Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nei ikke mens man har epidural i ryggen, men før i så fall.Du får vel ikke vann om du har epidural i ryggen?
Hva er pundalbedøvelse? Fresh i gamet herJeg ønsker epidural dersom det tar laaang tid denne gangen også -blir helt utslitt hvis ikke.
Pundalbedøvelse vil jeg gjerne prøve denne gangen!
Lystgass funker ikke så godt på meg, blir skikkelig kvalm av den :/
Jeg hadde ikke den virkningen av epudural.Jeg er førstegangs, og i utgangspunktet er jeg bestemt på å bruke badekar og lystgass, men er ikke fremmed for å evt bruke epidural om behovet skulle være der. Men har hørt at epidural kan gjøre at du ikke får like mye fremgang under fødselen som uten, noen som har erfaring med det?
Uff a meg, det var lenge hva kroppen vår klarer altså!Hadde en veldig lang fødsel sist. Hadde rier i to døgn før jeg kom på føden og fødte ikke før dagen etter. Jeg ønsket ikke epidural da jeg reagerer dårlig på smertestillende. Men hadde veldig dårlig utvikling og ble anbefalt epidural. De spurte tre ganger før jeg takket ja, da var jeg så sliten at jeg nærmest sovnet over prekestolen under riene. Epiduralen funket med en gang, var som å komme i himmelen. All smerten forsvant og jeg sovnet. Våknet etter noen timer og hadde da gått fra 4-9,5cm. Så min kropp trengte epiduralen for å slappe av og at fødselen utviklet seg. Men den sløvet meg også veldig. Jeg klarte ikke å holde meg våken og ble kvalm og uhell, hadde heller ikke følelser i beina og lite i armene. Kjente ikke pressriene heller. Det tok mange timer før jeg fikk prøve å presse og var så vidt det gikk (jeg fikk beskjed om at jeg ikke ville klare det og de tilkalte legeteam), men da fikk jeg noen urkrefter og fikk henne ut. Hvor mye som flyttes epiduralen og hvor mye som var utmattelse vet jeg ikke. Hadde nok ikke gått uten epidural. Vet ikke hvordan det blir denne gangen, men blir det en ny lang fødsel takker jeg nok ja igjen.
Uff a meg, det var lenge hva kroppen vår klarer altså!
Jeg hadde ikke den virkningen av epudural.
Jeg hadde hatt veer i over to døgn allerede og var sliten, epuduralen gjorde at jeg slappet mere av og fikk en bedre opplevelse av fødselen. Før de satte den var jeg så opphengt i min egen smerte st alt annet var uklart for meg.