Smokk?

Huntress

Gift med forumet
Oktoberfruene 2018
Snøkrystallene2021❄️
Frøkna er straks 6 uker, vi prøver og prøver med ulike smokker, men hun vil ikke ta de. Da ender puppen opp som smokk. Stort sett viktigst på kvelden. Noen som har råd for å få de små til å ta smokken? :-)

Har samme situasjon her. Har prøvd et par uker med smokken. I begynnelsen nektet hun, men nå tar hun den en gang i blant, vanligvis når hun er trøtt/overtrøtt og utrøstelig. Må «holde den på plsss» en stund før hun begybber å suge. Andre tips jeg har hørt er å varme den litt, ta på litt brystmelk, men for oss er det bare å bruke tid som fungerer

Vi prøvde MYE med førstemann og fikk han aldri til å ta smokken (ikke flaske heller for den del). Ble SÅ glad da lillesøster tok den kjapt, men gleden var kortvarig og nå spytter hun ut, brekker seg og gråter når vi prøver. Men denne gangen skal jeg ikke gi meg med det første, prøver hver dag i håp om at det snur etterhvert. Ingen råd å komme med da vi tydeligvis ikke vet hva som må til

Har samme situasjon her. Har prøvd et par uker med smokken. I begynnelsen nektet hun, men nå tar hun den en gang i blant, vanligvis når hun er trøtt/overtrøtt og utrøstelig. Må «holde den på plsss» en stund før hun begybber å suge. Andre tips jeg har hørt er å varme den litt, ta på litt brystmelk, men for oss er det bare å bruke tid som fungerer
Akkurat likt her. Prøver hver dag og det virker som det sakte men sikkert blir litt mer interessant med smokk :happy:

Vi har ikke hatt så store problemer med det, men det varierer litt fra dag til dag hvor lyst han har på den. Opplever i alle fall at han tar den lettere hvis jeg har den i munnen først og "varmer" den :P

Min er heller ikke spesielt glad i smokk. Prøvde forskjellige, helt til han fikk en fra avent som han ville ha litt :)

Han tar den stort sett, men ikke hvis han skriker! Virker som han da ikke helt skjønner hvordan han skal suge på den! Tar bare avent sin 0-2 mnd foreløpig!

Mini tar kun avent ultra air, men er ikkje veldig glad i smokk generelt. Søv natta utan, og vil kun bruke den i korte perioder. Er mest populær i bil, faktisk. Men eg syns det er heilt greitt! :)

Har prøvd de fleste triks nå, lurer på om vi skal gi opp prosjektet.. Håper bare hun ikke begynner med tommelen, den er ikke like lett å fjerne:oops:

Har prøvd de fleste triks nå, lurer på om vi skal gi opp prosjektet.. Håper bare hun ikke begynner med tommelen, den er ikke like lett å fjerne:oops:

Storesøster tok ikke smokken før ca 6 mnd, det er håp ennå! Vi prøvde litt innimellom, og plutselig tok hun den.

Storesøster tok ikke smokken før ca 6 mnd, det er håp ennå! Vi prøvde litt innimellom, og plutselig tok hun den.
Da fortsetter vi å prøve litt nå og da :-)

Fikk tips om Mam Start-smokk fra 0-2 måneder som fulgte med i en av gratispakkene. Den godtok han med en gang, så kan være verdt å prøve den om du ikke har gjort det. Har hørt at flere får denne som favorittsmokk. Det er først nå etter noen uker at han har godkjent andre type smokker også, men Mam Start er favoritten.
Har ikke full kontroll på smokken enda, hender den må justeres litt av oss før han får den på plass. Hender også at den plutselig fyker ut av munnen, til hans store fortvilelse.

Fikk tips om Mam Start-smokk fra 0-2 måneder som fulgte med i en av gratispakkene. Den godtok han med en gang, så kan være verdt å prøve den om du ikke har gjort det. Har hørt at flere får denne som favorittsmokk. Det er først nå etter noen uker at han har godkjent andre type smokker også, men Mam Start er favoritten.
Har ikke full kontroll på smokken enda, hender den må justeres litt av oss før han får den på plass. Hender også at den plutselig fyker ut av munnen, til hans store fortvilelse.
Takk for tips, har forsøkt denne også:cool: I går sutta hun ikke bare på hånden, men fant tommelen sin for første gang:wideyed: Her ikke lyst på ei som totter :rolleyes:

Det er denne min også har fått, tok den med en gang fra han var 5 dager gammel :-)

Nå har jeg prøvd en del forskjellige smokker som igrunn bare så ut som om lillemor hater smokk! :shifty:

Helt til igår kveld da jeg fikk kjøpt Bibs smokk i naturgummi og str. 2! :joyful: Fåes kjøpt på «Normal»-butikkene og på nett. Lillemor sutter ivei og koser seg skikkelig med den. Og når hun dessverre mister den, så er det febrilsk leting på gang :hilarious:

Nå har jeg prøvd en del forskjellige smokker som igrunn bare så ut som om lillemor hater smokk! :shifty:

Helt til igår kveld da jeg fikk kjøpt Bibs smokk i naturgummi og str. 2! :joyful: Fåes kjøpt på «Normal»-butikkene og på nett. Lillemor sutter ivei og koser seg skikkelig med den. Og når hun dessverre mister den, så er det febrilsk leting på gang :hilarious:
Da skal jeg jaggu kjøpe en sånn å teste, kanskje sjefen her også vil ha den :p

• Liker
Reactions: ims
Back
Topp