Smokk????

veromommy

Glad i forumet
Oktoberskatter 2014
Hjeeeeelp, hvordan har dere som gir barna smokk klart dette??

Lillemor har ekstremt sutre behov, men nekter å ta smokk!
Jeg blir gaaaaaal ;)

Sutre=sutte..

Lurer på det samme... Han vil liksom aldri ha den lengre enn noen få minutter eller når han er meget fornøyd med livet. Vi har prøvd alle merkene tror jeg, kan kunne ikke brydd seg mindre. Han tok sutten på sykehuset den uka, men når amminga var igang var sutten uinteressant :/

Helsesøster sa igår at det et bare å kjøre på, tilslutt tar de dem... Men nå har vi styra i snart 6 uker, tror rett og slett han bare ikke liker den. Flaske skjønner han heller ikke mye av, men får nå i seg litt på et vis :p

Storebror tok ikke sjokk, før vi kjøpte en med brun tut, den tok han. Lillesøster tar smokk, samme type som storebror. merket heter NUk :)

Her fikk mini smokk på dag nr fem, og den smatt rett inn. Det var Avent sin. Nå bruker han vel tre forskjellige typer, utofra hvem som er ren. Mini her er ikke kresen i det hele tatt. Tar alle slags smokker og flasker.
Men har du prøvd forskjellige? Hva med å dyppe smokken i litt morsmelk for å se om hun tar den?

Jeg tror jeg har prøvd alle merker som finnes. Den eneste hun tar i sånn ca 5 min er en smokk med rund tutt som er brun. Har prøvd med malt på smokken, morsmelk, ja you name it!
Lettere frustrert både jeg og puppene mine.. :(

Samme problem her! Men jeg gir meg ikke!!! Hun tok den et par dager , men så nektet igjen. Vært litt for dårlig med å prøve. Dupp den i sukkervann. Det funket!

Samme her, hun nekter å ta den, også flaske..Hun ikke tatt den for en min heller..dette er vanskelig for hun bruker meg som smokke. Jeg truffet en på helsestasjon og hun sa at sønnen hennes som er 4 måneder nå nektet smokke. Hun ga ikke opp og da begynte han å ta den da han var ca. 3 måneder..han fortsatt ikke glad i den heller men mye bedre. Så det er bare å prøve og ikke gi opp:)

Jeg gir meg ikke heller!! Den smokken skal hun ta! ;)

Har også prøvd smokk, men den spyttes bare ut igjen. Eneste typen jeg ikke har prøvd er den med rund tupp. Var en periode jeg satt med puppen ute konstant (dag og natt) og ble litt desperat, men jeg fant ut at det er like mye stress å prøve å få han til å ta smokk som å legge han til brystet :S Og sugebehovet er ikke så voldsomt nå lenger heller. Men kommer jeg over den runde smokken så skal vi nå prøve den også.

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Suge behovet har forsåvidt roet seg her, så orker ikke styre så veldig med den smokken, men det hadde vært fint med en "avknapp" når han smågråter og sutrer. Men så kommer jeg på at da må jeg avvenne han smokken senere, da er han større, mer høylytt og sikkert full av trass, såe... Kanskje like greit når jeg tenker meg om xD

Min lille tar den noen ganger, men ikke ofte. Når hun vil ha pupp kan jeg hvertfall glemme det;)

Her fikk mini smokk på dag nr fem, og den smatt rett inn. Det var Avent sin. Nå bruker han vel tre forskjellige typer, utofra hvem som er ren. Mini her er ikke kresen i det hele tatt. Tar alle slags smokker og flasker.
Men har du prøvd forskjellige? Hva med å dyppe smokken i litt morsmelk for å se om hun tar den?

Omtrent samme her. Hun tok den med en gang på dag 10. Samme med flaske da hun var 4 uker.

Tror babyene er veldig forskjellige bare :p

Er nok litt sånn, ja! Ikke alltid det finnes noen triks :)

Her gapes det ivrig til alt som ligner pupp, men til gjengjeld har vi fått tidenes storgulper :P
Min og gulper masse :P her om dagen ble det 6 skift! Vaskemaskinen får kjørt seg for å si det sånn ;)

Back
Topp