Smokkebarn

Thaliz

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Dere som har smokkebarn. Hvor mye bruker barna smokken?

Har selv hatt smokkebarn siden fødsel, men nå i det siste er smokken i munnen 24/7 omtrent :eek:
 
Dere som har smokkebarn. Hvor mye bruker barna smokken?

Har selv hatt smokkebarn siden fødsel, men nå i det siste er smokken i munnen 24/7 omtrent :eek:
I bhg har hun den hengende i smekka hele tiden. Så sikkert flittig brukt. Hjemme bruker hun den fr hun skal legge seg. Når hun ser barnetv :)
 
Han er litt over 1 år! Har vært bevisst fra starten at han ikke skal bruke den så mye. Han har smokk når han skal sovne, eventuelt når vi kjører bil og ellers om han er veldig trøtt og trenger å slappe av litt i fanget :)
 
Jeg har aldri vært bevisst på å ikke bruke den så mye. Men vi sluttet med smokkesnor for noen mnd siden fordi han dro sånn i den.

Så han har kun smokk når han skal sove i bhg og om natta. Og hvis han er syk.

Jeg tror unger er forskjellige der. Tidligere brukte han smokk hele dagen. Nå kunne vi sikkert avvent om natten :)
 
Jeg har aldri vært bevisst på å ikke bruke den så mye. Men vi sluttet med smokkesnor for noen mnd siden fordi han dro sånn i den.

Så han har kun smokk når han skal sove i bhg og om natta. Og hvis han er syk.

Jeg tror unger er forskjellige der. Tidligere brukte han smokk hele dagen. Nå kunne vi sikkert avvent om natten :)
Den smokkesnoren ga jeg opp for lenge siden :p
Vi har knytt fast en smokk i bilstolen og på vogna da.
Var en periode hun bare brukte smokk når hun skulle sove, men nå er den med over alt :p
 
Den smokkesnoren ga jeg opp for lenge siden :p
Vi har knytt fast en smokk i bilstolen og på vogna da.
Var en periode hun bare brukte smokk når hun skulle sove, men nå er den med over alt :p
Er ikke lett... Her ble det ikke protestert noe særlig da vi flytta alle smokkene i senga :) Du har sikkert prøvd uten hell? :p
 
Er ikke lett... Her ble det ikke protestert noe særlig da vi flytta alle smokkene i senga :) Du har sikkert prøvd uten hell? :p
Hun får tak i den :p men måtte henge opp en dyne over den ene siden av senga siden hun setter fast foten :eek: men vi har jo så mange smokker så hun finner de.
I går var den med mens hun skulle bade :eek:
Avhengi sa du :p
 
Her får han bare smokk ved soving, bil og trøst. Vært bevist på det hele veien for ingen av oss ønsker en gutt som snakker med smokk i munnen hele tiden :p i bilen
 
Her får han bare smokk ved soving, bil og trøst. Vært bevist på det hele veien for ingen av oss ønsker en gutt som snakker med smokk i munnen hele tiden :p i bilen

Samme her. Hun fikk så mye hun ville frem til 7-8mnd, så kuttet vi ned til soving og bil.
 
Har gitt beskjed i barnehagen om at han ikke trenger den når han ikke gir uttrykk for behovet. Så helst ved soving og når han bli levert. Hjemme begrenser jeg det på dagen, men han henter seg i senga om han vil ha :p og ellers ved behov.
 
Vi har også begrenset smokkebruken helt fra starten - bare når han skal sove, eller sitter i bil og vogn (dvs potensielle sovesituasjoner). Noen ganger hvis han er syk, veldig sliten eller trott får han også. Vi har alle smokkene gjemt unna - de han bruker i senga ligger på rommet hans utenfor rekkevidde for små fingre. Hvis han ser smokk vil han gjerne ha den, men da legger vi den unna og avleder ham. Det funker bra.
 
Bruker den stort sett bare når han sover og i bilen, eller hvis han er veldig sliten etter bhg :)
 
her bruker hun den når hun sover, og noen ganger i bilen. ellers er det ved behov når hun er trøtt og sliten :)
 
Ved soving, og til/fra bhg. Utenom det er det kun når han er lei seg/har slått seg.
(Han er 18 mnd gammel nå da.)

Prøv å ikke putte inn smokken på "default," ofte trenger de den ikke selv om vi gir dem den. :)
 
Gutten min vil helst ha smokk hele tiden. Vi prøver å begrense bruken litt, men han blir ofte veldig misfornøyd om vi tar den fra han, så vi prøver å legge de bort når han spiser, så han glemmer de litt :)
 
Sant. Godt for meg å lese at andre har det sånn også :) Jeg føler at alle er så flinke til å unngå å bruke smokk.
Vi er ikke flinke i det hele tatt. Han er bare ikke så interessert i smokk. Så vi har det nok enkelt der :)
 
Emil har vært så mye syk siste to månedene så da har smukken vært en god trøst. Vi har hatt en fin periode nå hvor den har blitt brukt til søvn og innimellom når han blir lei seg, men så brøyt vannkoppene ut på torsdag. Så nå er vi tilbake igjen til 24/7 :p
 
Back
Topp