Smokk

Gir du mm eller mme på flaske? Hvor gammel er mini?

Synes også det er veldig vanskelig. Jeg pumper det jeg har (mellom 100ml og 180ml) så får han det til neste måltid. Trenger han mer får han mme. Bekymrer meg veldig for at jeg ikke skal klare å pumpe nok!

Håper lillen her å har næringsvett og sier i fra istedet for å roe seg ned smokken hvis han er sulten;)

Jeg ammer han først og gir mme etter det. Har ikke nok melk-kan ligge til brystet i to timer og tømmer fortsatt en flaske med mme etter det. Var samme problem med storesøster, så denne gang var jeg ikke i tvil-pupp først, så flaske..

Med storesøster ammet jeg i timesvis, men nå som vi har henne som krever sitt også hadde jeg på forhånd bestemt meg for at det ikke kunne bli sånn denne gang. Så han får ligge til brystet i rundt 10-15 min først og får deretter mme. Han er fire uker på fredag.. Føler han spiser veldig mye..! Spiser din 180 ml til et måltid? Hvor mange uker er babyen?

Det var jordmor på sykehuset som sa jeg burde prøve smokk pga stort sugebehov. Hun var altså 3 dager da jeg prøvde første gang. Hun bruker den nesten bare når hun sover i vogna, ikke så intr ellers. Hun får flaske til alle måltidene , men ammer 2-4 ganger om dagen, har bare bittelitt melk, så dessverre ingenting å bli mett på. Men jordmor sa det var fint om jeg orket det pga antistoffene hun får fra morsmelken. Alt for lillegull <3 Og det er en fin kosestund for meg og henne:)

Hos oss fikk hun smokk etter 2 dag :-) hun får også flaske siden jeg pumper.. har problemer med å få ammet hun, om flaske forverrer situasjonen med sugingen er eg usikker på.. noen som vet?

Jeg vet ikke hvor lenge jeg orker å pumpe jeg heller. Føler det tar mye tid bort fra babyen og blir jo et ekstra stress element. Vi har bare holdt på med pumping og tillegg en uke, så føler jeg må "holde ut" litt til:p
Når du sier det føler jeg meg litt fæl :p Jeg ga meg etter bare 1 uke :p Jeg var bare stresset og lei meg hele tiden, tiden babyen sov gikk med til pumping, når han var ferdig å spise var det liksom bare å starte med pumpingen igjen.. Blei jo helt utslitt :p

Når du sier det føler jeg meg litt fæl :p Jeg ga meg etter bare 1 uke :p Jeg var bare stresset og lei meg hele tiden, tiden babyen sov gikk med til pumping, når han var ferdig å spise var det liksom bare å starte med pumpingen igjen.. Blei jo helt utslitt :p
Det er det samme her, men har ikke mistet motivasjonen enda. I dag har det imidlertid blitt lite pumping fordi vi har vært på barseltreff, så får se hvor lenge jeg orker. Mistet du melka fort når du sluttet? Trappet du ned eller vare sluttet du?

Jeg ammer han først og gir mme etter det. Har ikke nok melk-kan ligge til brystet i to timer og tømmer fortsatt en flaske med mme etter det. Var samme problem med storesøster, så denne gang var jeg ikke i tvil-pupp først, så flaske..

Med storesøster ammet jeg i timesvis, men nå som vi har henne som krever sitt også hadde jeg på forhånd bestemt meg for at det ikke kunne bli sånn denne gang. Så han får ligge til brystet i rundt 10-15 min først og får deretter mme. Han er fire uker på fredag.. Føler han spiser veldig mye..! Spiser din 180 ml til et måltid? Hvor mange uker er babyen?
Han spiser ca 100ml, noen ganger mer. Hvis jeg pumper mer fordeler jeg det bare i to flasker:)

