Smokk

Shanii

Blir kjent med forumet
Hei.
Hva tenker dere om å gi smokk? Min er 17 dager, helsesøster har anbefalt det ettersom han har stor suge behov. Evt når har dere tenkt å gi ham brystmelk på flaske?
 
Vi ga smokk da lille her var 3 dager ca, veldig stort sugebehov. Ikke hatt noe problem med sugeforvirring.

Flaske kommer vi sikkert ikke til å prøve før han er enda større og jeg skal bort på noe. Tror storebror var 3-4 mnd da han fikk flaske med morsmelk.
 
Vi begynte med smokk da lillebror var tre dager gammel, fordi han skrek så mye på stellebordet om natten. Han gikk kun ned 3 % av fødselsvekten sin og ammingen gikk fint, så vi tok sjansen. Nå er han tre uker og vi har ikke merket noe til sugeforvirring. Jeg vil gjerne at han tar smokk, for det er mye trøst og kos i den! Så langt går det greit – han spytter den ut en del, men når han først aksepterer den, roer den han helt ned. :Heartblue

Vi ga morsmelk på flaske for første gang i går, faktisk. Jeg ønsket å teste om pumping fungerte – det gjorde det, og jeg fikk ut 40 ml. Og så hadde jeg en legetime, så da tok mannen min med den flasken i tilfelle. Vi ønsket å se om han tar flaske, og da kan det være greit å introdusere den tidligere heller enn senere. Og heldigvis tok han flaske helt uten problemer. :) Veldig greit å vite at jeg kan være borte fra ham hvis jeg må.
 
Vi ga smokk da lille her var 3 dager ca, veldig stort sugebehov. Ikke hatt noe problem med sugeforvirring.

Flaske kommer vi sikkert ikke til å prøve før han er enda større og jeg skal bort på noe. Tror storebror var 3-4 mnd da han fikk flaske med morsmelk.
Men når du gir smokk, hvor lenge suger han på den? Også spytter han den ut når han blir sulten liksom? Eller tar du forsatt klokka?
 
Men når du gir smokk, hvor lenge suger han på den? Også spytter han den ut når han blir sulten liksom? Eller tar du forsatt klokka?

Varier hvor lenge, tar ikke tiden for han er rimelig tydelig på når han er sulten. Da er ikke smokken bra nok. Ofte faller den ut når han sovner også.
 
Men når du gir smokk, hvor lenge suger han på den? Også spytter han den ut når han blir sulten liksom? Eller tar du forsatt klokka?

Ikke meg du spør, men lillebror suger på smokken fram til han sover godt, da spytter han den ut av seg selv. Og hvis han er sulten er smokken HELT uaktuell, så smokkebruk påvirker ikke produksjon eller amming her. Hvis han er sulten spytter han den ut med en gang og skriker, så det er ikke vanskelig å forstå om han vil ha smokk eller melk. :)
 
Ikke meg du spør, men lillebror suger på smokken fram til han sover godt, da spytter han den ut av seg selv. Og hvis han er sulten er smokken HELT uaktuell, så smokkebruk påvirker ikke produksjon eller amming her. Hvis han er sulten spytter han den ut med en gang og skriker, så det er ikke vanskelig å forstå om han vil ha smokk eller melk. :)
Oki takk for svar. Er redd han ikke gir tegn til sult når han får smokk. Men tenk å prøve meg frem
 
Oki takk for svar. Er redd han ikke gir tegn til sult når han får smokk. Men tenk å prøve meg frem

Sniker
Hvis han ikke har for vane å sove for lenge sånn at du må vekke for å spise, vil de fleste babyer bli forbanna på smokken når det er pupp de vil ha :)
Prøvd deg frem og stol på magefølelsen. Om han akkurat har ligget lenge ved begge bryst, men er urolig med smokk er det sannsynlig at han er trøtt eller jobber med noe i magen. Om det er flere timer siden han spiste og han skriker, vil han helt sikkert ikke godta smokk.
Det er større sjanse for suge forvirring ved bytte mellom flaske og pupp, mens smokk aldri gir melk, så den forbinder de ikke med å suge for å få mat om du skjønner.

Bare å forsøke en smokk etter du har ammet :) min har ofte spyttet ut etter han har sovnet.
 
Back
Topp