Smokk

lillefrokentrille

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Det er jo veldig delte meninger om smokkbruk. Kommer du til å introdusere smokk tidlig? Eller skal du bruke i det heletatt?

Hvis lillegutt bruker meg som smokk så skal jeg introdusere det. Jenta mi hadde sånn sugetrang at faktisk var det en av de på sykehuset som ga henne smokk. Hun lå og gapte som en fisk og sugde på hendene og fingrene til de ble lilla. Men det var ikke lenge hun brukte smokk før hun begynte å suge på tommelen isteden :)

Skal prøve å holde oss unna så lenge som mulig, ifht amming.. De anbefaler jo til ammingen er veletablert, så skal forholde meg til det om vi må bruke :-)

Jeg tar med smokk allerede på sykehuset, men ser an bruken. Ved førstemann ble jeg brukt som smokk døgnet rundt. Ville ikke ha noen smokker, men heller tommelen. Så etter å ha prøvd 8-10 typer, fant vi en som passet. Med nr 2 hadde jeg med på sykehuset, og det gikk fint med ammingen likevel. Derfor tar jeg med denne gangen også :)

Jeg lyttet til råd med Nr 2, og ventet med smokk. Så nå har vi en ettåring som har hengt i puppen store deler av tiden, og nekter både smokk og flaske. Fantastisk praktisk, og veldig fint nå i varmen når jeg må jobbe. Det rådet skal jeg tørke meg bak med denne gangen.

Vi brukte lenge den smokken de bruker på NFI, men etter 3 måneder ville hun ikke bruke smokk lengre... Hadde vært praktisk i mange tilfeller, men ho nekter...

Jeg tar med smokk allerede på sykehuset, men ser an bruken. Ved førstemann ble jeg brukt som smokk døgnet rundt. Ville ikke ha noen smokker, men heller tommelen. Så etter å ha prøvd 8-10 typer, fant vi en som passet. Med nr 2 hadde jeg med på sykehuset, og det gikk fint med ammingen likevel. Derfor tar jeg med denne gangen også :)
Må innrømme at tommel er magisk. Da ordner de seg selv og sutter seg i søvn istedenfor å skrike hver gang smokken faller ut. Men det er verre å avvende med tommel.

Ønsker å vente til amminga er godt igang. Etter det kan han godt få smokk hvis sugebehovet er stort;)

Nyfødtintensiv ga han smukk dag 1 når jeg var på postop. Han har kost seg med det siden ;) satser på å la lillesøster få det også. Påvirket ikke amminga.

Min datter brukte disse de 3 første ukene på sykehuset før vi begynte å amme, og vil anbefale de på det sterkeste :-) De små elsket de, og fikk trent opp riktig sugerefleks. Frøkna har et supert tak på puppen :-)

Vedlegg

• 1465160721296.jpg
    1465160721296.jpg
    10 KB · Visninger: 42
Min datter brukte disse de 3 første ukene på sykehuset før vi begynte å amme, og vil anbefale de på det sterkeste :-) De små elsket de, og fikk trent opp riktig sugerefleks. Frøkna har et supert tak på puppen :-)

Hva heter disse?

Ja, tar med på sykehuset.
Veldig kjekt med smokke. Og ønsker at babyen begynner med det.
Kommer til å gi mam smokk.

Back
Topp