Smokk til nyfødt

Sniker fra mai, og ville bare nevne at det kan være verdt et forsøk å prøve med gummitutt (latex). Min første brakk seg av alle silikonsmokker, eneste hun tok i starten var nuk med brun tutt (gummi/latex).
Edit: De er gjerne litt mykere enn de blanke.
 
Sniker fra mai, og ville bare nevne at det kan være verdt et forsøk å prøve med gummitutt (latex). Min første brakk seg av alle silikonsmokker, eneste hun tok i starten var nuk med brun tutt (gummi/latex).
Edit: De er gjerne litt mykere enn de blanke.

Takk, skal prøve det som et aller siste forsøk :) om det ikke funker får vi bare slå oss til ro med at jeg må være sutteklut en stund :p

Noen som har prøvd den som heter «natursutten» eller «trøst»?
 
Sniker fra mai, og ville bare nevne at det kan være verdt et forsøk å prøve med gummitutt (latex). Min første brakk seg av alle silikonsmokker, eneste hun tok i starten var nuk med brun tutt (gummi/latex).
Edit: De er gjerne litt mykere enn de blanke.

Prøvde dette på lille dukka mi, og hun tar også bare NUK i latex [emoji28][emoji85]
 
Takk, skal prøve det som et aller siste forsøk :) om det ikke funker får vi bare slå oss til ro med at jeg må være sutteklut en stund [emoji14]

Noen som har prøvd den som heter «natursutten» eller «trøst»?
Gi gjerne en tilbakemelding, vi holder også på med smokke trening [emoji4]
 
Gi gjerne en tilbakemelding, vi holder også på med smokke trening [emoji4]

Vi har nå prøvd «alt», og bestemt oss for å gi opp smokk.

Har 7-8 smokker liggende nå, i ulike størrelser, fasonger og tekstur. Ingen fungerer [emoji30]
Har prøvd flere ganger, i flere ulike settinger men hun tar dem ikke. Har til og med prøvd å ha morsmelk på, og lure den inn etter puppen, men nei..
Brekker seg til hun begynner å gråte, så vi får vel bare innse at hun ikke er smokketypen. Mulig vi prøver igjen når hun blir litt større. Frem til da får jeg bare tåle å være levende smokk [emoji51]
 
Vi har nå prøvd «alt», og bestemt oss for å gi opp smokk.

Har 7-8 smokker liggende nå, i ulike størrelser, fasonger og tekstur. Ingen fungerer [emoji30]
Har prøvd flere ganger, i flere ulike settinger men hun tar dem ikke. Har til og med prøvd å ha morsmelk på, og lure den inn etter puppen, men nei..
Brekker seg til hun begynner å gråte, så vi får vel bare innse at hun ikke er smokketypen. Mulig vi prøver igjen når hun blir litt større. Frem til da får jeg bare tåle å være levende smokk [emoji51]
Hmm. Akkurat samme her [emoji51] Hadde vært fint hvis han kunne funne trøst i smokken og ikke alltid måtte på pupp!
 
Vi har nå prøvd «alt», og bestemt oss for å gi opp smokk.

Har 7-8 smokker liggende nå, i ulike størrelser, fasonger og tekstur. Ingen fungerer [emoji30]
Har prøvd flere ganger, i flere ulike settinger men hun tar dem ikke. Har til og med prøvd å ha morsmelk på, og lure den inn etter puppen, men nei..
Brekker seg til hun begynner å gråte, så vi får vel bare innse at hun ikke er smokketypen. Mulig vi prøver igjen når hun blir litt større. Frem til da får jeg bare tåle å være levende smokk [emoji51]

Med storebror fikk vi ikke han til å ta smokk før han var sånn 3-4 mnd. Og han brukte det nesten bare når han sov. Evt var trøtt. Nektet smokk etter han var ett år og når når jeg nærmet meg fødsel og rett før han ble 2 år så har han begynt med smokk igjen [emoji23] men ikke avhengig. Egentlig veldig greit siden smokk ikke er bra for tennene. :)
Med lillesøster så trener vi hver dag med avent soothie. Hun tar den litt og litt bedre for hver dag. Første gangene bare brakk hun seg. Kan ikke bare putte den inn, men hun må suge den inn selv hvis du skjønner. Lirker den litt frem og tilbake på leppen hennes mens jeg bysser henne tett til ansiktet mitt og lager suttelyder til henne.
 
