå galt nå, enn første gang og forrige gang.
Når er første kontroll?
Vet ikke, men jeg bør ta urinprøve snart fordi jeg hadde oppblomstring av GBS under graviditeten i sommer.
Er det første barnet?
Nei. Gutt på 2,5 fra før.
Tanker, forventninger eller er det skummelt?
Først og fremst sliter jeg med dårlig samvittighet fordi jeg ikke har tatt kosttilskuddet for gravide fast før nå. Tenker på folat og andre ting kroppen trenger ekstra av nå. Og så slutta jeg å snuse først i går etter positiv test. Ved de to andre graviditetene testa jeg tidlig (9dpo) og slutta tilsvarende tidligere. Ja, det er jo kjempedumt å snuse i utgangspunktet, men viljestyrken var ikke stort nok til å klare å slutte før jeg VISSTE at jeg var gravid.
?