Jeg har nå noen dager igjen til termin. Tanken er å ikke ta smertelindring, men har ikke bestemt meg enda. Hvis jeg skal ha noen form for medikamenter har jeg tenkt på epidural. Er det noen her som har født med og uten? Erfaringer? Tips?
Hilsen en veldig nyskjerrig jente som snart skal føde for første gang.
Annefaler å sjekk opp hvilken typer smertelinding de tilbyr på sykehuset du skal føde på, og gjør deg gjerne opp noen tanker men gå inn i fødesituasjonen med et åpent sin. Du aner ikke hvordan det kommer til å bli så det er helt håpløst å skulle bestemme seg for slike ting i forkant, i alle fall når du aldri har født før
Kanskje fødselen blir relativt effektiv og du ikke trenger smertelinding, kanskje får du en styrtfødsel og hadde ikke rukket det uansett hvor mange planer du hadde. Eller kanskje drar det så ut i tid at du faktisk trenger en form for smertelindong for å få litt hvile for å hente mer krefter
Min fødsel dro ut i tid så jeg fikk epidural forsi jeg trengte å hvile litt for å samle litt krefter, når du ikke har sovet på nesten 42 timer så er du hanske sliten
etter jeg fikk epiduralen fikk jeg den hbilen jeg trengte for å komme meg igjennom siste delen
Hadde jeg ikke fått epidural tror jeg nok vi fort kunne endt opp med å ha måttet ta keisersnitt, rett og slett fordi pressfasen dro også ut i tid og jeg var kjempe sliten, hadde jeg ikke fått hente meg inn igjen under epiduralen så tror ikke jeg at jeg hadde klart å holdt på så lenge vi gjorde med pressrier
Var en kjempe fin fødsel opplevelse da, til tross for at det tok litt tid
Masse lykke til når tiden kommer