Smokk

Daim

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Bruker bebis smokk? Hvilken type of når ga du smokk?
 
Prøver febrilsk her! Fikk kommentaren " du kan med fordel prøve smokk igjen" fra helsesøster. da var hun bare 1 uke. Men hun bruker meg som smokk å da legger hun på seg alvorlig mye, veldig fort. Snart 1 kg på 2 uker.. Prøvde først mam, (for det var den storesøster brukte. Hun tok smokk fra dag 1) men den spytter hun bare ut. Har nå kjøpt NUK å den tar hun mye lettere. Er fortsatt ikke så begeistret for den, men godtar den om hun måååå! :p
 
Fra 2dagen, mam sin er favoritten, et ekstremt suge behov :)
 
Prøver å få henne til å ta smokken da hun bruker meg som smokk ofte og bare spytter ut melka når hun ikke er sulten. Har sikkert prøvd alle smokkene som er å få tak i og det er kun den 'trøst' smokken og en suvinex latex hun godtar noen ganger!
 
Begynte etter 10 dager...bruker MAM, men hun mister den fremdeles litt lett etter 1 ukes bruk, så vurderer å teste ut NUK
 
Her bruker vi mam, helst mam perfekt.
Jeg ga henne smokk dag 2 på sykehuset. Jeg plages med å få storesøster til å ta smokk og hun brukte meg som smokk, så jeg ha den til henne før melk produksjonen var ordentlig igang faktisk, gjemte den var hver gang jm kom inn på rommet :p
 
Fortsatt i prøve stadie, ga på dag tre eller fire pga stort suge behov og at han sutter på tommelen..
Har prøvd mam, Avent og nuk. Han tar igrunn alle men sliter litt med at han brekker seg lett og mister taket når han sutter.
 
Ja, mam er favoritt, avent går fint. Nuk går ikke men har bare litt for stor så kanskje senere. Har gitt smokk siden sykehuset, der fikk han sånn stor rund i ett stykke, vet ikke hva den heter:p på nyfødt.
 
Har prøvd avent og mam en to ukers tid nå. Avent tok han nesten med en gang, men det varte ikke så lenge, nå detter de ut igjen med en gang.
Har ikke prøvd så hardt da siden han trenger å legge på seg, men var noen dager der puppene mine trengte 5min fred mellom ammingene på kvelden.
 
Lille begynte å bruke flaska som smokk når han var rundt 2 uker så begynte å gi han da. Bruker bare mam smukkene. Han tok smokk med en gang. Men er ikke avhengig av å ha den i munn hele tiden. Så greit nok det:)
 
Fortsatt i prøve stadie, ga på dag tre eller fire pga stort suge behov og at han sutter på tommelen..
Har prøvd mam, Avent og nuk. Han tar igrunn alle men sliter litt med at han brekker seg lett og mister taket når han sutter.
Første tok kun de bittesmå smokkene fra tommeetippee, kan det være noe? :)
 
Får ikke min lille til å ta smokk heller... Har prøvd Hevea's anatomiske og Mam, skal teste NUK sine neste runde. Han har lagt på seg 500 gr på en uke så mat nok får han i alle fall!
 
Har ikke helt funnet anledningene man skal bruke smokk, for jeg er ganske grønn på disse babygreiene. :) Men har testet ut litt forskjellig de gangene hun holder på å spise opp hender og fingre til tross for at hun er mett, for jeg mistenker at det er typiske smokk-tilfeller. Men hun foretrekker fortsatt hånda si, og jeg har prøvd en del forskjellige smokker nå. Det varer maks et halvt minutt før hun spytter ut og blir litt grinete. Kanskje hun føler seg lurt. ;) Babyen min er 4 uker, så det kan jo hende det endrer seg etter hvert.
 
Skal vi se, har prøvd:
Mam 0-3 mnd
Mam 0-6 mnd
Avent
Avent soothies
Natursutten 0-6 mnd
Smile 6+
Minior runde

Han tar aller helst storesøsters Mam +18 og 6+...

Han fikk den etter en uke, søstera fikk mam dagen etter fødsel og har elsket den siden...
 
Lillegutt har brukt smokk fra dag 1.
Han liker best den minste til MAM.
Tar andre til nøden, men ender da ofte opp med å brekke seg.
 
Her hadde vi med en MAM på sykehuset "just in case", den ble dyttet inn allerede første kvelden da han var sååå urolig. Tok smokken og roet seg betraktelig...nå viste d seg at d var nok pga beket som skulle ut at han var urolig, så bruker bare smokken når vi føler d er behov (ikke så veldig ofte egentlig). Skal sies at han hadde god sugeteknikk på puppen fra første stund:)
 
Hun er ikke spesielt kresen på hva hun sutter på, sutter på smokk, puppen, flere ulike flasker, fingre, halsen min.. Men hun fikk smokk da hun var 1,5 uker, og hun tar nyfødtsmokkene fra MAM og Avent. Virker som at hun foretrekker Avent sine. Har flere typer vi skal teste etterhvert, men de er litt større, så det kan vente.
 
Back
Topp