Smertestillende

Gimpus

Flørter med forumet
Augustlykke 2015
Hva brukte dere under fødselen?
Jeg brukte lystgass under de to forrige fødslene. Synes det funket veldig fint. Men nå har de ikke lystgass på st Olavs lenger og det skremmer meg litt.

Forje gang brukte jeg ingenting. Fikk varmeflaske og en paracet. De hadde ikke lystgass på gamle ahus. Men på Bye ahus har de det, så jeg skal prøve meg på detvdenne gangen w

Brukte ingenting noen av de to gangene jeg har født. Prøvde lystgass med nr1 men ble bare uvell og følte jeg ikke fikk puste med den så kasta den fort bort igjen.

Brukte ingenting forrige gang - men skal absolutt ha epidural nå :-)

Brukte ingenting sist. Kunne få akupunktur og epidural men takka nei... Håper jeg klarer uten denne gangen også men vet jo aldri! :-)

Brukte kun lystgass sist, håper at det holder denne gangen også :)

Hadde lystgass sist, men ser er jo ikke lov lenger. Stiller med et åpent sinn denne gangen, men sier ikke nei takk til epidural om anledningen byr seg.

Epidural med første, lystgass med andre :) prøve vann denne gangen da kansje ;)

fikk epidural siden fødselen tok så lang tid, måtte spare på kreftene. men hadde fødselen gått raskere, så hadde jeg ikke trengt noe. håper det går raskere denne gang:)

Brukte lystgass og skal på A-hus og håper lystgassen holder denne gangen også :)

Jeg fikk ingen smertestillende forrige gangen, og det gikk greit. Spurte om epidural, men så fikk jeg plutselig pressrier og rakk det ikke.

Fikk varmeflaske, akupunktur og lystgass i denne rekkefølgen med vår første.
Med vårt andre fikk varmeflaske, forsøkt akupunktur (funket ikke den gangen), lystgass (som ikke ga gass hele tiden) og noe i sprøyte på steika (morfin?) før det ble bestemt AKS der de satte i spinalbedøvelse før inngrepet.
Vil absolutt ha varmeflaske og lystgass denne gangen også, hvis jeg får en naturlig fødsel.
Har alltid drømt om å få bruke boblebad under riene, men har ikke kunnet fordi vannet har gått begge gangene da fødselen har satt i gang.

Fikk det meste første gang siden det dro ut litt: akupunktur, saltvannspapler, lystgass, epidural. Det eneste som hjalp var epidural. Andre gang rakk jeg ingenting. Gikk mye fortere og var en bedre opplevelse.

Denne gangen tar jeg gjerne epidural men vil absolutt ikke ha noe av det andre.

Back
Topp