Smokk

LykkeTrollet3

Andre møte med forumet
Hei!
Har ei på litt over 3mnd som nekter å ta smokk!! Har prøvd alt. Sukkervann,malt, forskjellige typer ..you name it.
Har så lyst hun skal ta smokk...
Finnes det enda håp skal tro? Noen som har tips å komme med?:-D
 
Hmm... Vanskelig å komme med tips der :/
Men har du prøvd flere forskjellige typer smokker da? Jeg har personlig ingen erfaring på smokker da vi prøvd en type og bare brukte den etterpå, men jeg mener å ha sett litt forskjellige modeller på den "tuten" som ska i munnen på butikken, ev apoteket.

Jeg skjønner godt at du vil at hun ska ha smokk, men trenger du det om hun ikke vil ha da? Tenker du kanskje kan prøve igjen om noen uker?
Eller er hun urolig?

Edit:så du prøvd forskjellige typer etterpå...
 
Vår ville ikke ta smokk i begynnelsen, men vi begynte etterhvert med latexsmokk fra suavinex. Med den lærte han sugeteknikken, og nå bruker han vanlig smokk. Men det tok tid! Noen babyer foretrekker latex siden det er mykere og lettere å suge på.. Du kan også prøve smokkene som det står 6+ på. De er større og lettere å suge på.
 
Her hadde vi samme problem, og det løste seg for en uke siden. Hun har hele tiden spyttet tutten ut og ikke fått til å suge på den, før nå i påsken. Jeg har blitt brukt som smokk, og det er slitsomt. Når vi var på besøk hos mine foreldre i påsken, tok jeg meg en tur ut sammen med venninner og min mamma og lillesøster skulle passe jenta vår. De gikk rundt å bysset og prøvde med tutten, og plutselig fikk hun det til. Jeg tenker at det kanskje hjalp at jeg ikke var der og at hun derfor fant ut at tutten var bedre enn ingenting. Eller så kan det være tilfeldig :) Jenta mi er 4 mnd, så ikke gi opp håpet :) har også prøvd mange ulike merker, men ble altså mam som ble vinneren :) nå bruker hun tutt hver gang hun skal sove :)
 
Mini her i hus nekter også å ta smokk. Har prøvd alt. Har ei skuff full av smokker, haha. Han spytter den ut så fort jeg prøver å få den inn :p
 
Har prøvd mange typer, ser ut til at mam smokk latex er den som "kan funke" . er også lei av å bli brukt som smokk. Hun er ikke urolig. Men tror jeg kan spare meg mye arbeid både natt å dag, i bil å i vogn. Om hun hadde tatt smokk. Alt er mye enklere med smokk syns jeg. Tror hun hadde sovet lengre på dag og kost seg mer i bil med smokk. Siden hun har et stort sugebehov;)
 
Back
Topp