Snørrete baby

Occiput

Forumet er livet
Januar 2017
Junilykke 2020 ♡
Noen her som har testa med morsmelk i nesa på snørrete (forkjøla) babyer? For det første; funka det?? For det andre; bare en dråpe i hvert nesebor, eller en liten sprut med en sprøyte?

Har brukt det, og ja, det funka her de gangene vi har gjort det. Tok liksom en sprut i hvery bor.

Har brukt det, og ja, det funka her de gangene vi har gjort det. Tok liksom en sprut i hvery bor.

Da skal jeg prøve i morgen [emoji106] Han er ikke tett, men surkler veldig - spesielt ved amming.

Jeg syns det funker bedre med saltvann :) enklere er det også :p

Da skal jeg prøve i morgen [emoji106] Han er ikke tett, men surkler veldig - spesielt ved amming.

Mhm, var det lille slet med her noen ganger, måtte slippe taket fordi han ikke fikk puste skikkelig under amming. :p

Har saltvann liggende også, men skal teste morsmelk og se om det er et sånt vindundermiddel de skryter av [emoji12] Blir å håndmelke i en liten skål og trekke opp med sprøyte. Prøvde å la det dryppe direkte fra kilden, men da tiltet det for ungen. Man spiser da ikke med nesa?? [emoji23]

Samme her :) følte av og til ting ble litt seigere med mm.

Edit: fikk også instruksjon på barneavd da lille var tre uker og kjempetett med å bruke en sprøyte 1ml og trykke hele gjennom på en gang. En i hvert nesebor. Men da var ho veldig tett. Og de sa det ikke var farlig. Bedre enn denne otribaby pipetten, føler den spruta for tynn stråle.

Har prøvd både mm og saltvann. Syntes saltvann fungerte best. Men nesesugeren er det som virkelig er gull verdt!
Skikkelig kjedelig når det surkler i disse små!

Har prøvd både mm og saltvann. Syntes saltvann fungerte best. Men nesesugeren er det som virkelig er gull verdt!
Skikkelig kjedelig når det surkler i disse små!

Han surkler faktisk mindre i dag (nesten ingenting), så får se litt an.
Men denne nesesugeren; har hørt noen historier om at man risikerer å suge snørret inn i egen munn. Stor sjanse for det? [emoji23]

Men denne nesesugeren; har hørt noen historier om at man risikerer å suge snørret inn i egen munn. Stor sjanse for det? [emoji23]

[emoji23][emoji23]
Har ikke skjedd så langt, og tror nok det skal mye til før det skjer. Sitter jo et tykt filter i mellom der du suger og enden du dytter inn i nesa.!
Så kan både suge ut snørra og blåse den ut igjen på et papir uten å føle at munnen er i risiko! [emoji23]
Kjempeeffektiv for å få ut av snørr i hvertfall!

07957e4e0a8492e9c9e6309ad5535634.jpg

[emoji23][emoji23]
Har ikke skjedd så langt, og tror nok det skal mye til før det skjer. Sitter jo et tykt filter i mellom der du suger og enden du dytter inn i nesa.!
Så kan både suge ut snørra og blåse den ut igjen på et papir uten å føle at munnen er i risiko! [emoji23]
Kjempeeffektiv for å få ut av snørr i hvertfall!

Hahahaha, godt å høre! Jeg gjør da mye for babyen min, men å ete snørret hans, dét sitter langt inne [emoji23][emoji23]

Dumt spørsmål kanskje, men det er mm/saltvann OG nesesuger som er greia? Man kan ikke gi mm/saltvann and that's it?

Dumt spørsmål kanskje, men det er mm/saltvann OG nesesuger som er greia? Man kan ikke gi mm/saltvann and that's it?
Joa, funker jo det også.. Du får jo løst opp med mm/saltvann, og da blir jo baby mindre tett. Men med nesesugeren får du jo sugd mye av gruffet ut. Det blir jo mindre snørr for baby å svelge + mindre som tetter/blokkerer i nesa.
Hvis man ikke har nesesuger ville jeg nok dryppet saltvann/mm ca 15 minutter før mm/mme.
Merket at hyppig amming på natta også var fint når lille var forkjølet. Virker som om mat løsner opp og hjelper baby å svelge ned snørra! [emoji23][emoji85]

Joa, funker jo det også.. Du får jo løst opp med mm/saltvann, og da blir jo baby mindre tett. Men med nesesugeren får du jo sugd mye av gruffet ut. Det blir jo mindre snørr for baby å svelge + mindre som tetter/blokkerer i nesa.
Hvis man ikke har nesesuger ville jeg nok dryppet saltvann/mm ca 15 minutter før mm/mme.
Merket at hyppig amming på natta også var fint når lille var forkjølet. Virker som om mat løsner opp og hjelper baby å svelge ned snørra! [emoji23][emoji85]

Takk! [emoji4]

Back
Topp