Snakk med andre august terminere tråd

J

JennyH93

Guest
Vet ikke om det allerede eksisterer en, men starter en tråd for snakk slik som vi hadde i pp i form av ikm uken vår:)


Hvordan går det jenter?
Noen symptomer?
Hvordan fant dere ut at dere var gravid?
Hvor mange pp gikk det?
Hva gjorde dere annerledes pp det gikk?
Tror dere på at dere er gravid, eller har det ikke sunket inn riktig enda?
Når er første kontroll?
Er det første barnet?
Tanker, forventninger eller er det skummelt?
 
Vet ikke om det allerede eksisterer en, men starter en tråd for snakk slik som vi hadde i pp i form av ikm uken vår:)


Hvordan går det jenter?
Noen symptomer?
Hvordan fant dere ut at dere var gravid?
Hvor mange pp gikk det?
Hva gjorde dere annerledes pp det gikk?
Tror dere på at dere er gravid, eller har det ikke sunket inn riktig enda?
Når er første kontroll?
Er det første barnet?
Tanker, forventninger eller er det skummelt?
Det går fint, syns ukene går veldig sakte mot uke 12. Kan ikke vente med å være ferdig med risiko ukene!
Eneste symtomet jeg har er ømme bryster men det har jeg i hver syklus også så det er jeg liksom vandt med nå. Bare det har vart litt lenger enn det pleier da :p
Vi fant ut at at jeg var gravid ved at jeg hadde tatt bt en stund men plustelig så jeg noe helt helt helt nesten usynlig strek. Tenkte utover dagen at jeg klarer ikke å la være med å ta den digitale, hadde trossalt 4 stk liggende :p den var etter et stort sjokk, positiv. Var uforventet så det Var utrolig morro :)
Denne gangen var det pp 6. Mistet 2 pp før dette :)
Det vi gjorde annerledes som vi gjorde begge gangene det klaffet var at mannen samlet opp i 3 dager før positiv el test forså kjøre på :)
Det har vel sunket inn nå. Har vist det i over en uke :) og er 4+5 :) men redselen for å miste er stor da.
Skal til legen til mandag :) og på første ul den 22 :)
Dette er 2 barnet :D kan nesten ikke vente med å fortelle at det kommer en lillebror eller lillesøster :)
Tanker har jeg masse av. Gleder meg enormt :D og krysser fingrene for at den sitter helt frem nå :)

Hva med deg? :)
 
PP?

Forøvrig ingen symptomer, formen er på topp, men jeg ammer første guttungen ennå(11mnd) så jeg vet det fjerner en hel del symptomer eller gjør de mye mildere, så det er bra

Tenkte jeg egentlig skulle vente en stund med kontrollen, i uke 12 eller noe.

Tankene er vel hvordan det blir med 2 tette, og om jeg klarer å opprettholde tilknytningen meg og lillegutt har nå. Og kommer til å jobbe med det frem til nye har kommet og inkludere lille o så langt det lar seg gjøre med nye:)
Det er litt skummelt.
Tilknytningsomsorg er noe som står høyt i fokus her hjemme❤️
 
Her går det bra. Masse symptomer, som kvalme og vondt i ryggen. Murringer.
Jeg tok en test, for jeg var så kvalm..
Det gikk en pp, men jeg har ikke brukt hormonprevensjon på 4år, så er kanskje ikke så rart at det klaffet så fort når vi først prøvde. :) Jeg tror jeg er gravid pga kvalmen, ellers rekker jeg ikke å tenke så mye på det.. :p
Første kontroll vet jeg ikke, har ikke tenkt på det enda.
Dette blir nr 3.
Det blir litt skummelt med 3!barn, men tror det skal gå kjempebra. Gruer meg til lite søvn, men gleder meg til babykos og at brødrene skal oppleve det å få et søsken til. :) Noen dager tenker jeg at vi er gale som skal ha nr 3, mens andre dager lurer jeg på hvorfor vi ikke gjorde dette før. :)
 
