Starflower

Gift med forumet
Himmelbarn
Oktoberbarna 2021♡
Aprilspirene 2024❤️
Hei :)

I noen dager nå har jeg hatt litt vondt i lyske området rundt skrittet. Spesielt hvis jeg snur meg i senga eller når jeg skal reise meg opp å gå. Det er litt vanskelig å forklare, men det kjennes ut som en rivende smerte, nesten som om noen setter et brekkjern inn i beinet/musklene der nede og presser. Kjennes over hele området mellom beina litt opp mot fronten. I dag da jeg var ute for å gå tur ble det skikkelig ille. Etter turen var jeg nesten helt ødelagt, vondt å stå når jeg først reiser meg og vondt å gå. Jeg er i tredje trimester nå (29+3) er ikke det litt sent å få bekkensmerter nå? Kan det være noe annet?
Jeg har ikke hatt noen smerter eller plager til nå annet enn det konstante trykket på blæra.
 
Du kan få bekkenplager fra du blir gravid til mange år etterpå, så det er aldri for sent.
Dette kan være ligamentene som strekker seg, eller bekkenet, eller begge deler, eller noe helt annet.
Det beste du kan gjøre er å be legen ta en titt om du er bekymret.
 
Høres helt ut som bekkenløsning. og nei er ikke for sent å få det, de fleste får det mer mot slutten av svangerskapet.
 
Du kan få bekkenplager fra du blir gravid til mange år etterpå, så det er aldri for sent.
Dette kan være ligamentene som strekker seg, eller bekkenet, eller begge deler, eller noe helt annet.
Det beste du kan gjøre er å be legen ta en titt om du er bekymret.

Vet ikke helt hva legen kan titte på isåfall :yuck: men ja, hvis det ikke blir bedre må jeg nok innom legen. Ble skikkelig ille etter vi var på tur.
 
Bekkenløsning for meg var som nokon stakk kniv opp i muso mi:arghh:

Det er akkurat slik det føles! Kjennes ut som stikker kniv opp så vrir den slik at beinet og musklene splittes og det strekker ut i lysken. Klarer nesten ikke gå inn og ut av bilen eller gå med en gang jeg har reist meg. Skulle tro at jeg ville kjenne det godt av å gå i trapper, men det kjennes likt som når jeg går. Gjør mest vondt med en gang jeg reiser meg for å gå.
 
Det er akkurat slik det føles! Kjennes ut som stikker kniv opp så vrir den slik at beinet og musklene splittes og det strekker ut i lysken. Klarer nesten ikke gå inn og ut av bilen eller gå med en gang jeg har reist meg. Skulle tro at jeg ville kjenne det godt av å gå i trapper, men det kjennes likt som når jeg går. Gjør mest vondt med en gang jeg reiser meg for å gå.

Da ville eg fått henvisning til fysio.
 
Da ville eg fått henvisning til fysio.

trenger ikke henvisning fra lege lenger, man kan kontakte fysio direkte. Finner man fysio med kommunal avtale er det billigere ( ligger på kommunene sine hjemmesiden som regel:)
 
trenger ikke henvisning fra lege lenger, man kan kontakte fysio direkte. Finner man fysio med kommunal avtale er det billigere ( ligger på kommunene sine hjemmesiden som regel:)

Tror ikke det er noen som får fysio nå, alt er stengt enda på grunn av corona :( siden det først ble ille i går så kan jeg se det ann noen dager først, kanskje det løser seg av seg selv, hvis ikke får jeg bestille meg en time når ting åpner igjen. Bittelitt bedre i dag heldigvis :)
 
Har opplevd det samme selv de siste ukene, men heldigvis stort sett bare rett etter trening. (Er uke 33 nå.) Føles rett og slett ut som om jeg er støl i musa? Og det er ikke sånn slags trening jeg driver med :p

Hadde aldri bekkenløsning i første svangerskap, men alle googlesøk påstår at dette er symfysen... Men som sagt gjør det stort sett bare vondt etter mye fysisk aktivitet, og kanskje litt dagen etterpå, så da får man vel bare leve med det. Jeg driver med hest, og kan jo ikke gi konkurransehesten fri bare fordi jeg får litt vondt selv..!
 
