Smittet med utslett!! Hva kan det være?????

M

MaseMamma09/11

Guest
Vi var masse på besøk til en venninde med barn i helga. På søndagen oppdaget vi at hele kroppen til denne jenta var fylt med masse røde prikker. Men regnet med at det var et allergisk utslett.
Igår så vi noen prikker på magen til Sofie og nå er hele kroppen fylt med dem(kun litt i ansiktet, men ellers heeeeeele kroppen!!)

Her er et bilde:



Utslettet er rødprikket og med en liten nupp i midten på de fleste. Man kjenner de såvidt på utsida, altså stikker de så vidt litt ut fra huden...
Hun er i grei form, men sutrete og griner VEEEEEELDIG lett!!!! Var veldig grinete igår også! Kanskje hun klør??
Hun er forresten 14 mnd.....

Hun har hatt fjerde barnesykdommen og har ikke noe feber!
 
Har hun delt klær eller ligget i senga til barna til vennina di? Kan se ut som reaksjon på sengemidd.
 
ORIGINAL: alice_

Har hun delt klær eller ligget i senga til barna til vennina di? Kan se ut som reaksjon på sengemidd.


Nei, hun har ikke det....hmm...
 
Det er ikke vannkopper da?
 
ORIGINAL: ¤Tebsil¤

Det er ikke vannkopper da?


Ser det sånn ut?
Trodde det var mer blemmer jeg. Hun har ikke feber da, men veldig grinete/sutrete!
 
Hadde hun ikke hatt den fjerde barnesykdommen så hadde jeg tippet på det, men hva med den femte barnesykdommen? De skal være meget like
 
Er ikke vannkopper i hvertfall[;)]
 
ORIGINAL: Ripley

Er ikke vannkopper i hvertfall[;)]


Regna med det....lurer veldig på hva det er!
 
5. barnesykdom?
 
Vi har vært til hudspesialist for barn med mini i dag, for han han har hatt noe lignende hud på sitt værste(i tillegg til at huden er litt "rød-flambert"), men d er kun på armene og så vidt på knærne...

Der fikk vi høre var at man skulle unngå Natusan produkter, være nøye med hygiene(altså vaske av huden for de kremene en bruker mellom slagene (med parfymefri såpe))Bruke fuktighetskrem 2-3 ganger daglig, gå over til kortisonkrem om ikke vanlig mild og parfymefri krem virker, bruke milde oljer i badevannet, kun hvite ullklær, godt og variert kosthold og fet fisk er godt for huden .
Av fastlegen legen fikk vi Locoid 0,1 % salve, mens vi ventet på å komme inn til spesialisten og den har gjort underverker på mini[:D][:D][:D]

Å dra til hudspesialist for barn er gratis, så jeg ville ha bestilt time med en gang for å finne en løsning[:)][:)][:)]


Riktig god bedring til barnet [:)][:)][:)]
 
Vi pleier av og til å ha noe lignende og legen her sa at det er varmeutslett fordi hun har så høy kroppstemperatur.
 
Akkuratt det der har jenta mi også! Som også er 14 mnd...

Tror hun hadde 4 barnesykdommen for 2 uker siden, da var hun syk med feber osv. Men prikkene forsvinner ikke! Hun har ikke noe ubehag ellers da......

Og ikke noe nytt skyllemiddel, mat osv... jeg trodde kanskje prikkene bare "hang igjen", men kansskje jeg bør ta en tur til legen
 
Back
Topp