Det går fint, syns ukene går veldig sakte mot uke 12. Kan ikke vente med å være ferdig med risiko ukene!
Eneste symtomet jeg har er ømme bryster men det har jeg i hver syklus også så det er jeg liksom vandt med nå. Bare det har vart litt lenger enn det pleier da :p
Vi fant ut at at jeg var gravid ved at jeg hadde tatt bt en stund men plustelig så jeg noe helt helt helt nesten usynlig strek. Tenkte utover dagen at jeg klarer ikke å la være med å ta den digitale, hadde trossalt 4 stk liggende :p den var etter et stort sjokk, positiv. Var uforventet så det Var utrolig morro :)
Denne gangen var det pp 6. Mistet 2 pp før dette :)
Det vi gjorde annerledes som vi gjorde begge gangene det klaffet var at mannen samlet opp i 3 dager før positiv el test forså kjøre på :)
Det har vel sunket inn nå. Har vist det i over en uke :) og er 4+5 :) men redselen for å miste er stor da.
Skal til legen til mandag :) og på første ul den 22 :)
Dette er 2 barnet :D kan nesten ikke vente med å fortelle at det kommer en lillebror eller lillesøster :)
Tanker har jeg masse av. Gleder meg enormt :D og krysser fingrene for at den sitter helt frem nå :)

Hva med deg? :)

Uff! Så flott du er gravid igjen. Må den lille kloe seg fast i 8 måneder til♡

Det er skikkelig spennende tid dette, jeg trodde jo likssom ikke det skulle skje DENNE pp:) hehe
Det er egentlig veldig fantastisk, for etter denne pp skulle vi vente til sommer igjen pga barnehageplass og lignende, så lille kom i siste liten:D

Det jeg tror gjorde at det gikk denne pp er at vi var veldig aktive fere daher før og etter el og jeg ble liggende.
Er akkuratt 4 uker regnet ut i fra sist mens i dag, det har virkelig ikke sunket inn. Jeg har også visst noen dager, testet lørdag sidennjeg hadde følt meg så dårlig hele den uken.
Jeg har aldri vært gravid før:) dette blir kjempe spennende!
 
Last edited by a moderator:
PP?

Forøvrig ingen symptomer, formen er på topp, men jeg ammer første guttungen ennå(11mnd) så jeg vet det fjerner en hel del symptomer eller gjør de mye mildere, så det er bra

Tenkte jeg egentlig skulle vente en stund med kontrollen, i uke 12 eller noe.

Tankene er vel hvordan det blir med 2 tette, og om jeg klarer å opprettholde tilknytningen meg og lillegutt har nå. Og kommer til å jobbe med det frem til nye har kommet og inkludere lille o så langt det lar seg gjøre med nye:)
Det er litt skummelt.
Tilknytningsomsorg er noe som står høyt i fokus her hjemme❤️

Pp = prøve periode :)

Ja, vi skal ikke klage på ikke ha symptomer, for før vi vet ordet av det siter vi der med "alle";) du får bare fortsette å amme!

En lillebror eller lillesøster blir spennende da, det er jo annerledes å ha bare et barn til å skulle ha to.

Jeg også har fått beskjed om å komme inn mellom uke 8 og 10, det er uansett lite eller ingenting de kan gjøre nå om noe skulle skje så tidlig. Håper våre små klorer seg fast i 8 måneder til♡
 
Her går det bra. Masse symptomer, som kvalme og vondt i ryggen. Murringer.
Jeg tok en test, for jeg var så kvalm..
Det gikk en pp, men jeg har ikke brukt hormonprevensjon på 4år, så er kanskje ikke så rart at det klaffet så fort når vi først prøvde. :) Jeg tror jeg er gravid pga kvalmen, ellers rekker jeg ikke å tenke så mye på det.. :p
Første kontroll vet jeg ikke, har ikke tenkt på det enda.
Dette blir nr 3.
Det blir litt skummelt med 3!barn, men tror det skal gå kjempebra. Gruer meg til lite søvn, men gleder meg til babykos og at brødrene skal oppleve det å få et søsken til. :) Noen dager tenker jeg at vi er gale som skal ha nr 3, mens andre dager lurer jeg på hvorfor vi ikke gjorde dette før. :)

Hehe, ja de følelsene har jeg også:) Dette er vår første så vi blir litt "herlighet, skal vi virkelig bli foreldre og ha et barn?!" Jeg klarer ikke å forstå at det skal ligge et barn inni meg, mittn og vårt barn, som vi har laget♡

Jeg også tok test fordi jeg følte meg så dårlig i flere dager. Har fått vondt i korsryggen, smått halsbrann og kvalm nå og da. Tar det som gode symptomer på at det går slik det skal:)
 
