Smokk til nyfødt

Babylykke18

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Noen som har tips til god smokk til nyfødt?

Vår snuppe på 2 uker nekter å ta smokk, men har et rimelig stort sugebehov. Suger mye på hendene sine, også rett etter store måltid.
Hadde derfor vært greit om hun ville ta smokk.

Vi har prøvd en fra NUK, to ulike fra mam og en fra avent. Ingen falt i smak. Ser ut som hun synes de er for stor, selv om alle skal være fra 0-2 mnd.
 
Nei den har vi ikke prøvd [emoji4]
Er de små i selve «sutten»?
Tja, de er iallefall gode ifht at de promoterer naturlig suging. Min tar ikke mam smokker,men elsker disse. De er veldig gode men litt spesielle. Verdt å prøve :rolleyes:
 
Kjøp en større sutt! Min premature tar kun mam air fra 6mnd +..., han fikk ikke til å suge på de små.
Men avent soothiene bruker de på nyfødtintensiven :)
 
Kjøp en større sutt! Min premature tar kun mam air fra 6mnd +..., han fikk ikke til å suge på de små.
Men avent soothiene bruker de på nyfødtintensiven :)

Virker egentlig som hun synes de minste et for store. Brekker seg nesten litt.. men skal prøve om soothie smokken ikke fungerer [emoji4]
 
0a66d76c56690353b605bfaa75a702a0.jpg


Ser litt rare ut eneste[emoji23][emoji23]
 
Vi prøvde alle slags smokker til vår første, men hun nektet å ta smokk uansett. Men i ettertid er vi veldig glad for at hun aldri begynte med smokk, så slipper enn mye styr med det og avvending. Hun er snart 2,5år nå og har bare hatt kosedyr som "kos"
 
Vi prøvde alle slags smokker til vår første, men hun nektet å ta smokk uansett. Men i ettertid er vi veldig glad for at hun aldri begynte med smokk, så slipper enn mye styr med det og avvending. Hun er snart 2,5år nå og har bare hatt kosedyr som "kos"

Vi har kun denne som tar smokk. De to eldste nektet så dette er «nytt» for oss. :) Og så fantastisk deilig :)
 
Prøvd Avent Soothie?

Eneste som fungerer her[emoji1360]


[emoji21][emoji21] den funket ikke den heller.. har prøvd i 3 dager nå..

Flere tips? Jeg sitter her nå med snuppa som har hengt i puppen i 2 timer.. nekter å være med far mer enn 10 minutter. Gråter selv om vi går rundt og bysser på henne- eneste som funker er å ligge til puppen. Hun suger ikke så mye på den, men må ha den i munnen og ligge inntil.
Skal ikke klage så mye, for hun er veeeeldig snill ellers, og så lenge hun får ligge til puppen min så er hun helt rolig og sovner innimellom. Men er så slitsomt for puppene mine. Begynner faktisk å bli øm i selve puppen..Er redd for overproduksjon også..

Når vi i ca 22:30 -23:00 tiden steller henne for kvelden, og legger oss i mørkt rom for å amme spiser hun skikkelig på begge pupper. Jeg kan da legge henne i sengen hennes etterpå, å da sover hun gjerne 2-3 timer før neste måltid. Er hun kanskje bare sliten og overstimulert etter dagen? Burde vi forsøke å ta leggingen tidligere?
 
[emoji21][emoji21] den funket ikke den heller.. har prøvd i 3 dager nå..

Flere tips? Jeg sitter her nå med snuppa som har hengt i puppen i 2 timer.. nekter å være med far mer enn 10 minutter. Gråter selv om vi går rundt og bysser på henne- eneste som funker er å ligge til puppen. Hun suger ikke så mye på den, men må ha den i munnen og ligge inntil.
Skal ikke klage så mye, for hun er veeeeldig snill ellers, og så lenge hun får ligge til puppen min så er hun helt rolig og sovner innimellom. Men er så slitsomt for puppene mine. Begynner faktisk å bli øm i selve puppen..Er redd for overproduksjon også..

Når vi i ca 22:30 -23:00 tiden steller henne for kvelden, og legger oss i mørkt rom for å amme spiser hun skikkelig på begge pupper. Jeg kan da legge henne i sengen hennes etterpå, å da sover hun gjerne 2-3 timer før neste måltid. Er hun kanskje bare sliten og overstimulert etter dagen? Burde vi forsøke å ta leggingen tidligere?

Prøv å ha en koseklut i bhen din en stund sånn at den lukter godt av deg. Og la henne lukte på den. Det kan funke :)
 
Ingen andre tips desverre. Her var det sykehuset som introduserte sutten for han. De to andre nektet sutt. Men tipset fra sykehuset var iallefall større sutt.
Har du prøvd å dyppe den litt i maltekstrakt før du prøver den på henne?
Maltekstrakt er jo søtt
 
Ingen andre tips desverre. Her var det sykehuset som introduserte sutten for han. De to andre nektet sutt. Men tipset fra sykehuset var iallefall større sutt.
Har du prøvd å dyppe den litt i maltekstrakt før du prøver den på henne?
Maltekstrakt er jo søtt

Virker som hun synes alle vi har prøvd til nå er for store, siden hun brekker seg.. men kan jo prøve en større for å se.
Har ikke prøvd å dypp den i noe, men vurderte å prøve litt morsmelk i går, å så bytte fra pupp til smokk akkurat i det hun slutter å suge, men bare vil ha puppen i munnen. Fikk det ikke helt til i går, men hun smakte litt på smokken i det minste, så får prøve det noen ganger til [emoji4]
 
[emoji21][emoji21] den funket ikke den heller.. har prøvd i 3 dager nå..

Flere tips? Jeg sitter her nå med snuppa som har hengt i puppen i 2 timer.. nekter å være med far mer enn 10 minutter. Gråter selv om vi går rundt og bysser på henne- eneste som funker er å ligge til puppen. Hun suger ikke så mye på den, men må ha den i munnen og ligge inntil.
Skal ikke klage så mye, for hun er veeeeldig snill ellers, og så lenge hun får ligge til puppen min så er hun helt rolig og sovner innimellom. Men er så slitsomt for puppene mine. Begynner faktisk å bli øm i selve puppen..Er redd for overproduksjon også..

Når vi i ca 22:30 -23:00 tiden steller henne for kvelden, og legger oss i mørkt rom for å amme spiser hun skikkelig på begge pupper. Jeg kan da legge henne i sengen hennes etterpå, å da sover hun gjerne 2-3 timer før neste måltid. Er hun kanskje bare sliten og overstimulert etter dagen? Burde vi forsøke å ta leggingen tidligere?
Prøv å legge smokken inn mens hun ligger inntil puppen. Evt dyppe den i litt sukkervann ? Ikke godt når du blir sår, derfor jeg også begynte med det..
 
3142ad13dbcbf50b409639122875c75e.jpg

dette er den eneste hun vil ha klarer ikkje å lese hva den heter da jeg er veldig svaksynt [emoji23] det står på smokken en plass. kjøpte den på sparkjøp av alle plasser[emoji23] skulle bare ha flere gulpekluter da vi har et ekstremt forbruk. men etter hun endelig ville ta en smokk så har gulpingen roet seg masse [emoji16] fir nå slipper jeg å bruke puppen til smokk [emoji6]
 
Back
Topp