Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: kolibri
håper jeg får lik fødsel som sist, og da holder lystgass og yoga.
ORIGINAL: Sicily
ORIGINAL: mai2010
ORIGINAL: Sicily
ORIGINAL: ToSmå2010
Ja, jeg ønsker ingen smertelindring..
Hadde ingenting sist, så jeg håper at jeg skal klare meg uten nå også.. [:)]
Har kun brukt lystgass og petidin med begge.. Ser ikke for meg at det blir behov for noe annet denne gangen heller.
Skal ihvertfall ALDRI har epidural eller spinal med mindre det blir tvunget på meg. [8D]
noen spesiell grun for at du ikke vil ha epidural?
Ja. Bivirkningene og ettervirkningene man risikerer. Den store sjansen for at fødselen stopper opp. Epidural blokkerer kroppens egne fødselshormoner og kan gjøre at riene blir ineffektive/forsvinner helt. Da får man drypp i tillegg. Fødsel med epidural vil alltid betegnes som en risikofødsel. Mye større andel av epiduralfødsler som ender med vakuum/tangforløsning eller haste-ks.
ORIGINAL: Litenblomst
Jeg er av den oppfatning at å planlegge hva du skal ha av smertelindring evt. ikke før du vet hvordan fødselen blir er ganske tåpelig. Dette tar jeg som det kommer. Du aner aldri hvordan fødselen blir. Men, uansett greit å vite hvilke muligheter du har på forhånd.
Sist gang hadde jeg misfarget fostervann og ble satt i gang (da er de redd for at barnet blir forgiftet, så derfor settes du i gang). Riene kom umiddelbart med 2 min mellomrom, men åpningen gikk ikke raskt likevel. Jeg prøvde lystgass som var helt jævli for min del - fikk ikke konsentrert meg om å puste. Jeg fikk ikke spm om epidural, men jordmor sa derimot "nå må du ha epidural". Himmelsk og jeg vil ikke nøle en gang for ta det igjen dersom det er behov for det! At fødelen er mer risikofylt med epidural for du kjenner ikke riene er bullshit. De skrur ned dosen om du ikke kjenner riene, til du kjenner. Jeg hadde ingen problem med å skjønner når jeg skulle presse uten at de gjorde noe med dosen. Man ville ikke tilbudt epidural om dette var svært risikofylt.
ORIGINAL: Litenblomst
Jeg er av den oppfatning at å planlegge hva du skal ha av smertelindring evt. ikke før du vet hvordan fødselen blir er ganske tåpelig. Dette tar jeg som det kommer. Du aner aldri hvordan fødselen blir. Men, uansett greit å vite hvilke muligheter du har på forhånd.
Sist gang hadde jeg misfarget fostervann og ble satt i gang (da er de redd for at barnet blir forgiftet, så derfor settes du i gang). Riene kom umiddelbart med 2 min mellomrom, men åpningen gikk ikke raskt likevel. Jeg prøvde lystgass som var helt jævli for min del - fikk ikke konsentrert meg om å puste. Jeg fikk ikke spm om epidural, men jordmor sa derimot "nå må du ha epidural". Himmelsk og jeg vil ikke nøle en gang for ta det igjen dersom det er behov for det! At fødelen er mer risikofylt med epidural for du kjenner ikke riene er bullshit. De skrur ned dosen om du ikke kjenner riene, til du kjenner. Jeg hadde ingen problem med å skjønner når jeg skulle presse uten at de gjorde noe med dosen. Man ville ikke tilbudt epidural om dette var svært risikofylt.