smertelindring

Jeg håper på epidural, men jeg har hørt at man ikke får det hvis man har tatovering i korsryggen, noe jeg har. Håper det bare er en påstand uten hold..

Kan ikke få epidural pga at jeg er ryggoperert.. Så første fødsel hadde jeg kun lystgass, og nr 2 kun lystgass men fikk litt morfin? På slutten... Blir vel det samme som siste fødsel nå hadde jeg..

Jeg håper på epidural, men jeg har hørt at man ikke får det hvis man har tatovering i korsryggen, noe jeg har. Håper det bare er en påstand uten hold..

Har også hørt det, har selv tatovering på korsryggen, men tror ikke det stemmer. Da kan dem da sette litt lengre opp/ned utfra størrelse vil jeg tro ;) Eller midt i tatoveringen hvis det er mulig :) Har selv en stjerne midt på korsryggen, så for min del kan dem sette i den for min del, siden den ikke er fylt :D Er nå det jeg satser på i alle fall :P Tror nok det blir behov for epidural på meg ja... smerteterskelen er ikke SÅ stor :p

Kommer an på hvor massiv den er. De kan ikke stikke der det er blekk...

<3 sønn nov 07 og ny spire på vei <3

Kun lystgass, rakk ikke noe annet. Kjenner jeg er litt spent på hvor fort det går denne gangen...

stikkpille først så lystgass også epidural på 8 cm.. da kjente jeg ikke riene så ble så stressa for at det hadde stoppa opp, men på skjermen kunne jo alle se at jeg hadde tette rier..
velger å ikke ta epidual neste gang om jeg får bestemme.. var mannen som takket ja til epidural for meg for jeg hater sprøyter.

Nei, man får ikke epidural om de ikke finner et egent sted uten blekk.. den må jo settes i epiduralrommet om den skal ha virkning.

Fikk epidural sist og vil nok ha det denne gangen også. Hadde veldig vondt i halebeinet, enten brakk jeg det ellers ble det brista. Prøvde stikkpille og lystgass, men det funka ikke. Hadde en grei fødsel til tross for mye action. Takk og lov for epidural!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Brukte ingenting.

Fikk tilbud om lystgass, men fødselen gikk fryktelig fort så jeg syns ikke den ga noe effekt (noe jeg fikk bekreftet etterpå at siden d gikk så fort så ville den visst ikke hjulpet). Tok ganske 2-3 trekk av den, men jeg fikk litt panikk i den maska jeg..

- taster fra appen :)

Fødte uten smertelindring :) eller etter at de tok vatnet så fikk eg vel lystgass.. Meen, den kunne de bare beholdt :p syns ikkje det var noko effekt med den, for når riene nærma seg toppen var eg nødt til å holde fast i noko så då heiv eg jo vekk den maska :p satse på at eg klara fødselen uten noko denne gong og :) evt varme som lindring, det brukte eg i starten på fødselen :) flaske på mage og rygg :)

Her endte det med KS midt under fødsel, så da ble det ikke noe smertelindring her,
Men for 2 år siden ble jeg operert for prolaps i ryggen, og da skjærte de tatoveringen min i to og sydde sammen. Vises nesten ikke i dag. Har en triable som er fylt på korsryggen.

Har tatto på korsryggen og fikk epidural første fødsel. Min andre hadde jeg ingen smertelindring. Håper det går like bra denne gangen også :D

Hadde ingen direkte smertelindring på førstemann.
Ønsket epidural men etter å ha prøvd å satt den 6 ganger så gav anestesilegen opp det prosjektet.
Fikk sprøyte i låret for å kunne slappe av og sove under den første fasen slik at jeg skulle få litt krefter til resten av fødselen.(hadde ikke sovet mer enn 2 timer på rundt 3 døgn pga ryggsmerter og hadde en fødsel som varte i 21 timer)

Tenker jeg føder uten smertelindring denne gangen også. Er iallefall planen :p

Jeg har tattovering i korsryggen og fikk epidural med begge mine - så det skal nok gå fint ;)

begge født uten, og det blir vel noe lignende denne gangen om det ligger til rette for det.
Har litt lyst å prøve akupunktur denne gangen :da)

jeg
Fødte dere med eller uten smertelindring sist (hvis dere har barn fra før)? Hva ønsker dere denne gangen?
Hvilken type?

Hadde epidural sist, og dør om jeg ikke får det igjen.. hehe

prøvde meg en god stund uten sist. men endte med lystgass og epidural (rakk 30min med epidural før det ble haste-ks :-P)

Denne gangen skal jeg ha epiduralen ganske tidlig :-)

Har en med epidural og en uten, definitivt myyye bedre og mer naturlig uten. Stor forskjell på hvordan kroppen klarer å gi de rette signalene med og uten epidural. Fødte i vann sist og har veldig lyst til å gjøre det igjen, det var helt magisk.

Har en med epidural og en uten, definitivt myyye bedre og mer naturlig uten. Stor forskjell på hvordan kroppen klarer å gi de rette signalene med og uten epidural. Fødte i vann sist og har veldig lyst til å gjøre det igjen, det var helt magisk.

Jeg og fødte i vann, helt fantastisk :)

Back
Topp