Smertelindring under fødsel

mamma-til-C

Betatt av forumet
Hadde planer om epidural med første, men rakk det aldri ;-)
Tok 7 timer fra det startet til gutten var ute. Så med nr 2 tror jeg at det blir uten også:)
 
Har ikke trengte med dem andre to, så har ingen planer om det. Utenom badekar da :D
Men alle fødsler er forskjellige, så kan jo Være at jeg plutselig får behov for noe denne gangen
 
Blir nok spinal denne gongen og pga planlagt ks ;)
 
Jeg var helt bestemt på epidural sist, rakk det ikke pga hastekeisersnitt. Men tenker fremdeles at jeg gjerne vil ha epidural ;-)
 
Håper å kunne slippe. Har egentlig lyst å føde i badekar og prøve akupunktur :) men nå har jeg aldri født før så vet ikke hvor mye smerte jeg klarer :p
 
Skal ha ks, for ryggen ikke tåler en fødsel etter jeg brakk den. Her blir det narkose :-( Anestesilegen sette epidural på meg, pga de ikke vet hvordan nervene er og ikke aner hvor mange ganger de evt må stikke meg. Så jeg får ikke noe valg.
 
Jeg har født uten medisinsk smertelindring to ganger, så jeg prøver nok det igjen. Yngste er født i badekar, det var veldig fint
 
Bare titter inn jeg håper på å bli med her hvis ikkje det bli februar baby ;-) må nesten vente en uke med å teste for å få et skikkelig resultat.
Men med første jenta så hadde jeg akupunktur og badekar og det var deilig trengte ikkje no annet :) så håper på det denne gangen og.
 
Jeg håper på å få bruke badekar :) mn skal ikke si noe sikkert om hva jeg trenger før jeg er der ;-)

Jeg kunne tenkt meg å føde i badekar, men har ikke det alternativet her :-/ Blir bare brukt til lindring før fødsel.....
 
Førstegangs, men vil gjerne prøve uten :) det er målet :)

Jeg hadde ikke noe valg ( hadde full åpning når de sku sjekke (-; )men er utrolig hva man klarer når man får barnet rett på brystet etterpå <3
Mannen min sa rett etter fødselen at han aldri hadde sett noen gå fra en slik smerte til så mye glede på to sekund ;-)
 
Skal ha ks, for ryggen ikke tåler en fødsel etter jeg brakk den. Her blir det narkose :-( Anestesilegen sette epidural på meg, pga de ikke vet hvordan nervene er og ikke aner hvor mange ganger de evt må stikke meg. Så jeg får ikke noe valg.
Oi! Hvordan klarte du å brekke ryggen? Hvordan går det da med å være høygravid? Hilsen nysgjerrigperen :p
 
Oi! Hvordan klarte du å brekke ryggen? Hvordan går det da med å være høygravid? Hilsen nysgjerrigperen :p
Det var i en akebakke, med en gymmatte. Med 2 venninner og vi kom over en stor hopp og jeg falt 8 m ned på is og snøklumper. Knuste virvel L4 og brakk L5. Operert inn skruer og er avstivet i korsryggen. Klarte ikke å gå på 14 dager. Var heldig som ikke ble lam.

Dette er da 7 år siden nå. Og sliter daglig med smerter. Svangerskapet var knalltøft, også i lang tid etter. Er 100% ufør pga smertene. Nå bruker jeg selvfølgelig ikke smertestillende pga graviditeten, og det merker jeg godt. gruer meg enormt mye til magen blir stor. For jeg vet hvor tungt disse mnd blir.

Har vert veldig trist og lei, og vet ikke hvordan dette går, men i det store bilde er det verdt det og få en til. Vil så gjerne at gutten skal få en søsken og dele livet med. Mannen har ikke villet hatt en til, pga min helse, men han har gått med på det, så får jeg håpe at det går greit. Er jo ikke bare selve svangerskapet, men skal følgest opp resten av livet.

Er tøft å ha det slik, men må bare gjøre det beste ut av det. Så var jeg så helga at jeg var sammen med mannen før dette. Så han har søttet meg hele veien. Har vert sammen i 9 år på lørdag <3
 
Skal ikke ha noe :)
 
Tar gjerne litt lystgass men holder meg unna alt annet. Sist rakk de ikke å kople til lystgassen for fødte to minutter etter vi kom inn på fødestua.
 
Back
Topp