Smertelindring under fødsel

Jeg vet ikke helt hva som blir best, for har aldri født før. Har sett mye på "jordmødrene", og syns det ser veldig fint ut å føde i badekar. Ehm, ka la oss nå se.
 
Hadde bare Lystgass sist, men nå aner jeg ikke fordi det har de jo selvfølgelig tatt bort.. Hadde jeg hatt treig fødsel, skulle jeg ha benyttet meg av et annet sykehus:wideyed:
 
Hadde epidural med første, som var helt fantastisk deilig :) med nr 2 så rakk eg det aldri pga når riene kicket skikkelig inn så tok det bare 1.5 time før han var ute :) denne gangen så er mannen bestemt på at eg skal ha epidural så fort som mulig for han nekter å gå igjennom det å se meg I fødsel uten igjen
 
Det var i en akebakke, med en gymmatte. Med 2 venninner og vi kom over en stor hopp og jeg falt 8 m ned på is og snøklumper. Knuste virvel L4 og brakk L5. Operert inn skruer og er avstivet i korsryggen. Klarte ikke å gå på 14 dager. Var heldig som ikke ble lam.

Dette er da 7 år siden nå. Og sliter daglig med smerter. Svangerskapet var knalltøft, også i lang tid etter. Er 100% ufør pga smertene. Nå bruker jeg selvfølgelig ikke smertestillende pga graviditeten, og det merker jeg godt. gruer meg enormt mye til magen blir stor. For jeg vet hvor tungt disse mnd blir.

Har vert veldig trist og lei, og vet ikke hvordan dette går, men i det store bilde er det verdt det og få en til. Vil så gjerne at gutten skal få en søsken og dele livet med. Mannen har ikke villet hatt en til, pga min helse, men han har gått med på det, så får jeg håpe at det går greit. Er jo ikke bare selve svangerskapet, men skal følgest opp resten av livet.

Er tøft å ha det slik, men må bare gjøre det beste ut av det. Så var jeg så helga at jeg var sammen med mannen før dette. Så han har søttet meg hele veien. Har vert sammen i 9 år på lørdag <3
Oi. Så utrolig kjipt... Men samtidig var du heldig som ikke ble lam. Og så bra at du har en så flott og fornuftig mann. <3 Forstår veldig godt at du ønsker å få søsken til barnet ditt.
Jeg har jo aldri vært gravid før så vet ikke hvordan det blir for kroppen min. Går som regel på smertestillende pga revmatoid artritt (leddgikt) som jeg fikk for ca 9 år siden. Svangerskapet i seg selv er jeg ikke sååå bekymret for selvom jeg vet at jeg ikke kan ta ibux når jeg får hovne ledd og smerter, for de fleste blir nesten symptomfri for leddgikt under svangerskapet, men noen mnd etter fødsel når mensen kommer tilbake får man som regel hardt tilbakefall. Så jeg kommer nok til å trenge mye hjelp. Men jeg tar ingen sorger på forskudd. Søker om 100% ung uføretrygd nå siden jeg ikke har klart å komme meg i arbeid på disse årene og må innse at sånn er livet. Nå er jeg også heldig som har en flott og snill kjæreste som kommer til å bli verdens beste pappa!
Når jeg fortalte han at det kom til å bli mye mer arbeid for han med babyen pga jeg trenger avlastning så sa han bare: så flott da, så får jeg mer tid med babyen <3 :D
 
Jeg ønsker ikke medikamentell smertelindring. Jeg tenker badekar, massasje, muligens TENS-maskin og/eller akupunktur og musikk. Vurderer hjemmefødsel, ellers blir det på Storken (lignende ABC-klinikker).
Dette er selvfølgelig avhengig av at svangerskapet utvikler seg normalt og jeg ikke klassifiseres som høyrisiko. Er forresten førstegangsfødende
 
Oi. Så utrolig kjipt... Men samtidig var du heldig som ikke ble lam. Og så bra at du har en så flott og fornuftig mann. <3 Forstår veldig godt at du ønsker å få søsken til barnet ditt.
Jeg har jo aldri vært gravid før så vet ikke hvordan det blir for kroppen min. Går som regel på smertestillende pga revmatoid artritt (leddgikt) som jeg fikk for ca 9 år siden. Svangerskapet i seg selv er jeg ikke sååå bekymret for selvom jeg vet at jeg ikke kan ta ibux når jeg får hovne ledd og smerter, for de fleste blir nesten symptomfri for leddgikt under svangerskapet, men noen mnd etter fødsel når mensen kommer tilbake får man som regel hardt tilbakefall. Så jeg kommer nok til å trenge mye hjelp. Men jeg tar ingen sorger på forskudd. Søker om 100% ung uføretrygd nå siden jeg ikke har klart å komme meg i arbeid på disse årene og må innse at sånn er livet. Nå er jeg også heldig som har en flott og snill kjæreste som kommer til å bli verdens beste pappa!
Når jeg fortalte han at det kom til å bli mye mer arbeid for han med babyen pga jeg trenger avlastning så sa han bare: så flott da, så får jeg mer tid med babyen <3 :D

Ja, veldig!!:-( men var heldig som ikke ble lam ja.

Uff, er ikke godt nei:-( jammen bra du får mye støtte fra mannen. Hva skulle vi gjort uten de? :) håper du får innvilget søknaden så du får trygghet. Så kan du heller jobbe litt når du er bra nok i perioder med tiden. Håper du får et flott svangerskap og at du ikke får så alt for mye vondt etterpå. Greit å vite om at det kan komme, så er man litt forberedt på den tøffere tiden. Sender deg en klem <3
 
Med storebror så kastet jeg opp krafig under hele fødselen og var utslitt for jeg hadde kraftige, men lite effektive rier. Så da ble det epidural og riestimulerende for å få mer effektive rier. Veldig glad for det i ettertid, om ikke hadde jeg brukt flere timer på fødselen. (2,5 time aktiv fødsel etter epidural og riestimulerende). Nå tenker jeg å ta det som det kommer, men er åpent for alt egentlig. :)
 
Ja, veldig!!:-( men var heldig som ikke ble lam ja.

Uff, er ikke godt nei:-( jammen bra du får mye støtte fra mannen. Hva skulle vi gjort uten de? :) håper du får innvilget søknaden så du får trygghet. Så kan du heller jobbe litt når du er bra nok i perioder med tiden. Håper du får et flott svangerskap og at du ikke får så alt for mye vondt etterpå. Greit å vite om at det kan komme, så er man litt forberedt på den tøffere tiden. Sender deg en klem <3
Hehe ja:) jeg hadde ikke kommet langt uten han :p ja syns det er veldig greit å vite om hva som kan skje sånn at jeg får satt meg inn i rettigheter og sånn :) ja nå håper jeg virkelig at det blir innvilget. Trenger ihvertfall økonomisk trygghet nå når vi blir flere :)
Takk, masse lykke til til deg også :)
Klem tilbake
 
Har hatt to igangsatte fødsler med drypp og rier konstant i timesvis (null pause), lite effektive rier. Hadde epidural begge gangene og litt lystgass først. Denne gangen tar jeg det som det kommer, håper på å slippe igangsettelse og at riene dermed ikke er så intense og uten overlapping. Hvis det blir som sist tar jeg epidural, glatt :p
 
Helst ingenting.... Livredd sprøyter :p Men, ikke sikkert jeg takker nei til epidural om den plutselig står til disposisjon oppi all "elendigheten" ;) Hadde bare lystgass sist, men det får vi ikke lengre så..... Har faktisk gitt badekar en tanke, men får se :)
 
Back
Topp