• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

smertelindring fødsel

Ja, jeg ønsker ingen smertelindring..
Hadde ingenting sist, så jeg håper at jeg skal klare meg uten nå også.. [:)]

Epidural vil jeg ha om det er mulighet for det..
Vil gjerne slippe de værste smertene,den virka ikke sist,em verdt forsøket igjen! [:)]

hvordan synes du det var å få satt epiduralen sist? noen syns det er drit vondt mens andre kjenne ingenting?
jeg kjenner litt på den å ha noe liggende i ryggen..du må jo kjenne at det er noe der?[;)]

ORIGINAL: mai2010

ok [;)] men du har mulighet hvis du skulle ønske? eller vil du ikke ha i det hele tatt?

Hvis jeg vil så har jeg jo såklart muligheten..
Og jeg må bare si at det er ikke fordi jeg skal være "så jævlig tøff" at jeg ikke vil ha.. [8D] Før folk kommer med sånne kommentarer..

Men min forrige fødsel var veldig rask og det ble aldri snakk om smertelindring og jeg følte heller ikke behovet for det. Det var ikke i tankene mine en gang.. Derfor håper jeg at jeg er heldig å har en like lett og fin fødsel nå.. [:)]

Om jeg skulle ha behov for det så vil jeg først prøve akupunktur.[:)]

Klarte meg uten sist, og regner med å klare det igjen. Men om fødselen drar ut og jeg blir veldig sliten, har jeg ingen problemer med å ta imot det de har å tilby, hehe:)

Tror det er best å ta det som det kommer jeg[:)]

ORIGINAL: ToSmå2010

Har kun brukt lystgass og petidin med begge.. Ser ikke for meg at det blir behov for noe annet denne gangen heller.
Skal ihvertfall ALDRI har epidural eller spinal med mindre det blir tvunget på meg. [8D]

ORIGINAL: Sicily

Har kun brukt lystgass og petidin med begge.. Ser ikke for meg at det blir behov for noe annet denne gangen heller.
Skal ihvertfall ALDRI har epidural eller spinal med mindre det blir tvunget på meg. [8D]

noen spesiell grun for at du ikke vil ha epidural?

ok [;)] men du har mulighet hvis du skulle ønske? eller vil du ikke ha i det hele tatt?

Hvis jeg vil så har jeg jo såklart muligheten..
Og jeg må bare si at det er ikke fordi jeg skal være "så jævlig tøff" at jeg ikke vil ha.. [8D] Før folk kommer med sånne kommentarer..

Men min forrige fødsel var veldig rask og det ble aldri snakk om smertelindring og jeg følte heller ikke behovet for det. Det var ikke i tankene mine en gang.. Derfor håper jeg at jeg er heldig å har en like lett og fin fødsel nå.. [:)]

Om jeg skulle ha behov for det så vil jeg først prøve akupunktur.[:)]

ok. det er forskjellig. tror ikke folk velger bort smertlindring for å være tøffe.
syns det er greit å høre med andre hva dere tenker og sånn ang.dette. syns selv det er vanskelig.
men vil nå iallefall ikke fraskrive meg all smertelindring,vil ha mulighet om jeg skulle ønske det[;)]

Ja. Bivirkningene og ettervirkningene man risikerer. Den store sjansen for at fødselen stopper opp. Epidural blokkerer kroppens egne fødselshormoner og kan gjøre at riene blir ineffektive/forsvinner helt. Da får man drypp i tillegg. Fødsel med epidural vil alltid betegnes som en risikofødsel. Mye større andel av epiduralfødsler som ender med vakuum/tangforløsning eller haste-ks.

Jeg ønsker lysstgass denne gangen også[:)]
Har hatt det med de to andre.
Badekar er også fantastisk, men akupunktur likte jeg ikke. Det var jo vondt [&:] hehe

håper jeg får lik fødsel som sist, og da holder lystgass og yoga.

Ja. Bivirkningene og ettervirkningene man risikerer. Den store sjansen for at fødselen stopper opp. Epidural blokkerer kroppens egne fødselshormoner og kan gjøre at riene blir ineffektive/forsvinner helt. Da får man drypp i tillegg. Fødsel med epidural vil alltid betegnes som en risikofødsel. Mye større andel av epiduralfødsler som ender med vakuum/tangforløsning eller haste-ks.

Dette skjedde med søstra mi... Ho måtte få drypp for å sette igang igjen, og da gikk det for fort... Også mer epidural for å stanse smertene osv. osv... Ho hadde da født tre barn uten som gikk helt fint.[:)] Så når ho skulle ha nr. 5 så nektet hun  epidural.[;)] hehe...

Jeg ønsker badekar, lystgass og evt. epidural. I den rekkefølgen om jeg kan velge. Vil helst ikke ha epidural av samme grunner som sicily har skrevet, men har jeg veldig vondt så tar jeg imot![8D] 
Kan ikke ta petidin da jeg ikke tåler det.

jeg ønsker i utgangspunkte ikke smertelindring denne gangen....dette pga sist overtalte dem meg til å ta epiduralen og etter 8 stikk traff dem gang nr 9 og da var det forseint så den hadde ingen effekt....å det frister ikke engang til.

Brukte varme flaske sist og varm dusj så langt det gikk og det funket veldig bra....Men blir det utrolig smertefull så får jeg jo ta noe selvsagt, men satser på å klare det uten...synes ikke det var så ille sist[:D]

hvordan synes du det var å få satt epiduralen sist? noen syns det er drit vondt mens andre kjenne ingenting?
jeg kjenner litt på den å ha noe liggende i ryggen..du må jo kjenne at det er noe der?[;)]

Kjente ingenting [:)] Riene var så vonde,at jeg hadde ikke sjangs til å merke at de satt den eller at den var der.. De satt den to ganger også,merka ingenting noen av gangene..

Jeg ønsker ikke smertelindring så langt det lar seg gjøre. Kan prøve lystgass.. men har ikke lyst til å bli kvalm itillegg til å ha vondt i magen. Derimot kan jeg tenke meg bedøvelse der nede helt i sluttfasen..  hvis det er mulig da :)

Jeg er åpen for akupunktur av ikke medikamentell smertelindring, og lystgass og epidural av medikamentell smertelindring. Har ikke bestemt for at jeg SKAL ha, eller IKKE SKAL ha, men tar det som det kommer med råd fra jordmor under fødselen :)

Jeg hadde ingen smertelindring sist, bortsett fra badekar...

Men denne gangen er det tvillingfødsel og forstår det sånn at de foretrekker at du har epidural på mange sykehus.
Er ikke 100% sikker hva de gjør her på SUS, men har bestemt at jeg bare må ta ting som det kommer og planlegge minst mulig.
Vet at de vil det beste for meg og de to små, så jeg må bare stole på at det blir de rette avgjørelsene..

Back
Topp