Smokk

Romle

Gift med forumet
VIP
Junibarna 2015
Her har gutten på snart sju uker fått prøve smokk for første gang, og det var en hit! Ingen kveldsuro, bare kos! :D Så hva gjør dere med rengjøring av smokk? koker? Hver dag? Oftere? :)
 
Har aldri vært så nøye på rengjøring av smokkene, burde kanskje bli flinkere. Skyller i kaldt vann om den havner på gulvet eller blir bøssete, koker vel hver andre uke ca, men har mange smokker som brukes på rundgang
 
Mini har fire smokker. Koker dem 1 gang i uka, eller ved behov. Har en pose for rene smokker og en for "skitne" smokker som enten har falt ned på gulvet/bakken eller junior har knabbet.. :)
 
Vi har smokker som ikke kan kokes så vi bare skyller, og skyller godt.
Han har et voldsomt sugebehov og sutter på smokken hele dagen, så vi har kjøpt mange! Smokken blir godt brukt så har fire som går på rundgang og en boks med nye smokker, så hiver vi og åpner ny når noen blir slitt :p
 
Vi har ikke hatt så mye hell med smokken enda, for han klarer ikke å holde på den. Men vi øver litt hver dag. :) Etter bruk i ca. en dag, vasker jeg smokken i oppvaskmaskinen, og så koker jeg den. :)
 
Kokte første gang, ellers sutter jeg på dem hvis de kommer på gulvet. Det er bare bra med bakterier! :P
 
Har lest at smokker kun skal kokes før første gangs bruk, så kun skylles. Kokes de for ofte blir silikonen/latexen ødelagt.
 
Jeg bruker mam, som man får med sånn boks til "koking" i micro. Samler skitne smokker på benken, og tar de en runde i micro når flaskene alikevel skal inn der til sterilisering. Har mange, så vet ikke helt hvor ofte hver enkelt tutt kommer der :) Begynner nok å bare skylle dem litt nå etterhvert
 
Har lest at smokker kun skal kokes før første gangs bruk, så kun skylles. Kokes de for ofte blir silikonen/latexen ødelagt.

Det viste jeg ikke, men koking i 10 min må jo nødvendigvis slite godt på de. Har bare ikke tenkt på det. Bruker mam sine, og der følger det med boks til sterilisering i micro, så det må de jo være beregnet på å tåle en del ganger tenker jeg.
 
Dere er heldige som har barn som tar smokk!!! Har prøvd alt fra google, men hun tar den ikke.. Virker som hun vil, men får det ikke til..

Tips mottas med takk! :-
 
Jeg bruker mam, som man får med sånn boks til "koking" i micro. Samler skitne smokker på benken, og tar de en runde i micro når flaskene alikevel skal inn der til sterilisering. Har mange, så vet ikke helt hvor ofte hver enkelt tutt kommer der :) Begynner nok å bare skylle dem litt nå etterhvert

Er det det den boksen skal brukes til? :p haha! Då veit eg det og :p hvordan gjøres det? Så mye mer lettvint enn koking! Dessuten har vi så mye kalk i vannet så de ser jo ikke ut i måneskinn :/ hvilke flasker kan steriliseres i mikro? Og hvordan gjøres det? :)

Her har jeg kokt smokker når de er blitt brukt ei stund alt etter som :) prøver å være flink å ikke la det gå for lang tid :p detter den på gulvet hjemme så tar jeg den bare i munnen først :p er det ute på offentlige steder, så koker jeg den før bruk..
 
Jeg bruker mam, som man får med sånn boks til "koking" i micro. Samler skitne smokker på benken, og tar de en runde i micro når flaskene alikevel skal inn der til sterilisering. Har mange, så vet ikke helt hvor ofte hver enkelt tutt kommer der :) Begynner nok å bare skylle dem litt nå etterhvert
Samme her :)
 
Dere er heldige som har barn som tar smokk!!! Har prøvd alt fra google, men hun tar den ikke.. Virker som hun vil, men får det ikke til..

Tips mottas med takk! :-
Storesøster ville aldri ha smokk. Ikke koseklut eller annet heller, forresten. Det var jo litt slitsomt når hun alltid trengte meg for å roe seg (pupp), men var jo greit ellers. Har ingen tips, men kan si at det ikke var noe savn heller etter noen måneder. :-)
 
Dere er heldige som har barn som tar smokk!!! Har prøvd alt fra google, men hun tar den ikke.. Virker som hun vil, men får det ikke til..

Tips mottas med takk! :-
Google soothie, min junior ville ikke ha smokk, helt til vi prøvde den. Den ser litt merkelig ut, men den fungerte :) Minien min fikk smokk på Nyfødt Intensiv samme dag som hun ble født, så hun er godt innarbeidet i smokkebruk.. :)
 
Er det det den boksen skal brukes til? :p haha! Då veit eg det og :p hvordan gjøres det? Så mye mer lettvint enn koking! Dessuten har vi så mye kalk i vannet så de ser jo ikke ut i måneskinn :/ hvilke flasker kan steriliseres i mikro? Og hvordan gjøres det? :)

Her har jeg kokt smokker når de er blitt brukt ei stund alt etter som :) prøver å være flink å ikke la det gå for lang tid :p detter den på gulvet hjemme så tar jeg den bare i munnen først :p er det ute på offentlige steder, så koker jeg den før bruk..

Du vasker tuttene med litt såpevann, skyll. Så fyller du vann i boksen,. opp til merket. Putt tutten oppi. 3 min i micro. Ferdig :) Vi har også masse kalk i vannet, men det er det ingen tegn til når man gjør det sånn. Mam flasker kan du også bruke i miro. Føler med bruksanvisning med flaskene. Er de som du skrur ut bunnen på du kan gjøre d med
 
Back
Topp