Smokk før veletablert amming

JayCee

Forelsket i forumet
JuniJubel2021
Juligull2021
God søndag julidamer :Heartpink

Jeg fikk baby på mandag 5/7, altså barnet er nå 6 dager gammelt.
Denne jenta ligger konstant på en av puppene. Hun spiser, gulper, griner og vil ha mer. Slik fortsetter denne runddansen dagen lang:wacky:
Jeg prøver så langt det går å koble henne på riktig (har 2 års amme erfaring fra før).
Men brystene mine er så sår nå at de blør :(

Er det innafor å gi ingen en smokk for å dekke sugebehovet hennes?
Jeg vil ikke si at ammingen er helt på plass enda, men de såre knoppene trenger en liten pause innimellom om dagene :dummy1:
 
God søndag julidamer :Heartpink

Jeg fikk baby på mandag 5/7, altså barnet er nå 6 dager gammelt.
Denne jenta ligger konstant på en av puppene. Hun spiser, gulper, griner og vil ha mer. Slik fortsetter denne runddansen dagen lang:wacky:
Jeg prøver så langt det går å koble henne på riktig (har 2 års amme erfaring fra før).
Men brystene mine er så sår nå at de blør :(

Er det innafor å gi ingen en smokk for å dekke sugebehovet hennes?
Jeg vil ikke si at ammingen er helt på plass enda, men de såre knoppene trenger en liten pause innimellom om dagene :dummy1:


*Er det innafor å gi smokk*
 
God søndag julidamer :Heartpink

Jeg fikk baby på mandag 5/7, altså barnet er nå 6 dager gammelt.
Denne jenta ligger konstant på en av puppene. Hun spiser, gulper, griner og vil ha mer. Slik fortsetter denne runddansen dagen lang:wacky:
Jeg prøver så langt det går å koble henne på riktig (har 2 års amme erfaring fra før).
Men brystene mine er så sår nå at de blør :(

Er det innafor å gi ingen en smokk for å dekke sugebehovet hennes?
Jeg vil ikke si at ammingen er helt på plass enda, men de såre knoppene trenger en liten pause innimellom om dagene :dummy1:

Sniker fra januar, her fikk mini smokk da han var 8 dager, og har ikke opplevd noe tull for ammingen! Smokken ble en redning her, og tilslutt uttrykte mini selv ønske for smokk og ikke pupp da han ville suge, men ikke få melk:happy: Gjør det som er riktig for deg, kjør på med smokk!
 
Absolutt!

Jeg har også tenkt til å ha med smokk i fødebagen. Baby skal bli fort vant med smokk, slik at vi ikke risikerer at hun ikke vil ha den viss vi venter for lenge. Smokk er gull verdt!
 
Sniker fra januar, her fikk mini smokk da han var 8 dager, og har ikke opplevd noe tull for ammingen! Smokken ble en redning her, og tilslutt uttrykte mini selv ønske for smokk og ikke pupp da han ville suge, men ikke få melk:happy: Gjør det som er riktig for deg, kjør på med smokk!


Jeg håper det blir redningen her og, holder på å bli gal av det sugebehovet hennes. Hun tok heldigvis smokken ganske kjapt. Storebror var også smokkbaby pga sugebehov :)
 
Absolutt!

Jeg har også tenkt til å ha med smokk i fødebagen. Baby skal bli fort vant med smokk, slik at vi ikke risikerer at hun ikke vil ha den viss vi venter for lenge. Smokk er gull verdt!

Jeg også hadde med smokk i fødebagen i tilfelle sugebehovet gikk i arv. Storebror var akkurat likedan som hun her. ELLER hun her er værre :woot:
 
Ja, det er innafor å gi smokk :)
Mine har fått smokk hhv dag 4 og dag 2. hun som
Fikk smokken på dag 2 måtte jeg jobbe med og hun godtok smokk ordentlig en gang mellom 2 og 3 måneder. Han som fikk smokk på dag 4 slukte smokken fra første sekund. Fullammet begge pg ingen tok flaske etter 8 ukers alder
 
Sniker fra august.
Forrige gang var jeg så redd for å gi babyen smokk, men da han endte på nyfødtintensiven etter et døgn, lå han så fornøyd og suttet på en smokk og sukkervann da jeg fikk komme opp. Heldigvis gikk det fint å amme, han virket ikke særlig sugeforvirret. Gi smokk og puppene dine litt avlastning du!
 
Hvilken smokk har dere klar som nr. 1-smokk, da?
Vi bruker Bibs (den runde) på førstemann, og han har likt dem fra starten av. Har kjøpt samme til lillesøster nå. Og så er det så kjekt at man kan bestille dem med navn på - genialt i bhg!
 
Helt innafor med smokk. Begge mine fikk det på sykehuset, har pakket det i fødebaggen denne gangen også, OG vi pleier å gi det på nyfødtintensiv for å dekke sugebehovet, uavhengig av amming.
 
Mam får man vel i matbutikkene, men Bibs må bestilles virker det som? Da jeg fikk min første husker jeg at vi prøvde 4-5 merker, men Bibs var ikke en greie da. De lages uten lateks / naturgummi også, ikke sant?

Er litt spent - førstemann nektet å ta i bruk smokk så vi ga opp etter ca. 3 mnd. Vi har lurt sånn på om vi skulle prøve igjen eller ikke med han som kommer nå.
 
God søndag julidamer :Heartpink

Jeg fikk baby på mandag 5/7, altså barnet er nå 6 dager gammelt.
Denne jenta ligger konstant på en av puppene. Hun spiser, gulper, griner og vil ha mer. Slik fortsetter denne runddansen dagen lang:wacky:
Jeg prøver så langt det går å koble henne på riktig (har 2 års amme erfaring fra før).
Men brystene mine er så sår nå at de blør :(

Er det innafor å gi ingen en smokk for å dekke sugebehovet hennes?
Jeg vil ikke si at ammingen er helt på plass enda, men de såre knoppene trenger en liten pause innimellom om dagene :dummy1:
Jeg ga min sønn smokk når han var 1 uke gammel ca. Han har ett enormt sugebehov og lillefingeren til far fikk virkelig kjørt seg. Sykehuset sa at man bør vente en god stund, men jeg tok ert valg for sønnen min og det har ikke påvirker måten han ammer på. Så gjør det som er best for deg :Heartred
 
Lille her fikk smokk dagen etter fødsel. Ingen problem i forhold til amming, han er helt puppegal :p Smokken er han sånn passe begeistra for, den blir spytta ut med en gang han er på meg.
 
Foreløpig er det kun mam sine som blir godtatt. Både 0-2mnd og 0-6 mnd. Bibs sine blir presset ut igjen :wtf:
 
Overrasket over hvor vanlig det er å begynne med smokk tidlig! Trodde det var etter fire uker det var vanlig? Vår er to uker nå og jeg kjenner jeg gjerne skulle begynt med smokk, men amming er litt styr enda (vanskelig å kople til pga flate brystvorter), så tørr ikke helt enda. Med første begynte vi etter to uker :)
 
Back
Topp