Smokk!

Mi tulle vil ikke ta smokk, har prøvd mam, avent, trøst, nuk. Noen i silikon og noen i lateks. Mam er den hun ikke brekker seg av, så vi øver med den hver dag nå. Nå har jeg bestilt en prematursmokk, bare for å prøve.

Noen tips for å få henne til å ta smokk? Bruker ha den i bhen så den lukter meg og er varm. Vi har prøvd mm og sukkervann uten at det hjalp.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Jeg trur du har prøvd det som trengs, ammer du ikke sjøl?

Storebror juni2012❤️
Lillebror oktober2013❤️

Jo, fullammer :-) Men lillemor har stort pattebehov så smokk hadde vært gjevt, selv HS synes jeg sitter mye ute med puppene ;-)

her vil hun ikke ta smokk, har prøvd mam og avent, tenkte å prøve trøst... hender hun tar mam et par sekunder... men i dag fikk jeg henne til å roe seg med mam smokken og ble så glad, en del magetrøbbel i dag og vi var på senteret for at storebror skulle klippe seg.
prøvde smokken igjen og da tok hun den etter en liten stund, roet seg og sovnet :-) Yeah kanskje det er håp :-)

Jo, fullammer :-) Men lillemor har stort pattebehov så smokk hadde vært gjevt, selv HS synes jeg sitter mye ute med puppene ;-)

Jeg fikk henne til å begynne med smokk ved å ha morsmelk på den. Så ble det mer og mer etterhvert :)
Og når jeg orøvde la jeg henne på stellebordet med vasken på. (Det er favorittplassen hennes)

Jeg fikk henne til å begynne med smokk ved å ha morsmelk på den. Så ble det mer og mer etterhvert :)
Og når jeg orøvde la jeg henne på stellebordet med vasken på. (Det er favorittplassen hennes)

Har prøvd med mm, uten at det har funksjon. Hun blir bare sint :-P Bruker faktisk også øve med stellebordet når hun ligger uten bleie og koser seg. Men så langt er smokk ikke noe særlig. Men jeg gir meg ikke enda :-) Takk for innspill. Har ikke prøvd med kranen på, er verdt et forsøk :-)

Her ser det ut til at det er mam ortodontisk som funker best. Ett litt uetisk triks jeg bruker for tiden er å bruke lua (balaclava) til å holde fast sutten. Dette gjør jeg når han skal sove i vogna og sitte i bilstol. Da blir sutten i munnen, for han spytter den ut med en gang! I går fikk jeg skrapa bilen uten at han hylte i bilstolen (han er ektremt utålmodig i bilstol når den ikke beveger seg). Jeg følger godt med, selvfølgelig, og tar bort lue-kanten fra sutten hvis/når han sovner.

Han syns jo sutten er deilig når han først tar den, men han protesterer alltid og mister den nesten med en gang.

Nuk

Huff, kjenner meg igjen, håper hun tar. Smokken etterhvert, her hjelper ikke så mye med mam heller :(

Storebror juni2012❤️
Lillebror oktober2013❤️

Her ser det ut til at det er mam ortodontisk som funker best. Ett litt uetisk triks jeg bruker for tiden er å bruke lua (balaclava) til å holde fast sutten. Dette gjør jeg når han skal sove i vogna og sitte i bilstol. Da blir sutten i munnen, for han spytter den ut med en gang! I går fikk jeg skrapa bilen uten at han hylte i bilstolen (han er ektremt utålmodig i bilstol når den ikke beveger seg). Jeg følger godt med, selvfølgelig, og tar bort lue-kanten fra sutten hvis/når han sovner.

Han syns jo sutten er deilig når han først tar den, men han protesterer alltid og mister den nesten med en gang.
Det var slett ikke dårlig ide :p det må prøves her også :)

Storebror juni2012❤️
Lillebror oktober2013❤️

Rund smokk i str 6+ mnd? Vi prøvde rund smokken trøst, men den ble for liten:)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

1385387397133.jpg
Denne smokken er den eneste mini vil ta her, etter endeløse forsøk. Har en del smokker til overs her nå :-P
Dette er da Nuk sin, str 1, i lateks. Super soothie heter den visst! Har ikke funnet den mange steder..
Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Huff, kjenner meg igjen, håper hun tar. Smokken etterhvert, her hjelper ikke så mye med mam heller :(

Storebror juni2012❤️
Lillebror oktober2013❤️

Hun sutter kanskje et par sekunder før den fyker ut da, så det er enda langt igjen før den nok blir tatt i bruk, men vi øver :)

Vis vedlegget 41163
Denne smokken er den eneste mini vil ta her, etter endeløse forsøk. Har en del smokker til overs her nå :p
Dette er da Nuk sin, str 1, i lateks. Super soothie heter den visst! Har ikke funnet den mange steder..

Hvor har du funnet den? Jeg har prøvd nuk nr 1 i lateks, og den er ikke rund, men den het heller ikke super soothie (har sett soothie på ebay, men liker ikke bestille ting derifra som barna skal ha i munnen). Er denne rund eller lurer bilder meg litt? Vi har prøvd trøst sin, som også er rund, og den er ikke populær. Men kanskje denne er litt annereldes, er den verdt et forsøk :P

Denne er rund ja :-) Finner den ikke på nett, og kun sett den i en lokal barnebutikk her i Tønsberg.. Er også den eneste mini her vil ta :-)

Aaaah.... du er så heldig!! Jeg strever så mye med den sutten, blir reint fortvila! :( Jeg VIL at han skal ta den, den er gull verdt senere!
akkurat det samme her...

Back
Topp