Vet ikke om det allerede eksisterer en, men starter en tråd for snakk slik som vi hadde i pp i form av ikm uken vår:)


Hvordan går det jenter?
Noen symptomer?
Hvordan fant dere ut at dere var gravid?
Hvor mange pp gikk det?
Hva gjorde dere annerledes pp det gikk?
Tror dere på at dere er gravid, eller har det ikke sunket inn riktig enda?
Når er første kontroll?
Er det første barnet?
Tanker, forventninger eller er det skummelt?
Her går det bra enn så lenge! Litt nervøs for at jeg ikke har så mange symptomer ennå, da jeg har hatt flere symptomer fra begge foregående svangerskap. Men har begynt å bli kvalm, så det er litt betryggende :)

Jeg testet etter EL en uke før den slo ut positiv. Vi mistet i MA 3 September og har prøvd siden. Men mensen kom ikke, så jeg mistenkte at jeg ikke fikk el. Derfor var det veldig deilig å se positiv el test så raskt etter jeg begynte å teste for det :) Så det var nok det at jeg faktisk hadde EL denne gangen som gjorde forskjellen:) har fått 3-4 positive g-tester fra 9dpo-11dpo. Har ikke flere g-tester og har IKM idag, men har testet med el-tester Som alle har slått ut Veeeldig positivt. Teststreken er veldig mye sterkere enn kontrollstreken. Tenkte å ta en digital på torsdag, bare for å se det selv at det er stigning. Fikk "gravid, 1-2 uker" på lørdag, 11 dpo :)

Usikker på hvilken pp dette var ettersom jeg faktisk ikke hadde EL før nå. Men fant ut at jeg var gravid 3 Desember, så nøyaktig 3mnd. senere. Så 2pp, kanskje?

Jeg tror ikke helt på det ennå. Og føler meg ikke sikker før jeg ser at det er god stigning i HCG. Skal på første blodprøvetaking i morgen og neste på fredag, så krysser fingrene for at det går bra denne gangen! :)

Første kontroll har vi ikke bestemt ennå. Men regner med at det blir om ikke så altfor lenge.

Dette blir forhåpentligvis barn nr. 2 :)<3

Kommer jeg meg over de første 12 ukene og alt er bra på UL i uke 12-13, så kan jeg puste lettet ut og glede meg veldig over en ny graviditet. Frem til da, kommer jeg nok bare til å være bekymret :(
 
Last edited:
Her går det bra enn så lenge! Litt nervøs for at jeg ikke har så mange symptomer ennå, da jeg har hatt flere symptomer fra begge foregående svangerskap. Men har begynt å bli kvalm, så det er litt betryggende :)

Jeg testet etter EL en uke før den slo ut positiv. Vi mistet i MA 3 September og har prøvd siden. Men mensen kom ikke, så jeg mistenkte at jeg ikke fikk el. Derfor var det veldig deilig å se positiv el test så raskt etter jeg begynte å teste for det :)

Usikker på hvilken pp dette var ettersom jeg faktisk ikke hadde EL før nå. Men fant ut at jeg var gravid 3 Desember, så nøyaktig 3mnd. senere. Så 2pp, kanskje?

Jeg tror ikke helt på det ennå. Og føler meg ikke sikker før jeg ser at det er god stigning i HCG. Skal på første blodprøvetaking i morgen og neste på fredag, så krysser fingrene for at det går bra denne gangen! :)

Første kontroll har vi ikke bestemt ennå. Men regner med at det blir om ikke så altfor lenge.

Dette blir forhåpentligvis barn nr. 2 :)<3

Kommer jeg meg over de første 12 ukene og alt er bra på UL i uke 12-13, så kan jeg puste lettet ut og glede meg veldig over en ny graviditet. Frem til da, kommer jeg nok bare til å være bekymret :(

Du får tenke at alt som har skjedd, skjedde for en grunn♡ Den lile du bærer nå er den lille dere var ment til å få.

Det er ikke bare-bare i første trimester.... men det skal gå bra skal du se:)

Jeg klarer ikke å slappe av med dette helt jeg heller før jeg er trygt over uke 12 og har fått bekreftet at alt går bra. Jeg tar det hele dag for dag, uke for uke, og er overlykkelig for hver test som blir sterkere og hvert eneste lille symptom (ja, nå skylder jeg alt jeg føler på graviditeten:hilarious:) 4- 6 uker til første kontroll og 8 uker til den mest sårbare tiden er over... må ukene gå fort og alt gå bra!♡
 
Du får tenke at alt som har skjedd, skjedde for en grunn♡ Den lile du bærer nå er den lille dere var ment til å få.

Det er ikke bare-bare i første trimester.... men det skal gå bra skal du se:)

Jeg klarer ikke å slappe av med dette helt jeg heller før jeg er trygt over uke 12 og har fått bekreftet at alt går bra. Jeg tar det hele dag for dag, uke for uke, og er overlykkelig for hver test som blir sterkere og hvert eneste lille symptom (ja, nå skylder jeg alt jeg føler på graviditeten:hilarious:) 4- 6 uker til første kontroll og 8 uker til den mest sårbare tiden er over... må ukene gå fort og alt gå bra!♡
Det er sant! Takk for oppmuntrende ord:Heartpink

Tok to el-tester i går, de ble hvertfall positive! Så får jeg bare satse på at det betyr at jeg fortsetter å produsere masse HCG image.jpeg:love2
 
Hvordan går det jenter?
-Jo, da. Er veldig spent.. Livredd for å miste.

Noen symptomer?
-lite, bittelitt kvalme, og fryser veldig på føttene om kveldene.

Hvordan fant dere ut at dere var gravid?
-Graviditetstest.

Hvor mange pp gikk det?
-Veldig mange, har sluttet å telle.

Hva gjorde dere annerledes pp det gikk?
-ivf

Tror dere på at dere er gravid, eller har det ikke sunket inn riktig enda?
-Litt uvirkelig

Når er første kontroll?
- vet ikke pga jula. Mulig ikke ul før 4.jan

Er det første barnet?
-Nei, nr 3

Tanker, forventninger eller er det skummelt?
-skummelt og full av håp.
 
Hvordan går det jenter?
Går bra så langt. Litt redd, men satser på at det går bra hele veien :)

Noen symptomer?
Ømme pupper og litt oppblåst.

Hvordan fant dere ut at dere var gravid?
Mensen kom ikke og puppene begynte å bli ømme, så vi tok en test.

Hvor mange pp gikk det?
15-16 tror jeg.

Hva gjorde dere annerledes pp det gikk?
Var forkjølt, så jeg tok litt hostesaft, og vi brukte en menskopp for å holde svømmerne i meg på natta :)

Tror dere på at dere er gravid, eller har det ikke sunket inn riktig enda?
Både og...

Når er første kontroll?
Vet ikke enda.

Er det første barnet?
Jepp.

Tanker, forventninger eller er det skummelt?
Dritskummelt, kroppen går jo gjennom en massiv forandring!
 
Pp = prøve periode :)

Ja, vi skal ikke klage på ikke ha symptomer, for før vi vet ordet av det siter vi der med "alle";) du får bare fortsette å amme!

En lillebror eller lillesøster blir spennende da, det er jo annerledes å ha bare et barn til å skulle ha to.

Jeg også har fått beskjed om å komme inn mellom uke 8 og 10, det er uansett lite eller ingenting de kan gjøre nå om noe skulle skje så tidlig. Håper våre små klorer seg fast i 8 måneder til♡


Ja, har du fler fra før ?

Skal nok forsette å amme til han stopper selv❤️
Ja, er lissom ikke noe å gjøre nå før uke 12 uansett. Jobbet som Pt før og trente ei dame som var gravid og jeg fikk til slutt "kjeft" fordi jeg var for snill med henne. Hun sa, faller ungen ut, faller den ut uansett om jeg trener eller ikke

Lærte mye av henne

Har du en følelse av hva det er?

