Smokk før veletablert amming

Overrasket over hvor vanlig det er å begynne med smokk tidlig! Trodde det var etter fire uker det var vanlig? Vår er to uker nå og jeg kjenner jeg gjerne skulle begynt med smokk, men amming er litt styr enda (vanskelig å kople til pga flate brystvorter), så tørr ikke helt enda. Med første begynte vi etter to uker :)

Jeg og mener jeg har hørt 4 uker en plass :rolleyes:

Vi begynte med smokk med største når han var 4 uker. Dette var de på Haukeland som sa jeg måtte siden han hadde så stort sugebehov og la på seg alt for mye på kort tid. ;)
 
Overrasket over hvor vanlig det er å begynne med smokk tidlig! Trodde det var etter fire uker det var vanlig? Vår er to uker nå og jeg kjenner jeg gjerne skulle begynt med smokk, men amming er litt styr enda (vanskelig å kople til pga flate brystvorter), så tørr ikke helt enda. Med første begynte vi etter to uker :)
Min første fikk på sykehuset, nyfødtposten. Så dermed har jeg gitt alle mine fra tidlig av.
 
Jeg ventet 3 uker med å gi smukk til min lille pga jeg var så redd for at det skulle ødelegge amminga. Helt til min fantastiske helsesykepleier sa at «du merker fort om det blir sugeforvirring av smukken, det du skal passe på er at smukken ikke skjuler behovet for mat». Du kan helt trygt gi smukken et par ganger, også se an om det blir vanskelig for deg å amme(du ødelegger ikke amminga av å gi smukk et par ganger). Blir det mye kav og styr med å få ordentelig sugetak på brystet etter introdusering av smukk, venter du et par dager å prøver igjenn ;) Gjør det magefølelsen din sier, mammainstinktet er helt fantastisk! Du kjenner din baby best, og ser om det blir sugeforvirring av det! :)

*ser nå at det er en stund siden du la ut innlegget(ammetåke for the win), håper baby tok smukken og at nipplene dine fikk litt helingstd!*
 
Back
Topp