Når begynte dere med smokktrening? Tulla vår har stort sugebehov. Hun spiser til hun gulper og likevel vil hun amme. I natt ga jeg henne lillefingeren etter å ha ammet i en evighet og etter at hun gulpet. Da sovnet hun endelig! Hun er en uke gammel i morgen, og jeg er redd for å rote til ammingen med smokk. Jeg bruker skjold fordi hun ikke tar rett tak på brystet.

Planen er å jobbe med det slik at vi kun droppe skjold til slutt, men jeg er litt redd for at smokk skal gjøre ammingen enda vanskeligere. Samtidig så kan jeg jo prøve å begrense smokk til natten f.eks. Jeg ser at ammehjelpen anbefaler smokk først etter tre uker, men jeg vet at jeg kommer til å bruke lillefingeren dersom hun ikke roer seg om natten fordi jeg blir så desperat etter å sove selv:joyful:
 
Eldste brukte aldri smokk. Mellomste brukte smokk for å sovne frem til hun var 3 mnd. Da ville hun ikke ha lenger og sovnet av seg selv. Vesla hadde veldig suttebehov de første to ukene, men det ser ut til at det har gitt seg. Så kanskje vi slipper smokk denne gangen også.
 
Når begynte dere med smokktrening? Tulla vår har stort sugebehov. Hun spiser til hun gulper og likevel vil hun amme. I natt ga jeg henne lillefingeren etter å ha ammet i en evighet og etter at hun gulpet. Da sovnet hun endelig! Hun er en uke gammel i morgen, og jeg er redd for å rote til ammingen med smokk. Jeg bruker skjold fordi hun ikke tar rett tak på brystet.

Planen er å jobbe med det slik at vi kun droppe skjold til slutt, men jeg er litt redd for at smokk skal gjøre ammingen enda vanskeligere. Samtidig så kan jeg jo prøve å begrense smokk til natten f.eks. Jeg ser at ammehjelpen anbefaler smokk først etter tre uker, men jeg vet at jeg kommer til å bruke lillefingeren dersom hun ikke roer seg om natten fordi jeg blir så desperat etter å sove selv:joyful:
Første fikk smokk allerede på sykehuset. Denne gangen gav vi smokk første kveld hjemme (hadde nok fått på sykehuset hadde vi ikke glemt å ta med). Begge hadde et enormt sugebehov og tok smokken med en gang :) Hadde nok ikke hatt like fine og rolige netter dersom vi ikke hadde hatt smokken.
 
Vi begynte med smokk da vesla var 2 dager gammel. Det ble da en MAM smokk, som jeg fikk gratis i babypakke fra både rema1000 og apotek1 [emoji4] Nå bryr hun seg ikke om hvilken smokk hun får, for hun tar også avent sin for 0-2mnd [emoji106]

De fleste jordmødrene på barsel var ikke enige, men hun luftsugde hele tiden - og fikk roet seg med smokken [emoji177]

Jeg er nok litt skeptisk til dette nymotens "sugeforvirring" problemet..
Blir baby personforvirret av møte med foreldre, besteforeldre og søsken kanskje?
Eller soveforvirret av veksling mellom vogn, seng og vugge?
[emoji85]

Her har vi hvertfall brukt smokk, forskjellige flasker, og nå omsider full-amming [emoji4] Null tegn på at babyen min er forvirret av den grunn [emoji1] [emoji177]

Edit: hun brekker seg forresten av de smokkene som er fra 0-6mnd.. Så de er nok for store foreløpig :)
 
Når begynte dere med smokktrening? Tulla vår har stort sugebehov. Hun spiser til hun gulper og likevel vil hun amme. I natt ga jeg henne lillefingeren etter å ha ammet i en evighet og etter at hun gulpet. Da sovnet hun endelig! Hun er en uke gammel i morgen, og jeg er redd for å rote til ammingen med smokk. Jeg bruker skjold fordi hun ikke tar rett tak på brystet.

