Smerter/plager i svangerskapet

ToniBee85

Flørter med forumet
Hver gang jeg kjenner noe jeg ikke har kjent før blir jeg stressa, og begynner å google. Det hjelper sjelden, så tenkte vi kunne ha en tråd hvor vi snakket om rare smerter plager som vi har kjent i dette svangerskapet (eller tidligere svangerskap), og hvor vi kan diskutere om dette er vanlig eller ikke?

Jeg har for eksempel en del strålinger/ilinger i underlivet skjeden. Kommer plutselig, og forsvinner like fort. Noen som har hatt dette før?

I tillegg har jeg ekstremt treg mage, og igår klarte jeg ikke å gå på do selvom jeg satt der en halvtime. Helt grusomt :shy: Linfrø, biola, omega 3 osv satt heldigvis fart på sakene idag :p

Skriver under på treg mage! Kan gå dagsavis mellom hver gang jeg er på do :( og det fører selvfølgelig til en del smerter!
Også skikkelig «kniv» smerter nederst i magen når jeg nyser...

Har strålinger på venstresiden innimellom, og til tider endel luftsmerter. Magen er variabel, mildt sagt. :hilarious:

Godt å høre det er flere som opplever dette. Er jo litt skremmende...

Når det kommer til treg mage, så har jeg hørt at det er utrolig viktig å drikke MYE vann. Bløtede linfrø i biolaen hjalp for meg.

Godt det er verdt det til slutt :Heartpink

Treg mage kan jeg hvertfall skrive under på. Prøver å spise en kiwi daglig og drikke masse vann. Det hjelper litt hvertfall.

Jeg får vondt i korsryggen på natta, tror det har noe med hvordan jeg ligger, og det er syykt vondt, må opp å gå litt og massere meg selv litt så går det over [emoji87] irriterende!

Har prøvd laktulose og svisker mot treg mage, men jeg synes en halv pose tørket aprikos + masse vann fungerer best. For noen holder sikkert en håndfull, svisker - men jeg liksom få i meg mengder... Og aprikosene er gode :)

De ilingene i lysken har noen ganger gjort så vondt at jeg har gått ned i knestående. Og kjenner noen ganger litt smerter rett nedenfor navlen. De kan stresse meg litt, men prøver å ta det rolig så lenge de bare er forbi gående. Ellers får jeg litt vondt i hofta om dagen også.

Jeg får stikkninger i den ene lysken når jeg nyser av og til, skikkelig ubehagelig..

Treg mage kan jeg hvertfall skrive under på. Prøver å spise en kiwi daglig og drikke masse vann. Det hjelper litt hvertfall.

Jeg får vondt i korsryggen på natta, tror det har noe med hvordan jeg ligger, og det er syykt vondt, må opp å gå litt og massere meg selv litt så går det over [emoji87] irriterende!
Var noen her inne som tipsa meg om kiwi. Spiste likesågodt 4 stk en dag (var jo så gode!)
Satt på do hele natta... :hilarious: gjør ikke det igjen nei...:wtf:

Masse ubehagelige vondter. I dag har jeg hatt en del stikkninger i mage og livmorområdet og nå er jeg helt øm i livmora føles det som :depressed:

Treg mage er heeeelt vanlig. Det tror jeg omtrent alle gravide opplever :) Det jeg har syns har vært værst med den trege magen, er at avføringen blir så hard, og at jeg kan få litt sår i åpningen når jeg går på do... for det første svir det... og for det andre klør det helt sykt når det gror.. omg! Tror kanskje det har vært det værste i forrige svangerskap hvertfall ( og det sier litt når jeg hadde alvorlig grad av bekkenløsning hele svangerskapet sist :P )

Ellers kjenner jeg igjen det du sier om ilinger i underlivet/lysk. Jeg tror det helt enkelt er at livmoren vokser, og kanskje treffer en nerve eller noe den ikke har vært borti før. Det er uansett ikke farlig :)

Jeg har mye smerter og krampe i leggene, smertene kan minne om vokse smerter.. veldig ubehagelig :/
Også kramper ved livmoren.

Hver gang jeg kjenner noe jeg ikke har kjent før blir jeg stressa, og begynner å google. Det hjelper sjelden, så tenkte vi kunne ha en tråd hvor vi snakket om rare smerter plager som vi har kjent i dette svangerskapet (eller tidligere svangerskap), og hvor vi kan diskutere om dette er vanlig eller ikke?

Jeg har for eksempel en del strålinger/ilinger i underlivet skjeden. Kommer plutselig, og forsvinner like fort. Noen som har hatt dette før?

I tillegg har jeg ekstremt treg mage, og igår klarte jeg ikke å gå på do selvom jeg satt der en halvtime. Helt grusomt :shy: Linfrø, biola, omega 3 osv satt heldigvis fart på sakene idag :p
Mye strålinger og ilinger. Kommer mer av det etter hvert.

Livmora som strekker og vokser. Ligamenthelvette og ect. Lets have fun! XD

Treg mage! Løs mage! Alt... u name it! Det er som å være på tivoli!

Regel nr 1. Det i Google. Der får du nesten bare skrekk historier.

Masse ligamentsmerter.
Vondt i korsryggen.
Støl i bekkenet.
Evig metallsmak i munnen samme hva!
Trøtt/sliten!
Hodepine
Tungpustet eller føler jeg ikke får nok luft.
Flere av disse er nok kombo av svangerskap og mangel på jern :(

12+4 i dag...

Nå har jeg ikke annet å klage på enn bekkenet. Kvalmen er forduftet, og ellers har jeg ingen plager. Det eneste må være en forkjølelse som varer og varer og varer, antagelig grunnet svangerskapet.

Treg mage er heeeelt vanlig. Det tror jeg omtrent alle gravide opplever :) Det jeg har syns har vært værst med den trege magen, er at avføringen blir så hard, og at jeg kan få litt sår i åpningen når jeg går på do... for det første svir det... og for det andre klør det helt sykt når det gror.. omg! Tror kanskje det har vært det værste i forrige svangerskap hvertfall ( og det sier litt når jeg hadde alvorlig grad av bekkenløsning hele svangerskapet sist :p )

Ellers kjenner jeg igjen det du sier om ilinger i underlivet/lysk. Jeg tror det helt enkelt er at livmoren vokser, og kanskje treffer en nerve eller noe den ikke har vært borti før. Det er uansett ikke farlig :)

Æh, høres ikke bra ut. Presser man for hardt kommer vel hemoroidene også *skrekk og gru*

Får kjøpe rumpesalve :laughing001

Ved forrige svangerskap var jeg så hardt i magen når jeg var høygravid at jeg bestilte time på sykehuset. Haha. Hadde prøvd ALT!! mange runder med klyster.. funket ikke! Jeg fikk helt dilla på at jeg skulle på sykehuset, så til slutt klarte jeg å komme meg på do. Så det å ikke få gått på do er ikke bra!!

Stråler i brystene og strekker godt i livmora hvis jeg reiser meg for fort. Svartner helt hvis jeg reiser meg fra liggende til stående for fort. Grusomt å bli så svimmel :shifty:

Back
Topp