Snacks til fødebagen

Jente88

Elsker forumet
Junilykke2018
JuniJubel2021
Hvordan gjør dere det?
Hva skal dere ha med dere av mat,drikke, snacks?

Skal ha med vannflaske og kanskje noe statos :)
Har hatt med mat tidligere som ikke har blitt spist.

Bixit havrekjeks med sjokolade og capri-sun er med her iallefall! Og litt smågreier som ferdigsmurt knekkebrød, muslibarer og vannflaske :)

Bare ett lite tips. Kjøp ting som smaker greit til å komme i retur og [emoji85] snakker av erfaring! Mange kaster opp under riene!

Jeg spiser nesten ingenting før jeg er ferdig med å føde:p gjorde det iallefall med de to eldste...vis jeg fikk i meg noe som helst så va det vann.

Hadde ikke med noe, og hadde ikke lyst på noe heller. Mannen gikk på 7/11 og kjøpte en cola til meg etterpå, og så fikk jeg en stabel brødskiver med salami av jordmor.

Bare ett lite tips. Kjøp ting som smaker greit til å komme i retur og [emoji85] snakker av erfaring! Mange kaster opp under riene!
Signerer den! Laksemiddagen jeg fikk servert var helt jævlig i retur... Hvordan kan de gjøre sånt mot fødende? :yuck:

Jeg spiser nesten ingenting før jeg er ferdig med å føde:p gjorde det iallefall med de to eldste...vis jeg fikk i meg noe som helst så va det vann.

Samme her! Ingenting frister når jeg skal føde, men så har jeg raske fødsler og rekker ikke mat heller. Kanskje det hadde fristet med mat hvis det var en langvarig fødsel..[emoji848]

Jeg pakket en del faktisk, for jeg har blitt satt i gang og vet at det KAN ta tid. Så jeg hadde med ferdig-salat jeg liker godt, oppskåret vannmelon, druer, sjokolade og saltstenger. Og gulrøtter fordi det er det jeg craver på :p kun lette ting, fordi jeg ikke orker MYE greier. Men nå har det gått noen dager, så vi får se hva jeg har lyst på når jeg faktisk kommer på fødestuen :p

Tar med noe søtt og noe salt (ritz kjeks[emoji28]).. Tror ikke matlysten kommer til å være på topp[emoji85]

Samme her! Ingenting frister når jeg skal føde, men så har jeg raske fødsler og rekker ikke mat heller. Kanskje det hadde fristet med mat hvis det var en langvarig fødsel..[emoji848]

Mine varte i ca 9 1/2 t så jeg hadde hatt tid til å tygge i meg noe. Men føler det trengs alt av min konsentrasjon til å puste. Å er redd får å bli mer kvalm og uggen.

Sist hadde jeg ned energibarer, noe frukt, vannflaske og en brus tror jeg. Klarte ikke spise stort under fødselen, men var veldig godt å ha noe på rommet etterpå. Og energibarene kom veldig godt med til pappaen som kanskje ikke hadde innsett at en fødsel gjerne tar en hel natt [emoji23]

Sist hadde jeg ned energibarer, noe frukt, vannflaske og en brus tror jeg. Klarte ikke spise stort under fødselen, men var veldig godt å ha noe på rommet etterpå. Og energibarene kom veldig godt med til pappaen som kanskje ikke hadde innsett at en fødsel gjerne tar en hel natt [emoji23]
Off, eller to netter sånn som her, mannen knakk jo helt sammen så sliten han var da det endelig var over!

Jeg hadde ikke lyst på noe under selve fødselen (som var veldig langvarig og vond), men både jordmor og mannen min ga meg saft og vann og tvang meg til å drikke for å ikke bli for dehydrert.

Etter fødselen dro mannen min på butikken og kjøpte lefser og spekemat til meg :D sykehusbrødskivene kunne jeg styre meg for. ;)

Men kommer til å ta med noe. Kjekt å ha just in case

Spiste sånne kanelboller man får kjøpt i pose, gifflar eller hva det heter. Og drakk en hel haug med iskald saft. Hadde også med yoghurtnøtter og litt kjeks, men fødselen gikk fort (3 timer fra vi ankom sykehuset), så det koste jeg meg med på barsel.

Tar med noen nøtter med tørka frukt oppi.
Mulig en Stratos bar, og en annen liten sjokolade.
Jeg har ikke spist under lange, eller korte fødsler før. Det blir liksom først på radaren min etterpå. Da er jeg alltid utrolig sulten :p

Back
Topp