Smerter

Lille♥venn

Glad i forumet
Januarskatter 2015
I går var jeg hos legen kl 13, og etter det spiste jeg lunsj og handlet, og var hjemme i kl 15-tiden, før jeg dro på hundetreff kl 17 og var hjemme kl 20.
Når jeg kom hjem så var jeg jo sliten etter lang ute-dag og mye aktivitet, men det var ikke noe mer aktivitet enn jeg tidligere er vant til, kanskje litt tøy og bøy for å vise bikkja triks vi skulle gjøre sammen.
Men jeg er vant til å løfte poser (noe jeg gjorde i går, òg), ommøblere, støvsuge og vaske, og gå lange fjellturer, så shopping og hundetreff skulle være en enkel sak!
Men når jeg la meg i går, i 00-01-tiden, så hadde jeg så vonde stikkninger og smerter i magen, at det var vanskelig å sove komfortabelt, jeg snudde meg og auet meg, frem til jeg bare sovnet.
I dag våknet jeg med samme smerte, kl 07.
Jeg har tidligere hatt ligamentsmerter, nederst på magen når jeg snur meg i senga eller legger meg ned/står opp av senga etc, men dette er mye vondere, og mer konstant...
Det stakk også til en del når lillemann i magen rørte på seg, noe som sjeldent skjer.
Får også "krampe" i bekkenet når jeg går, innimellom.
Nå sitter jeg her kl 09.30 og nettopp spist frokost og tatt vitaminene mine, jeg kommer ikke til å klare å sove igjen...
Opplevd noe liknende?

Jepp. Jeg har i de siste dagene kjent noen ubehagelige vonde stikkninger ned i underlivet. Kjempe vondt, og sier høyt au når det skjer. I går kveld skjedde det veldig ofte (hadde også styrt en del den dagen, trening, løft osv), vet ikke om det har noe sammenheng. Fikk sove heldigvis, men våkna til samme smertene i dag, men helst når baby beveger seg. Nå var det ikke like galt som i går, så jeg får bare se det litt an. Men tenker det er babyen som presser ned mot bekkenet/underlivet? Eller livmoren som gjør seg klar for fødsel :P?

Jeg har hatt det helt likt som deg i flere uker nå. Er i uke 29+5 nå! Jeg skal til JM i dag og skal spørre henne om Akkuratt dette! Jeg er ikke veldig bekymret, men det gjør jo vondt!!

Jeg er mamma til en liten jente på 2 år, og fostermamma til en gutt på 7! Holder også på å pusse opp huset våres! Slik at jeg driver med tunge løft, stress, bygging og styring hele døgnet. Så er jo kanskje mye derfor?! :-P

Hvis JM har en logisk forklaring, skal jeg dele så fort jeg er ferdig :D

Jeg har hatt det helt likt som deg i flere uker nå. Er i uke 29+5 nå! Jeg skal til JM i dag og skal spørre henne om Akkuratt dette! Jeg er ikke veldig bekymret, men det gjør jo vondt!!

Jeg er mamma til en liten jente på 2 år, og fostermamma til en gutt på 7! Holder også på å pusse opp huset våres! Slik at jeg driver med tunge løft, stress, bygging og styring hele døgnet. Så er jo kanskje mye derfor?! :p

Hvis JM har en logisk forklaring, skal jeg dele så fort jeg er ferdig :D

Det hørtes ut som om du har en mer logisk forklaring enn meg, iallefall! Haha :p
Det er iallefall godt å vite at flere opplever det samme! :)
Typisk at jeg skal til Nav i dag på møte, eller hva..? :p

Jeg har også stikkinger, men de er ikke konstante. Hvis de er konstante hos deg syntes jeg du skal ringe JM eller føden og bare spørre selv.
Er det bare av og til (men veldig vondt), så er det helt normalt (sa JM til meg da jeg spurte).

Har også stikkinger og smerter nederst i magen, spesielt ligamentbåndene. JM mente det var helt normalt. Men jeg synes fremdeles at dere bør snakke med JM eller lege når det er noe slikt, heller en gang for mye enn for lite. Er jo bare de som kjenner dere 100% :)

Jeg har nå komt hjem fra JM timen min i dag. Hun pekte og kjente på ligamentbåndene, som hun så fint kalte det, og jeg kjente raskt at det var nettopp der jeg har vondt!

Hun sa dette er helt normalt. Men at jeg i min situasjon bør roe ned tempoet! :)
Hun anbefalte på det sterkeste å gjøre øvelsen "stå på alle fire, og skyte rygg" i flere repetisjoner hver kveld før man legger seg f.eks. Da vil man forsterke disse båndene, og nedre del av magen. Det vil hjelpe oss nå, under fødsel ikke minst, og etter fødsel.

Tror jeg skal hive meg på alle fire og skyte rygg resten av dagen :D

Har det innimellom her selv. Spesielt de dagene det har vært mye å gjøre og tunge løft.

Dette er også kroppen måte å fortelle at nå må man roe seg ned litt ;)

Nå har vi kommet såpass langt alle mann (jenter :P) her at tunge løft og slike ting som utsetter kroppen for belastninger som vi normalt ville ha klart må vi sette mer over til mannen. :)

Jordmor har jeg kun vært hos en gang, og når jeg ringte så svarte en utenlandsk kvinne at hun skulle ringe opp igjen for 20 min siden fordi hun måtte veie to babyer. Legen ba meg ringe føden. Det er sikkert ligamentsmerter, men legen var redd det var rier :p
Har ikke spottet, ikke gått noen slimpropp eller vann, har blitt litt svimmel og kvalm og fått litt hjertebank av smertene når jeg gikk ned til nav-kontoret, men kan også være fordi jeg ikke spiste før jeg gikk :)
Jeg tror jeg avventer og ser, jeg :)

Her ligger jeg da, på akutt poliklinikk til observasjon... Er visst ikke relatert til svangerskapet, det er jo en fordel!
Må overnatte her :( Ganske redd..

Her ligger jeg da, på akutt poliklinikk til observasjon... Er visst ikke relatert til svangerskapet, det er jo en fordel!
Må overnatte her :( Ganske redd..
Er så klart at d e fordel at d er ikke svangerskapsrelatert, men du må passe på deg selv og. God bedring, det er sikkert ingenting . Ikke vær redd.

Uff å uff!! Håper det ikke er noe alvorlig! Ønsker deg god bedring!

Æææh, det høres ikke bra ut! :( Hvordan går det idag? <3 Jeg svimte av og kastet opp kraftig på svangerskapskontrollen på onsdag. Så jeg er 100% sykemeldt i 2 uker med streng beskjed om å ta det med ro/stresse ned, fordi det går utover helsa mi, hadde tilogmed gått ned 2 kg pga mye oppkast og lite mat. Så det veldig viktig å ta det med ro, jenter! - Det har nemlig jeg vært altfor dårlig til...

Hvordan går det i dag?

Går så bra i dag! Fikk være uten mat i 12 timer, med intravenøs næring, så gav de meg frokost i 11-tiden, da jeg fikk svar på prøver, så fikk jeg dra hjem halv tolv :D
Nå er jeg hjemme hos en overlykkelig mann og så og si smerte-fri :)
Det er babyen som presser på nyrebekkenet så det blir irritert, er ikke farlig, men gjør veldig vondt... :p

Back
Topp