Smokk

Er det det den boksen skal brukes til? :p haha! Då veit eg det og :p hvordan gjøres det? Så mye mer lettvint enn koking! Dessuten har vi så mye kalk i vannet så de ser jo ikke ut i måneskinn :/ hvilke flasker kan steriliseres i mikro? Og hvordan gjøres det? :)

Her har jeg kokt smokker når de er blitt brukt ei stund alt etter som :) prøver å være flink å ikke la det gå for lang tid :p detter den på gulvet hjemme så tar jeg den bare i munnen først :p er det ute på offentlige steder, så koker jeg den før bruk..
Flasker fra avent kan og steriliseres i mikro. Du får kjøpt poser som kan bruker 20 ganger og en sterilisatorboks. Her bruker lillegutt flasker til alle måltider og vi er storfornøyde med boksen.
 
Google soothie, min junior ville ikke ha smokk, helt til vi prøvde den. Den ser litt merkelig ut, men den fungerte :) Minien min fikk smokk på Nyfødt Intensiv samme dag som hun ble født, så hun er godt innarbeidet i smokkebruk.. :)

Nå er det soothie smokk på vei fra Ebay.. Krysser fingre, tror det vil bli godt for både henne og oss om hun tar smokk..
Takk for tipset!!
 
Nå plutselig, tre måneder på torsdag, tar hun endelig smokk :dummy1: Enkelt og greit mam, av den typen vi fikk med i et par av gratis-pakkene. Kjenner det gjør godt for puppene mine å få et lite avbrekk ;) Får den kun når hun skal sove eller i bilen, og virker ikke som om hun savner den i våken tilstand.
 
Her har vi prøvd mam, nuk, suavinex og hevea med rund "knopp", men neida. Bare rynker på nesa og slipper den ut igjen...
 
Nå plutselig, tre måneder på torsdag, tar hun endelig smokk :dummy1: Enkelt og greit mam, av den typen vi fikk med i et par av gratis-pakkene. Kjenner det gjør godt for puppene mine å få et lite avbrekk ;) Får den kun når hun skal sove eller i bilen, og virker ikke som om hun savner den i våken tilstand.

Du gir meg håp!! ;-)
 
Sukk...
Vi har bestilt 0-3 mnd, for her brekker hun seg..

Hun brekker seg her og, og viser skikkelig surtryne... Hehe! Har prøvd både prematursmokker og 0-2mnd, litt ulike størrelser og fasonger, og både latex og silikon, men det er ingenting som er som the real thing gitt! Hun er liten av seg da, 56cm lang og snart elleve uker, men det hjelper visst ikke uansett hvor liten smokken er, ei heller at hun vokser. Vi klarer oss dog helt ok uten smokk, selv om jeg blir en smule sår og godt kunne tenkt meg litt avlastning når jeg merker at hun bare kosesutter og ikke spiser.
 
Du gir meg håp!! ;-)
Hun gikk fra å brekke seg av alle vi forsøkte (mam, avent, nuk, 0-2 mnd, 0-6 mnd), til etterhvert å bare spytte dem ut med fornærmet mine...så godtok hun å ha dem i munnen en kort periode, uten å gjøre mine til å sutte på dem, kun gnage litt på suttedelen...før hun plutselig begynte å sutte her om kvelden, etterfulgt av grining når den datt ut :eek:
 
Gav opp smokken helt. Har heldigvis en tulle som bare elsker nevene sine. Helst skal begge to til pers samtidig. Gruer meg litt til avvenningen men foreløpig går det jo bra.
 
Back
Topp