smertestillende ved fødsel?

jcecilie

Gift med forumet
Har dere bestemt dere for noe smertestillende dere vil ha til fødsel? :)Eller skal du prøve uten? :woot:

Her skal det ihvertfall være epidural. Lystgass blir jeg dårlig av og synes det bare var ubehagelig.

Har tenkt til å ta det som det kommer, akkurat som sist:) Da endte det med epidural etter anbefaling fra jordmor pga konstante rier i mange timer.

Lystgass holder jeg meg unna. Kastet opp av den sist, og liker ikke følelsen av å være så full at rommet spinner rundt;)

Jeg hadde bare lystgass med frøkna, og akupunktur. Ble heldigvis ikke dårlig.
Revna ikke noenting, så jeg lurer på om jeg skal droppe epiduralen denne gangen å for jeg er redd for at jeg presser så fort/hardt at jeg revner
Høres ikke noe deilig ut å få sprøyte i ryggen heller

Tror jeg kommer til å ta det som det kommer og føle på hva jeg trenger. Vil gjerne føde med minst mulig smertestillende, men kommer til å ta det jeg føler for at jeg trenger.

Ønsker som sist varmt bad, akupunktur og lystgass. Nå ble det ikke tid til akupunktur sist, for det gikk såpass fort. Men jeg klarte meg fint med bare varmt bad og lystgass, så håper det går like fint denne gangen. :)

Hadde dårlig erfaring med epiduralen fra første fødsel. Dei bomma så eg lakk ryggmargsvæske i 1 uke.. Så virka den ikkje så godt som eg håpte :/ fødsel Nr 2 uten var mye bedre. Så går for og droppe epidural denne gangen og. Resten ser eg etterhvert :) varmeflasker var veldig godt hjelp i sist :)

Tenker jeg tar det som det kommer. Med nr.1 ble det badekar og etter hvert epidural. Hadde tenkt det samme med nr.2, men da rakk jeg kun badekar (og der ble hun født). Ingen fødsler er like, så jeg vil bare ta det som det kommer. Er forberedt på rask fødsel, da nr.2 kom 3 timer etter at vannet gikk.;)

Tar det som det kommer, men ikke i mot noe:p
Fikk akupunktur og lystgass, samt epidural sist og det fungerte flott:)
Epidural ble satt når babyen passerte keisersnittet (for det var virkelig 2 timer i hel...)!
:)

Hadde lysstgass i de to første fødslene. Funka bra det :)
Tredje fødsel rakk vi ingenting da han ble født i det vi ankom sykehuset.
Tenker å føde med lysstgass denne gangen om jeg rekker det.
Har aldri følt behov for epidural.

Prøver å ikke tenke så mye på det, siden jeg ikke rakk noe som helst sist. Satser på rask fødsel, men at jeg rekker å komme inn på føden. Hvis det skulle trekke ut, så får jeg se hva jeg føler for. Vet ikke om de har fått tilbake lystgassen, og da jeg fikk epidural med nr 1 rakk den ikke virke før fødselen var over.

På sykehuset i bergen får vi ikke lystgass. og med første fødsel hadde eg kun akupunktur.
Men eg ønsker å ha tilgang til epidural hvis det skulle være nødvendig, men vil prøve uten :)

Vet ikke hva jeg går til så er ganske åpen for det meste, men tenker at jeg ønsker noe smertestillende... Lyst å prøve lystgass, tenker litt på badekar, men tror jeg ønsker epidural... Selv om jeg er litt skeptisk til det tror jeg ikke jeg vil greie å gå igjennom en naturlig fødsel uten noen ting... Ikke redd for nål i ryggen osv, men redd for eventuelle komplikasjoner etterpå med en eventuell epidural...

Back
Topp