Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Viss denne fødselen liknar dei to første klarar eg meg utan noko (men treng sikkert smertestillande etterpå pga etterrier). For raske fødslar til epidural. Viss fødselen derimot skulle trekke ut over mange timar eller døgn, vil eg sjølvsagt vurdere smertelindring ut ifrå kva jordmor anbefaler.
Nr 2 blei fødd i badekar, men eg rakk berre så vidt å komme oppi før ho blei fødd, så eg hadde ikkje noko særlig smertelindrande effekt av vatnet. Om mulig vil eg gjerne i dusj/badekar tidlegare denne gongen - det kjem an på kor fort det går.
Mhm. Var totalt uforberedt på at det skulle gjere vondt etterpå... Men det var verst med første her, ikkje like ille med nr 2. Håpar det ikkje blir verre denne gongen.Jeg syns etterriene med nr 2 omtrent var verre enn selve fødselen :/ håper ikke de blir verre nå denne gangen..
Svigerinna mi ble satt i gang uka før termin med tvillinger. Fødte 6 dager (!) etterpå - begge "normalt"!Jeg er av en eller annen merkelig grunn redd for hele epiduralen. Da jordmor ville be dem sette det sist gang sa jeg tvert nei, mest fordi det ikke kjentes som om der var tid nok før ungen kom (det var ikke nok tid heller, hun kom jo i styrtfart på under en time!), men så er jeg redd hele sprøyta og følelsen av å ikke ha kontroll på kroppen...? Hadde god hjelp av lystgass sist, både under fødsel og etterpå når de sydde (syns syinga kilte noe helt sinnsykt, hadde nok ikke klart å ligge stille uten å være "dopa" haha). Stiller meg helt åpen for alt mulig denne gang, vet jo at det uansett ikke blir en "normal" fødsel som jeg hadde sett for meg i og med at der er to unger som skal ut av magen.
Passerte keisersnittet som i arret etter tidligere snitt?Tar det som det kommer, men ikke i mot noe
Fikk akupunktur og lystgass, samt epidural sist og det fungerte flott
Epidural ble satt når babyen passerte keisersnittet (for det var virkelig 2 timer i hel...)!
Ja, det har, i følge jordmor, dannet seg arrvev under keisersnittet med førstemann (hastekeisersnitt), så når jeg fødte nr 2 vaginalt strakk liksom snittet seg fra innsiden. Vanskelig å forklare, men hun sa det var en risiko for at det revnet.Passerte keisersnittet som i arret etter tidligere snitt?