Regner med jeg får en gutt til Men mulig vi venter til fødselen for å vite hva det er
 
Hvordan går det jenter?
Det går bra, jeg 'tror' ikke helt på det ennå og bare venter på at det går galt igjen MEN samtidig prøver jeg å tenke positiv!
Noen symptomer?
Litt ømme pupper, litt murring, trøtt og småkvalm.
Hvordan fant dere ut at dere var gravid?
Jeg tok en test igår, egentlig så ville jeg bare bekrefte min følelse at det IKKE har klaffet så jeg må si jeg hylte høyt 'WHAAAT?!?!' når jeg så på testen etter en stund også sto det 'Gravid 1-2' ☺️
Hvor mange pp gikk det?
Denne gangen tok det faktisk 5pp.
Hva gjorde dere annerledes pp det gikk?
Ingenting egentlig, hadde kanskje litt deiligere sex
Tror dere på at dere er gravid, eller har det ikke sunket inn riktig enda?
Det har ikke sunket inn ennå, men jeg tenker hele tiden på det☺️
Når er første kontroll?
Ikke avtalt noe ennå.
Er det første barnet?
Nei, det er faktisk vår nr.5
Tanker, forventninger eller er det er det skummelt?
Jeg er litt nervøs for å miste igjen og det kommer jeg nok til å være en god stund fremover... Men jeg gleder meg også og håper inderlig at alt går bra❤️
 
Det går bra her. Litt sliten for tiden bare,og klar for juleferie:)

Jeg begynner å bli trøtt,har murringer og blir fortere tørst og sulten enn vanlig. Er litt hissigere enn vanlig også.

Fant det ut etter desperat testing i mange dager:wacky:

Ble gravid på pp 2

Jeg gikk ikke på do etter sex,men sovnet med det for natta.

Der begynner så smått å gå opp for oss.

Jeg har bestilt tidlig ul når jeg er 9 uker. Skal til fastlegen i uke 12. Var da de ville ha meg inn.

Det er barn nummer to. Kjenner jeg gleder meg til å gi lillegutt en lillebror,men er også spent på hvordan det blir å ha to
 
Vet ikke om det allerede eksisterer en, men starter en tråd for snakk slik som vi hadde i pp i form av ikm uken vår:)


Hvordan går det jenter?
Noen symptomer?
Hvordan fant dere ut at dere var gravid?
Hvor mange pp gikk det?
Hva gjorde dere annerledes pp det gikk?
Tror dere på at dere er gravid, eller har det ikke sunket inn riktig enda?
Når er første kontroll?
Er det første barnet?
Tanker, forventninger eller er det skummelt?

Her går det bra. Litt ømme pupper og murringer i mage og rygg :) Veldig sentimental.
Dette var pp4 etter uttak av spiral, pp2 etter sa. Veldig planlagt så jeg var tidlig ute med å teste!:D Etter vi hadde hatt oss så sørget jeg for å ligge lengst mulig, noe som sikkert resulterte i at det satt. For dette gjorde jeg sist (men ble sa).
Har ikke helt gått opp for oss enda.. Merkelig og samtidig fantastisk! Dette blir vårt andre barn om alt går som det skal!:rolleyes:
Har ikke tenkt på kontroll enda.
Synes det er veldig nervepirrende, men håper at roen inni meg senker seg snart slik at jeg kan nyte dette til det fulle!:Heartred
 
Ja, har du fler fra før ?

Skal nok forsette å amme til han stopper selv❤️
Ja, er lissom ikke noe å gjøre nå før uke 12 uansett. Jobbet som Pt før og trente ei dame som var gravid og jeg fikk til slutt "kjeft" fordi jeg var for snill med henne. Hun sa, faller ungen ut, faller den ut uansett om jeg trener eller ikke

Lærte mye av henne

Har du en følelse av hva det er?

Regner med jeg får en gutt til Men mulig vi venter til fødselen for å vite hva det er

Nei, dette blir vår første lille♡

Jeg er ikke så tøff som hun du beskriver! Vet jo det er langt i fra noe baby ennå, men føler allerede at det er min lille klump som jeg er kjempe redd for å miste, så jeg er litt forsiktig:)

Hehe, nei ingen følelse av hva det kan være ennå:hilarious: er jo bare 4 uker på vei. Men om det er lov å si, så ønsker vi oss veldig en jente♡
 
Så gøy at så mange svarer!:p:D prøvde bare å få i gang litt samtaler, men dette er jo kjempe stas når så mange skriver.
 
Er det flere som kjenner murringer/kramper/stikkinger i livmoren?? Lurer på hva det kan komme av førstegangs gravid som jeg er:) Vondt nede i ryggen også. Er det livmoren som vokser og strekker seg??
 
Last edited by a moderator:
Back
Topp