Jeg har født 3 barn, og uten smertelindring . Jeg hadde ikke planlagt noe, tok det som det kom. Første var en litt ‘tøff’ fødsel, så da jeg ‘klarte’ meg helt ok uten smertelindring da , så tenkte jeg at vi får se under 2 fødsel. 2 fødsel synes jeg ikke at var så vond som første og tenkte da at ‘ klarte jeg første uten noe så klarer jeg meg sikkert denne gangen og’ , og gjorde det.
Med 3 gikk det så fort at jeg ikke rakk noe
Jeg har en høy smerteterksel ( fått skulderen ut av ledd 4 ganger og fått den tilbake selv og diverse andre vonde ting ) , så har gått greit
Men jeg var forberedt på at om noe skulle skje , så hadde jeg tatt i mot det jeg kunne av smertelindrende
Igjen, ta det som det kommer tenker jeg
Og lykke til når den tid kommer
Med 3 gikk det så fort at jeg ikke rakk noe
Jeg har en høy smerteterksel ( fått skulderen ut av ledd 4 ganger og fått den tilbake selv og diverse andre vonde ting ) , så har gått greit
Men jeg var forberedt på at om noe skulle skje , så hadde jeg tatt i mot det jeg kunne av smertelindrende
Og lykke til når den tid kommer

men det er meg da.. alle er forskjellige og jeg tenker at du bare må se hva som skjer. Man vet jo ikke hvordan man takler smertene eller hvor lang fødselen blir.. Jeg ønsket i utgangspunktet å prøve uten med nr en, men etter 1,5 time med stormrier ropte jeg på epiduralen og det var helt himmelsk når den begynte å virke. Med nr to rakk jeg det ikke.. og ikke bare var fødselen tøff, men alle smertene etterpå også. Syinga merket jeg svært lite til etter nr en pga epiduralen. Men etter nr to måtte hun bedøve meg med sprøyter fordi bedøvelsesspray og gelé ikke var nok. Og da var det bare pyntesting.. jeg lå og skrek med babyen på brystet