Smokker fra MAM

Urflisa

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberlykke 2015
Febbisbebbis'18
Nå er tulla 6 mnd og samboer har venta lenge på å få kjøpe de "fine" smokkene til ho, altså de ifra 6 mnd :p
Frem til nå har vi kun brukt smokkene med silikon, men i størrelsen større så jeg de fleste var i latex.
Hva er forskjellen på disse? Er det smakssak for baby, eller er den ene noe bedre enn den andre? :)

Eldste ville ikke ha de brune (husker ikke hva som er hva), han bare tygde på de:P minste nå vil ikke ha stor smokk, bare den lille.

Eldste ville ikke ha de brune (husker ikke hva som er hva), han bare tygde på de:P minste nå vil ikke ha stor smokk, bare den lille.
Okej :) brun er vel latex..
Jeg tror de kan bli for store for ho, men kjøpte to for å teste. Ho brukte den aller minste ganske lenge, også.. :)

Okej :) brun er vel latex..
Jeg tror de kan bli for store for ho, men kjøpte to for å teste. Ho brukte den aller minste ganske lenge, også.. :)
Ja jeg har og kjøpt de andre for å teste:) prøver av og til, men hun klarer ikke holde på den:P har den i ti sek og så spretter den ut igjen. Hehe. Prøvde aldri den aller minste da:)

Ja jeg har og kjøpt de andre for å teste:) prøver av og til, men hun klarer ikke holde på den:P har den i ti sek og så spretter den ut igjen. Hehe. Prøvde aldri den aller minste da:)
Er de større i tuten og, eller bare plasten? Har ikke titta så nøye på de nye ennå ;)
Ånei, her gikk de mindre over nesa.. Brukte de aller minste i i alle fall tre mnd, og da var strl 2 fortsatt litt stor. :)

Er de større i tuten og, eller bare plasten? Har ikke titta så nøye på de nye ennå ;)
Ånei, her gikk de mindre over nesa.. Brukte de aller minste i i alle fall tre mnd, og da var strl 2 fortsatt litt stor. :)
Ja de er ganske mye større egentlig! Så skjønner det blir uvant.
Hehe ja, de er jo så små. Ser godt på bilder hvor stor sutten så ut på henne ift nå:p

Ja de er ganske mye større egentlig! Så skjønner det blir uvant.
Hehe ja, de er jo så små. Ser godt på bilder hvor stor sutten så ut på henne ift nå:p
Ja, vi og! Haha! Hadde bare med den "vanlige lille" på sykehuset, og det er bare smokk og ikke noe ansikt igjen! :p haha

vi begynte å gi han MAM smokkene fra 6-18mnd da de fra 0-6mnd bare spratt rett ut igjen når han fikk de, da var han rundt 5mnd og de kom ikke i retur så var tydelig at det var på tide :p

Ok! :) De i silikon har vel evig holdbarhet, så lenge de er hele.
Nei, man skal bytte ut suttene uansett, var ei danske som åpna suttene og det var muggdannelse i "lokket" så ungen hadde masse eksem rundt munn

Nei, man skal bytte ut suttene uansett, var ei danske som åpna suttene og det var muggdannelse i "lokket" så ungen hadde masse eksem rundt munn
Ja, jeg bytter hver andre mnd :) men tror ikke de i silikon blir ødelagt i sugedelen sånn som de i latex. De har en best før-dato, pga materialet. Men i teorien skal silikonsmokkene holde evig, så sant den er like hel.
Syns det er greit å bytte innimellom, det kommer jo til ett punkt der de ikke kan bli helt rene lenger tenker jeg :p

Hmm, tror vi kun har smokker i silikon fra 6 mnd :) Til eldste... Det er ikke så farlig hva du velger, men latexsmokker skal byttes ut hver måned, for de strekker seg :) Silikon blir mindre slitt tror jeg, men om baby kun tar latex så..

Vi bruker trøst (0-18 mnd) og det er rund latexsmokk. Har ikke prøvd MAM til henne på mange mnd, så vet ikke om hun vil ha dem.

Back
Topp