smertestillende ved fødsel?

Ja, det har, i følge jordmor, dannet seg arrvev under keisersnittet med førstemann (hastekeisersnitt), så når jeg fødte nr 2 vaginalt strakk liksom snittet seg fra innsiden. Vanskelig å forklare, men hun sa det var en risiko for at det revnet.
Var i hvert fall j.... vondt!
Etter de to timene gikk resten og pressriene som en "drøm" (kan man si det) da! :p :)

Nå ble jeg nervøs med tanke på at jeg hadde katastrofe keisersnitt med nr 3:eek:

Nå ble jeg nervøs med tanke på at jeg hadde katastrofe keisersnitt med nr 3:eek:
Neida, ikke vær det! Er forskjellig og jeg danner mye arrvev! Og, epidural gjorde det fint og vips var det hele over;)
Og vi får håpe du får planlagt keisersnitt uansett;) :)

Ja, det har, i følge jordmor, dannet seg arrvev under keisersnittet med førstemann (hastekeisersnitt), så når jeg fødte nr 2 vaginalt strakk liksom snittet seg fra innsiden. Vanskelig å forklare, men hun sa det var en risiko for at det revnet.
Var i hvert fall j.... vondt!
Etter de to timene gikk resten og pressriene som en "drøm" (kan man si det) da! :p :)
Uææ, jeg hadde også hastesnitt med førstemann:oops: Men i alle fall godt å høre at du fikk babyen ut den veien den skal, er IKKE lysten på et nytt snitt for å si det sånn;)
Hva synes du var "best"? Ser for meg at barseltiden blir mye hyggeligere når man ikke er nyoperert..

Uææ, jeg hadde også hastesnitt med førstemann:oops: Men i alle fall godt å høre at du fikk babyen ut den veien den skal, er IKKE lysten på et nytt snitt for å si det sånn;)
Hva synes du var "best"? Ser for meg at barseltiden blir mye hyggeligere når man ikke er nyoperert..
Selve opplevelsen syns jeg var best vaginalt - var så stort å få gullet rett opp på brystet❤️
Men, jeg hadde null komplikasjoner eller spesielt vondt etter keisersnittet (var første så hadde ingen andre barn som ville bæres osv), og kom meget raskt i form igjen.
Etter vaginal fødsel ble jeg litt overrasket over inkontinens, mye blødninger etterpå og generelt sår i skrittet! Gikk nok fortere over, men trodde på en eller annen måte at jeg ikke skulle merke noe etterpå! :p
Vil aller helst føde normalt nå og få babyen min rett i armene!! Nå vet jeg jo også at skrittet blir normalt etter en viss tid;) :p

håper på epidural. Lystgass liker jeg ikke. syns det var satans vondt (ble satt i gang) og er ikke så gira på å gjøre det naturlig ;)

Back
Topp