Det er det samme her, men har ikke mistet motivasjonen enda. I dag har det imidlertid blitt lite pumping fordi vi har vært på barseltreff, så får se hvor lenge jeg orker. Mistet du melka fort når du sluttet? Trappet du ned eller vare sluttet du?
Trappet ned, men gikk relativt fort når kroppen først skjønte hva som skulle skje :) Ble anbefalt å slutte på sykehuset, de sa jeg måtte regne med å holde på noen uker :) så de bindte opp puppene for meg, etter det brukte jeg stramme sportsbher og så pumpet jeg i starten, da pumpet jeg vekk største sprengen, bare såvidt det lettet, etter det handmelket jeg den vekk. Og nå gjør jeg ingenting. Så tok meg bare 1 uke :) Har fremdeles melk da :p så viss jeg hadde angret meg kunne jeg sikkert pumpet opp igjen produksjonen. Pumpet rundt 200 ml tilsammen fra begge bryst da jeg ga meg.

Hmm.. begynner å tvile på at han her tar smokk. Sutter mye på hendene sine, men bare spytter ut smokken.. har kanskje tatt den 3 ganger di to siste ukene, men må legge en klut inntil for at den ikke skal detre ut.. da sutter han litt innimellom.. menmen.. vi får bare vente å se..

Han vil foreløpig ikke ha den. Storesøster tok til slutt NUK. Han her vil verken ha Tommee Tippee, MAM eller NUK. Enda. Blir vel :)

måtte ty til den i natt etter samtale med jordmor på vakt.. han spiste som bare det -men tømte ikke noen av brystene.. lå bare å kosa sæ så var like før jeg ble sår og null søvn.. var helt i koma jeg :o tok forsovidt smokken med en gang! han har ikke brukt smokk idag da :) (og ny jordmor ble nesten sur og mente jeg måtte tilby begge puppene i to omganger før jeg tyr til smokk igjen pga han er bare to døgn og trenger da all mat han kan få..)

hvorfor skal du absolutt ha han til å bruke smokk om han ikke tar noen av di?
Fordi han har behov for det (suttebehov) og derfor henger i puppen/ikke roer seg med annet enn pupp. Han har dessuten funnet tommelen... Med en to-åring som også krever sitt, skal kjøres til/fra barnehagen, så håper jeg at han vil ha smokk med tider og stunder.

Fordi han har behov for det (suttebehov) og derfor henger i puppen/ikke roer seg med annet enn pupp. Han har dessuten funnet tommelen... Med en to-åring som også krever sitt, skal kjøres til/fra barnehagen, så håper jeg at han vil ha smokk med tider og stunder.

aahh ja da skjønner jeg ;).
vet bare det er mange som "presser" på ungen smokk fordi det er "søtt".. Beklager om jeg virket kvass altså, bare måtte forsikre meg om at du ikke var sånn :p (men har de sugebehov så blir det jo noe snnet)

vet bare det er mange som "presser" på ungen smokk fordi det er "søtt".. Beklager om jeg virket kvass altså, bare måtte forsikre meg om at du ikke var sånn :p (men har de sugebehov så blir det jo noe snnet)

Forskere mener også smokk kan gi en viss beskyttelse mot krybbedød ;-)

jøss! utrolig ;) har du noen link.. har ikke hørt om det før og vil gjerne lese mer så jeg ikke får dårlig samvittighet for å bruke det..

Kilden min er Gro Nylanders bok "Mamma for første gang". Hun er fødselslege og ekspert innenfor amming, så jeg velger å tro at hun bruker troverdige kilder selv ;) For min del er det nok at det muligens kan gi beskyttelse :)

Huff, nei :-P storesøster er megaavhengig av sin, gruer meg til avvenning. Synes virkelig ikke det er søtt :-P men er jo en veldig fin kos/trøst :-)

Var så utrolig deilig når jeg begynte å gi ho smokk. Begynte for en uke siden, da var ho 3,5 uke. Holdt nesten på å gi opp ammingen for blei så utrolig sår av at ho skulle henge i puppene hele dagen, og jeg ble så utrolig sår og fikk helt klaus av det. Så det reddet ammingen for min del. Nå bruker jeg den av og til for å kunne utsette matinga litt hvis ho begynner å mase med en gang jeg har gitt ho, og på kvelden når ho skal sove, i vogna etc.

Back
Topp