¤Woolfmother¤
Forumet er livet
Overskriften er bare bittelitt småekkel..:PJuliette skrev:

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Overskriften er bare bittelitt småekkel..:PJuliette skrev:

Jeg ble møkkadårlig som 15åring, så jeg hadde ikke sagt nei takk til et slikt besøkAnaBanana skrev:
Jeg var 19 og nygift, og jeg var så sjuk at selv min "mister blir aldri bekymret" av en eksmann faktisk gråt ett par tårer, og han har grått to ganger til etter det, og det var da jeg fødte...
Jeg var ekstremsjuk, og fikk veldig høy feber, type 41, satt i halvsvime på legevakta... Det eneste positive er jo at man kan gi blod som kan være med på å redde premature, men sånn bortsett fra det, vil jeg ikke at ungene mine skal være så store.
Det var ikke noe stas å sitte i badekar i lactacyd-bad, for så å reise seg opp når man var blitt tørr under rumpa i badekaret, og vannkoppene hang fast i bunnen på badekaret...
Gollemor skrev:
Bouncy the Butthead Slayer skrev:
Gollemor skrev:
kronisk helvettesild , knornisk leddsmerter, sterilitet hos menn , skyhøg feber e blandt farene en får i voksen alder av vannkoppene ;) derfor e d en ekstremsport å få d ivoksen alder!pianøtt skrev:
Kilder?
Det er MYE som er verre å få i voksen alder enn som barn, men det er ikke dermed sagt at det er bra med smittefester, og i det hele tatt ønske at barnet sitt utsettes for den smitten.
Poenget her er vel strengt tatt at man får det trolig en eller annen gang i løpet av livet uansett, og at det da er greiest å få den i veldig ung alder.
Folk vaksinerer ungene sine og det blir mange også syke av, noen verre enn andre - men etterpå er de immune, hence poenget med vaksinen. De eneste som sier at det er dårlig gjort å eksponere unger for vaksine-plager er dem som synes at nyhetsspeilet.no er en seriøs nyhetskilde.
Jeg har ikke helt tatt stilling til dette med smittefester, men jeg kan ikke si at jeg synes det er noen stor prinsipiell forskjell på det og en vaksine med alle dens bivirkninger.
Jeg tenker vel heller mer det, at dersom disse vannkoppene er så potensielt skumle å få som voksen, så hadde Norge innført et vaksineprogram på det. Noe de ikke har.
Ergo ser jeg ingen vits med smittefester.
JEG hadde ikke turt. Man vet ikke hvordan barnet vil reagere på sykdommen. Og er barnet lite vet man heller ikke om det er en bakomliggende tilstand som gjør at barnet blir ekstra syk. Sånt vet man ikke før barnet blir eldre. Og da er man mer rustet.
Gollemor skrev:
Gollemor skrev:
kronisk helvettesild , knornisk leddsmerter, sterilitet hos menn , skyhøg feber e blandt farene en får i voksen alder av vannkoppene ;) derfor e d en ekstremsport å få d ivoksen alder!pianøtt skrev:
Kilder?
Det er MYE som er verre å få i voksen alder enn som barn, men det er ikke dermed sagt at det er bra med smittefester, og i det hele tatt ønske at barnet sitt utsettes for den smitten.
Poenget her er vel strengt tatt at man får det trolig en eller annen gang i løpet av livet uansett, og at det da er greiest å få den i veldig ung alder.
Folk vaksinerer ungene sine og det blir mange også syke av, noen verre enn andre - men etterpå er de immune, hence poenget med vaksinen. De eneste som sier at det er dårlig gjort å eksponere unger for vaksine-plager er dem som synes at nyhetsspeilet.no er en seriøs nyhetskilde.
Jeg har ikke helt tatt stilling til dette med smittefester, men jeg kan ikke si at jeg synes det er noen stor prinsipiell forskjell på det og en vaksine med alle dens bivirkninger.
Jeg tenker vel heller mer det, at dersom disse vannkoppene er så potensielt skumle å få som voksen, så hadde Norge innført et vaksineprogram på det. Noe de ikke har.
JEG hadde ikke turt. Man vet ikke hvordan barnet vil reagere på sykdommen. Og er barnet lite vet man heller ikke om det er en bakomliggende tilstand som gjør at barnet blir ekstra syk. Sånt vet man ikke før barnet blir eldre. Og da er man mer rustet.
Vet man det med vaksiner, da?
Gollemor skrev:
Gollemor skrev:
Vet man det med vaksiner, da?
I større grad, vil jeg tro.
Vi holdt på å miste vår minstemann grunnet komplikasjoner etter vannkopper... Tør ikke tenke på hvordan vi hadde følt oss dersom vi hadde vært dem som hadde utsatt han for smitten..Trebarnsguttemamma skrev: