Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Keisersnitt er faktisk ikke ille. Det går veldig rolig for seg og man føler seg trygg.Tenkte det var fint og vite litt mer om hvilken smertelindring jeg ønsket å ta. Ikke for at dette er noe jeg har bestemt meg for men for å «forberede» meg litt. Fødselen går som den går, det forstår jeg. Takk for erfaring deling, hjelper å høre litt fra andre.
Og naturlig fødsel har jeg ønsket siden jeg kunne bli gravid, har ingenting med status å gjøre. Blir smertene for ille for meg, hører jeg på jordmor om hva som kan gjøre det litt lettere. Men håper selvfølgelig på å få en fin og naturlig fødsel. Min verste frykt er faktisk keisersnitt. Hører det er så mange som får haste ks.
Jeg har nå noen dager igjen til termin. Tanken er å ikke ta smertelindring, men har ikke bestemt meg enda. Hvis jeg skal ha noen form for medikamenter har jeg tenkt på epidural. Er det noen her som har født med og uten? Erfaringer? Tips?
Hilsen en veldig nyskjerrig jente som snart skal føde for første gang.
Eg får ikkje epidural, så bra eg har sluppet unna seteleie, enn om nr 2 låg i seteleie til nærmere uke 35.
Da jeg fødte for 3år siden, i seteleie, fikk jeg velge om jeg ville ha epidural eller ikke. Så vet ikke om det er ulik prosedyrer på de ulike sykehusene. Valgt å føde uten, og hadde en ukomplisert fødsel.
Tenkte det var fint og vite litt mer om hvilken smertelindring jeg ønsket å ta. Ikke for at dette er noe jeg har bestemt meg for men for å «forberede» meg litt. Fødselen går som den går, det forstår jeg. Takk for erfaring deling, hjelper å høre litt fra andre.
Og naturlig fødsel har jeg ønsket siden jeg kunne bli gravid, har ingenting med status å gjøre. Blir smertene for ille for meg, hører jeg på jordmor om hva som kan gjøre det litt lettere. Men håper selvfølgelig på å få en fin og naturlig fødsel. Min verste frykt er faktisk keisersnitt. Hører det er så mange som får haste ks.
Kommer til å gå bra uansett, ks eller ikke. Jeg var ikke redd for ks men håpet å unngå det for man trenger jo mer tid å komme seg etterpå på en anen måte enn ved naturlog fødsel det ønsket jeg helst å unngå om jeg kunne men kjenner mange som har født med ks pg det har vært veldig fine fødsler det også.
Dette med smertelindring er ulikt fra sykehus til sykehus så sjekk opp hva som er aktuelt for deg
Har hørt så uteolig mye positivt med å føde i badekar og bruke det varme vannet som smertelinding, men nå ble ikke det altuelt for meg denne gangen men jeg gjer gjerne det neste gang om det kan funke da
Lystgass er mange som liker, det tilbydde de ikke på mitt sykehus lenger, har måtte fjerne tiøbidet fra mange sykehus pga risiko for de ansatte dersom sylehiset har for dårlig ventiøasjon eller noe sånt.
Før jeg fikk satt epiduralen fikk jeg noen varmeposer på rygg og nedre mage, det lindret litt
Alupunktur er noen som tilbyr og
Legen jeg hadde under fødselen sa det var helt opp til den fødende ang epidural. Fikk ikke inntrykk av at det var noe han absolutt anbefalte. Men ble kanskje ikke fulgt vanlige rutiner da, så da må du se bort ifra mitt svar om at det kan være mulig noen steder å føde i seteleie uten epidural. Beklager om det kan oppfattes som feilinfo. Da har jeg nok hatt flaks med å slippe unna under min fødsel.Det er anbefaling at man får epidural under seteleie. Usikker kva dei ville gjort i mitt tilfelle.
Legen jeg hadde under fødselen sa det var helt opp til den fødende ang epidural. Fikk ikke inntrykk av at det var noe han absolutt anbefalte. Men ble kanskje ikke fulgt vanlige rutiner da, så da må du se bort ifra mitt svar om at det kan være mulig noen steder å føde i seteleie uten epidural. Beklager om det kan oppfattes som feilinfo. Da har jeg nok hatt flaks med å slippe unna under min fødsel.