Planen er å jobbe med det slik at vi kun droppe skjold til slutt, men jeg er litt redd for at smokk skal gjøre ammingen enda vanskeligere. Samtidig så kan jeg jo prøve å begrense smokk til natten f.eks. Jeg ser at ammehjelpen anbefaler smokk først etter tre uker, men jeg vet at jeg kommer til å bruke lillefingeren dersom hun ikke roer seg om natten fordi jeg blir så desperat etter å sove selv:joyful:
Jeg brukte også skjold til å amme med og ville slutte med det før vi inroduserte smokken. Var nok litt lat med å prøve å kvitte meg med skjoldet, det funket jo så fint og greit. Men så fikk jeg tette melkeganger og det ble motivasjon til å kvitte meg med skjoldet. Siden hun får tømt brystet bedre uten skjoldet. Så det blei det en del skrik og fortvilelse ved puppen, men vi fikk det til og kunne nok fått det til tidligere å tror jeg. Da var henne 3uker. 3-4dager uten skjold fikk hun smokk. Hun kan virke litt forvirret ved puppen noen ganger, men ikke noe problem og vi får det til. Jeg også måtte bruke lillefingeren noen netter:p
 
Jeg brukte også skjold til å amme med og ville slutte med det før vi inroduserte smokken. Var nok litt lat med å prøve å kvitte meg med skjoldet, det funket jo så fint og greit. Men så fikk jeg tette melkeganger og det ble motivasjon til å kvitte meg med skjoldet. Siden hun får tømt brystet bedre uten skjoldet. Så det blei det en del skrik og fortvilelse ved puppen, men vi fikk det til og kunne nok fått det til tidligere å tror jeg. Da var henne 3uker. 3-4dager uten skjold fikk hun smokk. Hun kan virke litt forvirret ved puppen noen ganger, men ikke noe problem og vi får det til. Jeg også måtte bruke lillefingeren noen netter:p

Jeg ble litt utålmodig, og gav henne MAM smokk tidligere i kveld. Hun tok den som en helt, og jeg har ammet to ganger etter at hun fikk sove med smokk og det har ikke vært noe problem enn så lenge. Håper virkelig at det fortsetter sånn. Ble en litt annen verden med smokk om natten kjenner jeg, mye roligere baby som lettere faller i søvn etter amming❤️
 
Vi begynte med smokk da vesla var 2 dager gammel. Det ble da en MAM smokk, som jeg fikk gratis i babypakke fra både rema1000 og apotek1 [emoji4] Nå bryr hun seg ikke om hvilken smokk hun får, for hun tar også avent sin for 0-2mnd [emoji106]

De fleste jordmødrene på barsel var ikke enige, men hun luftsugde hele tiden - og fikk roet seg med smokken [emoji177]

Jeg er nok litt skeptisk til dette nymotens "sugeforvirring" problemet..
Blir baby personforvirret av møte med foreldre, besteforeldre og søsken kanskje?
Eller soveforvirret av veksling mellom vogn, seng og vugge?
[emoji85]

Her har vi hvertfall brukt smokk, forskjellige flasker, og nå omsider full-amming [emoji4] Null tegn på at babyen min er forvirret av den grunn [emoji1] [emoji177]

Edit: hun brekker seg forresten av de smokkene som er fra 0-6mnd.. Så de er nok for store foreløpig :)

Vi har måttet trappe ned på smokketreningen her når hun begynte å bli flink med den fordi hun begynte å kave med puppen og glippe på brystvorten. Nå når hun inne har fått smokk på noen dager så går ammingen bedre igjen. Hun er over 5 uker. Så tror det er individuelt for babyer.
Også har hun stramt leppebånd og mest sannsynlig litt stramt bakre tungebånd så det kan jo ha noe med det å gjøre også.
 
Dokka mi tar enda ikke smokken noe særlig! Tenker det sikkert hadde vært lurt å drite i smokken, grunnet vanskelig å avvenne dem senere og sånn. Men så har hun veldig sugebehov.. så hadde vært kjekt om hun tok den og..
 
Her sutter hun på smokken som bare det og er veldig godt om natta, men er også et problem da hun stort sett våkner hver gang hun mister den og blir da lys våken.. så har ikke helt bestemt meg for om jeg synes det er lurt å gi henne den om natta eller ikke :p
 
Back
Topp