lurer på om dere andre har tenkt over hvilke smertelindring dere ønsker? å eventuelt hvorfor?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: mai2010
ok [;)] men du har mulighet hvis du skulle ønske? eller vil du ikke ha i det hele tatt?
ORIGINAL: ToSmå2010
Ja, jeg ønsker ingen smertelindring..
Hadde ingenting sist, så jeg håper at jeg skal klare meg uten nå også.. [:)]
ORIGINAL: Sicily
Har kun brukt lystgass og petidin med begge.. Ser ikke for meg at det blir behov for noe annet denne gangen heller.
Skal ihvertfall ALDRI har epidural eller spinal med mindre det blir tvunget på meg. [8D]
ok [;)] men du har mulighet hvis du skulle ønske? eller vil du ikke ha i det hele tatt?
Hvis jeg vil så har jeg jo såklart muligheten..
Og jeg må bare si at det er ikke fordi jeg skal være "så jævlig tøff" at jeg ikke vil ha.. [8D] Før folk kommer med sånne kommentarer..
Men min forrige fødsel var veldig rask og det ble aldri snakk om smertelindring og jeg følte heller ikke behovet for det. Det var ikke i tankene mine en gang.. Derfor håper jeg at jeg er heldig å har en like lett og fin fødsel nå.. [:)]
Om jeg skulle ha behov for det så vil jeg først prøve akupunktur.[:)]
Har kun brukt lystgass og petidin med begge.. Ser ikke for meg at det blir behov for noe annet denne gangen heller.
Skal ihvertfall ALDRI har epidural eller spinal med mindre det blir tvunget på meg. [8D]
noen spesiell grun for at du ikke vil ha epidural?
noen spesiell grun for at du ikke vil ha epidural?
Ja. Bivirkningene og ettervirkningene man risikerer. Den store sjansen for at fødselen stopper opp. Epidural blokkerer kroppens egne fødselshormoner og kan gjøre at riene blir ineffektive/forsvinner helt. Da får man drypp i tillegg. Fødsel med epidural vil alltid betegnes som en risikofødsel. Mye større andel av epiduralfødsler som ender med vakuum/tangforløsning eller haste-ks.
hvordan synes du det var å få satt epiduralen sist? noen syns det er drit vondt mens andre kjenne ingenting?
jeg kjenner litt på den å ha noe liggende i ryggen..du må jo kjenne at det er noe der?[;)]