Tror ikke det er noen som får fysio nå, alt er stengt enda på grunn av corona :( siden det først ble ille i går så kan jeg se det ann noen dager først, kanskje det løser seg av seg selv, hvis ikke får jeg bestille meg en time når ting åpner igjen. Bittelitt bedre i dag heldigvis :)

mener jeg las at fysio og kiropraktor etc får åpne tilbudene sine igjen fra beste uke- samtidig som frisører, hudsalonger bhg og skoler åpner.

det er jo et helsetilbud som for mange er en nødvendighet.
 
Tror ikke det er noen som får fysio nå, alt er stengt enda på grunn av corona :( siden det først ble ille i går så kan jeg se det ann noen dager først, kanskje det løser seg av seg selv, hvis ikke får jeg bestille meg en time når ting åpner igjen. Bittelitt bedre i dag heldigvis :)
Jeg har fysio neste uke. De åpner så smått det er den 20. Om de har ordentlig smittevernsgreier.
 
Har opplevd det samme selv de siste ukene, men heldigvis stort sett bare rett etter trening. (Er uke 33 nå.) Føles rett og slett ut som om jeg er støl i musa? Og det er ikke sånn slags trening jeg driver med :p

Hadde aldri bekkenløsning i første svangerskap, men alle googlesøk påstår at dette er symfysen... Men som sagt gjør det stort sett bare vondt etter mye fysisk aktivitet, og kanskje litt dagen etterpå, så da får man vel bare leve med det. Jeg driver med hest, og kan jo ikke gi konkurransehesten fri bare fordi jeg får litt vondt selv..!

Får håpe det bare var på grunn av turen da og at det gir seg litt. Ja jeg kom frem til symfyseplager jeg også, men nå er jo symfysen en del av bekkenet så går som bekkenleddsmerter :)

Trodde ikke man hadde «lov» til å ri etter en viss uke på grunn av faren for å falle av? :nailbiting:

Jeg er litt bedre i dag, men sliter ennå med å gå etter å ha sittet og kjenner det litt generelt når jeg går. Klarer ikke gå fort. Får se det ann litt, hvis ikke får jeg ta meg en tur til fysio eller legen :)
 
mener jeg las at fysio og kiropraktor etc får åpne tilbudene sine igjen fra beste uke- samtidig som frisører, hudsalonger bhg og skoler åpner.

det er jo et helsetilbud som for mange er en nødvendighet.

Får se hvordan jeg har det neste uke så får jeg eventuelt ringe å bestille en time :)
Jeg jobber jo i barnehage, men kjenner jeg har lite lyst til å dra tilbake etter de sinnsykt slacke forhåndsreglene de kom med...

De må kun bli hjemme i en dag etter de er symptomfri, de kan gå i barnehagen selv om en i hjemmet har symptomer så lenge de ikke har symptomer selv, og de får fremdeles lov til å gå i barnehagen selv om noen i husstanden er i karantene. Altså det er jo null logikk i det i forhold til hvor strengt vi har hatt det de siste ukene.

De sier det ikke skal være spesielt farlig for gravide, men for min del har de alt for lite forskning på det. I tillegg deler jeg husstand med en i risikogruppen, så jeg har helt angst mot å gå tilbake. Barn krever en viss form for nærhet også, man kan ikke bare unngå å plukke opp et barn som gråter og har slått seg. De trenger også å bli skifta på og løftet. Så det er faktisk umulig å ikke ha en viss form for nærhet. Selv om barn ikke har vist seg å bli særlig syke så kan de fremdeles bære smitten fra foreldrene som ligger hjemme med luftveisinfeksjon som ikke får lov til å teste seg.

Gud dette ble litt av en utblåsning:yuck:
 
Får håpe det bare var på grunn av turen da og at det gir seg litt. Ja jeg kom frem til symfyseplager jeg også, men nå er jo symfysen en del av bekkenet så går som bekkenleddsmerter :)

Trodde ikke man hadde «lov» til å ri etter en viss uke på grunn av faren for å falle av? :nailbiting:

Jeg er litt bedre i dag, men sliter ennå med å gå etter å ha sittet og kjenner det litt generelt når jeg går. Klarer ikke gå fort. Får se det ann litt, hvis ikke får jeg ta meg en tur til fysio eller legen :)
Man har vel lov til å ri, men de er klare på hva faren er hvis man faller av :)
 
Trodde ikke man hadde «lov» til å ri etter en viss uke på grunn av faren for å falle av? :nailbiting:

Jeg driver med trav, så sitter trygt plassert i vogna bak hesten :) Hesten er så snill at 2-åringen min kan kjøre ham "alene", så ikke så risikofylt heldigvis.
 
Back
Topp